اگر تب کودک شما شدید نیست، می توانید برای بهبود شرایط او درمان های خانگی را امتحان کنید. خوردنی‌های مفید مانند آب سیب و شست و شوی بدن با آب ولرم برای درمان تب کودکان مفید است.

آب سیب برای درمان تب کودکان مفید است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرنتینگ، بیشتر والدین نگران تب هستند و هر کاری برای پایین آوردن آن انجام می دهند. با این حال، اندازه گیری دما بهترین شاخص برای اینکه آیا تب دلیلی برای نگرانی است یا خیر نیست.

به عنوان یک پدر و مادر، باید مشاهده کنید که فرزندتان چه احساسی دارد؟ اگر کودک شما تب پایین دارد و فعال است، ممکن است اصلا نیازی به مداخله نداشته باشید! با این حال، نظارت بر مصرف غذا و مایعات و الگوی ادرار کودک مبتلا به تب بسیار مهم است. اگر این موارد طبیعی است، نیازی به وحشت یا عجله برای نزد پزشک اطفال نیست.

به سادگی کودک را برای علائم بهبود یا تغییر مشاهده کنید. با این حال، اگر کودک شما ناراحت است و تب از حد نرمال فراتر رفته یا برای دو روز متوالی ادامه می یابد، زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است.

تب

14 درمان خانگی برای درمان تب در کودکان

اگر شب از خواب بیدار شدید و متوجه شدید که پیشانی فرزندتان گرم است، وحشت نکنید. نفس عمیق بکشید و موارد زیر را تجزیه و تحلیل کنید:

  • اگر کودک شما از سرماخوردگی رنج می برد، احتمالاً تب می کند
  • کودک شما می تواند پس از واکسیناسیون تب کند
  • بسیاری از نوزادان هنگام دندان درآوردن تب دارند

در اینجا چند درمان موثر برای تب در کودکان وجود دارد که مستقیماً از کتاب مادر به عاریت گرفته شده است! اینها داروهایی هستند که مادران و مادربزرگ های ما به آنها سوگند یاد می کنند و در تسکین تب بسیار مؤثر هستند:

مالیدن پیاز

حتما شنیده اید که مادر و مادربزرگتان درباره فواید دارویی پیاز موعظه می کنند. پیاز نه تنها به کاهش دمای بدن کمک می کند بلکه دردهای بدن را در هنگام تب نیز تسکین می دهد. به سادگی یک پیاز کامل را به ورقه های نازک برش دهید و 2 تا 3 تکه را برای چند دقیقه روی پای کودک خود بمالید. این فرآیند ممکن است دو بار در روز برای کاهش تب تکرار شود.

حمام زنجبیل

زنجبیل می‌تواند باکتری‌هایی را که مسئول تب در کودکان هستند از بین ببرد. به تعریق کمک می کند که به نوبه خود به دفع گرما و سموم بدن کمک می کند. حدود 2 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را به یک وان حمام پر از آب گرم اضافه کنید. پودر باید خوب هم زده شود. عرق کردن پس از حمام باعث کاهش حرارت بدن او و دفع سموم می شود. زنجبیل می تواند یک درمان خانگی موثر برای تب در کودکان باشد. هنگام حمام کردن، از تماس زنجبیل با چشم های کودک نوپا خودداری کنید.

چای بابونه

چای بابونه یک داروی خوب برای تب است. آب را بجوشانید و برگ های چای بابونه را به مدت یک دقیقه خیس کنید. عسل را به آن اضافه کنید و به اندازه دو بار در روز به کودکتان بنوشانید.

آب لیمو و عسل

ویتامین C موجود در لیمو باعث تقویت ایمنی بدن ما می شود. عسل نیز فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. ترکیبی از این دو در کاهش تب موثر است. می توانید 1 قاشق غذاخوری عسل را به 1 قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنید و به کودک خود بدهید؛ مطمئن باشید که با تقویت سیستم ایمنی کودک، تب نیز قطع می شود.

لیمو عسل

روغن خردل و سیر

حتما شنیده اید که روغن خردل و سیر به طور موثر تب را کاهش می دهند. این واقعا درست است. علاوه بر این، درد بدن را از بین می برد و به عرق کردن برای دفع سموم بدن کمک می کند. فقط 2 قاشق غذاخوری روغن خردل را گرم کنید و 1 قاشق غذاخوری رب سیر را به آن اضافه کنید. مخلوط را به مدت 2 دقیقه دست نخورده بگذارید. این مخلوط را قبل از خواب روی سینه، پاها، کف دست، پشت و گردن کودک خود بمالید.

سفیده تخم مرغ

3 قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را بردارید و در یک کاسه کوچک بزنید. یک تکه پارچه تمیز را در آن فرو کنید. بگذارید یک دقیقه پارچه خیس بخورد و سپس پای کودک را با پارچه بپوشانید. بگذارید یک ساعت روی پای فرزندتان بماند. دمای بدن کودک شما را کاهش می دهد. می توانید این روند را تکرار کنید تا تب او را به طور موثر کاهش دهید.

کشمش

به دلیل وجود خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی، کشمش به طور موثری تب را با مبارزه با عفونت ها کاهش می دهد. می توانید تعدادی کشمش را در ½ فنجان آب به مدت 1 ساعت خیس کنید. وقتی کشمش نرم شد، آن را له کنید و مایع را صاف کنید. می توانید نصف لیموترش را به این مایع اضافه کنید. دوبار در روز این مایع را به کودک خود بدهید و شاهد کاهش تب باشید.

کشمش

درمان خانگی تب ویروسی

تب های ویروسی عفونت های فصلی هستند و می توان از آنها در خانه مراقبت کرد. چند درمان خانگی تب ویروسی برای کودکان وجود دارد:

دانه گشنیز

فیتونوترینت ها و ویتامین های موجود در دانه های گشنیز به تقویت ایمنی بدن کمک می کند. دانه گشنیز می تواند به طور موثر از کودک شما در برابر تب ویروسی محافظت کند. دانه های گشنیز را به آب در حال جوش اضافه کنید. وقتی محلول خنک شد آن را صاف کرده و شیر و شکر را اضافه کنید. برای کاهش تب، نوشیدنی آرام بخش را برای کودک خود سرو کنید.

دانه شوید

دانه های شوید حاوی مونوترپن ها و فلاونوئیدها هستند که به عنوان یک عامل ضد میکروبی برای مبارزه با تب ویروسی با کاهش موثر دمای بدن عمل می کنند. می توانید برای کاهش تب کودک خود جوشانده ای تهیه کنید و به او بدهید.

نشاسته برنج

نشاسته برنج به عنوان یک عامل ادرارآور عمل می کند. به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. باعث افزایش ادرار می شود که به دفع سموم بدن کمک می کند. می توانید از نشاسته برنج به عنوان یک درمان خانگی برای کاهش موثر تب ویروسی استفاده کنید.

دانه شنبلیله

دانه های شنبلیله حاوی آلکالوئیدها، ساپونین ها و دیوسژنین هستند که ارزش دارویی بسیار زیادی دارند. آنها می توانند به طور موثر عفونت های ویروسی را کاهش دهند. باید دانه های شنبلیله را در طول شب در آب خیس کنید. کاری کنید کودکتان در طول روز آب صاف شده را جرعه جرعه بنوشد. می تواند به طور موثر تب را کاهش دهد.

سیب

آب سیب و درمان تب

یک متخصص کودکان با اشاره به راه‌های غیردارویی درمان تب کودکان گفت: خوردنی‌های مفید مانند آب سیب و شست و شوی بدن با آب ولرم برای درمان تب کودکان مفید است.

محمد یاریگرروش در گفت‌وگو با فارس تب را یکی از علائم شایع بیماری‌های کودکان دانست و گفت: زمانی که پدر و مادر احساس می کنند فرزندشان تب دارد بسیار نگران می‌شوند؛ به ویژه اگر در سابقه خانوادگی کودک تب و تشنج وجود داشته باشد، آنها سعی می کنند تا زمان دسترسی به پزشک به هر شکلی که می توانند درجه حرارت بدن کودکشان را کاهش دهند.

این متخصص کودکان با تأکید بر نقش مثبت تب به عنوان یک وسیله دفاعی خوب به ویژه در کنترل عفونت ها تصریح کرد: وجود تب شدید همراه با هذیان و حتی لرز، پزشک معالج را وادار به انجام اقدام مناسب و سریع می کند.

وی با اشاره به استفاده رایج از داروهایی نظیر استامینوفن و بروفن برای کاهش درجه حرارت بدن ادامه داد: می‌توان با اقدامات غیر دارویی نیز سبب کاهش تب شد که چنین اقداماتی شامل کاهش درجه حرارت محیطی که کودک در آن قرار دارد، نگهداری در اتاق خنک با درجه حرارت مناسب، انتخاب پوشش مناسب و راحت برای کودک و استفاده از لباس های خنک و سبک نمونه‌ای از این اقدامات است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام پاشویه یا شست و شوی بدن با آب ولرم و فاقد الکل و فراهم کردن امکان استراحت کافی برای کودک مبتلا به تب را در کاهش اضطراب و بی قراری کودک مؤثر دانست و گفت: متوسل شدن به سفارش ائمه مانند خواندن دعای نور و استفاده از خوردنی های مفید مانند آب سیب نیز برای درمان تب مفیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha