یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش باران در بیشتر استان‌ها/ تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آینده

به گزارش سللامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران گفت: امروز برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، نقاطی از استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، سمنان و نقاطی از چهارمحال و بختیاری، البرز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان به ویژه در ساعات بعد از ظهر احتمال شکل گیری ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید وجود دارد، ادامه داد: فردا سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق است و در استان‌های کرمان، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و برای شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال سمنان و شرق تهران بارش پراکنده انتظار می‌رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه بارش‌ها در مناطق یاد شده و خراسان جنوبی با شدت کمتری ادامه پیدا می‌کند. افزود: شنبه در استان‌های کرمان، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه اظ‌ها کرد: روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب، بارش در این منطقه تشدید می‌شود و در سواحل دریای خزر، تهران، البرز، سمنان یزد و خراسان جنوبی شاهد ادامه بارش پراکنده هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ روز آینده شرق خلیج فارس و تنگه هرمز هم مواج و متلاطم است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: شرایط جوی امروز پایتخت به ویژه در بعداز ظهر را همراه با رگبار و رعدو برق و گاهی وزش باد شدید است و فردا و پس فردا آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری می‌شود و بیشینه دمای تهران امروز ۲۶ درجه، فردا ۲۷ درجه و جمعه ۲۹ درجه پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha