یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که سرطان داشته اند در معرض خطر برخی بیماری های قلبی عروقی هستند.

بازماندگان سرطان با افزایش ریسک بیماری قلبی روبرو هستند

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مهر از هلث لاین، پیشرفت‌ها در درمان سرطان، نرخ بقای بسیاری از مبتلایان به سرطان را افزایش داده است، اما این بیماری همچنان می‌تواند اثرات ماندگاری بر بازماندگان داشته باشد.

یک مطالعه جدید در بریتانیا نشان داده است افرادی که از سرطان جان سالم به در می‌برند ممکن است در درازمدت با افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی روبرو باشند.

برای انجام این مطالعه جدید، محققان سوابق پزشکی ۱۸۷۱۴ نفر را با تشخیص قبلی سرطان ارزیابی کردند.

در طول مطالعه، تقریباً ۳۳ درصد از بازماندگان سرطان به انواع مختلف بیماری قلبی عروقی مبتلا شدند.

به طور کلی، نزدیک به یک سوم از بازماندگان سرطان در طول دوره مطالعه دچار فیبریلاسیون دهلیزی، بیماری ایسکمیک قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی یا سایر اشکال بیماری قلبی عروقی شدند. افزایش خطر به ویژه برای افرادی که قبلاً مبتلا به سرطان خون یا سینه تشخیص داده شده بودند، بالا بود.

تقریباً ۱۹٪ از تمام بازماندگان سرطان در طول دوره مطالعه جان خود را از دست دادند، در حالی که ۸.۵٪ از کسانی که سابقه سرطان نداشتند فوت کردند. بیماری قلبی عروقی علت اصلی مرگ بیش از ۸ درصد از بازماندگان سرطان بود.

تحقیقات بیشتری برای درک اینکه چرا سرطان با افزایش خطر قلبی عروقی مرتبط است، مورد نیاز است، اما کارشناسان معتقدند که عوامل متعددی احتمالاً در این زمینه نقش دارند.

بیماری قلبی و سرطان در برخی از عوامل خطر مشترک هستند. به عنوان مثال، سیگار کشیدن، فشار خون بالا و اضافه وزن خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و بسیاری از انواع سرطان را افزایش می‌دهد.

همچنین فرآیندهای بیولوژیکی مرتبط با برخی از انواع سرطان ممکن است اثرات منفی قلبی عروقی داشته باشند.

برخی از درمان‌های سرطان نیز دارای عوارض جانبی منفی هستند که ممکن است بر سلامت قلب و عروق تأثیر بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha