دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 354791

بر اساس نتایج تحقیقات این نوشیدنی های ساده و خوشمزه شامل شیر کم‌چرب، آب و چای و کافه با کاهش وزن مرتبط است.

 نوشیدنی هایی که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث، چای یربا میت نوعی چای گیاهی است که منبع بسیار خوبی از فلاونوئیدها، اسیدهای آمینه، ویتامین‌های C، B۱ و B۲ و همچنین مواد معدنی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. این چای سنتی جنوب شرقی آمریکای لاتین می‌تواند کاهش وزن را افزایش دهد.

یربا میت اغلب به‌ عنوان نوشیدنی با انرژی قهوه، طعم ملایم چای سنتی، اجزای شفابخش چای گیاهی و عامل احساس خوب شکلات تعریف شده است. در واقع گیاه یربا مات حاوی کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین است که این اجزا محرک‌هایی است که در قهوه، چای و شکلات نیز یافت می‌شود.

علاوه بر این جایگزینی آب با فقط یک نوشابه شیرین می‌تواند منجر به کاهش وزن و بهبود سلامت شود. در واقع نتایج تحقیقات نشان داد که نوشیدن یک پیمانه آب قبل از هر وعده غذایی با کاهش پنج برابری وزن مرتبط است.

نوشیدن آب همچنین سطح گلوکز ناشتا را کاهش می‌دهد که برای کاهش وزن و سلامت عمومی بهتر است. نوشیدن آب یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن است که توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که علاوه بر چای، نوشیدن روزانه ۲ لیوان شیر بدون چربی نیز می‌تواند کاهش وزن را ۲ برابر کند. مطالعه روی ۳۲۲ فرد دارای اضافه‌وزن نشان داد کسانی که روزانه ۲ لیوان شیر کم‌چرب می‌نوشند، نسبت به افرادی که حدود نصف لیوان شیر می‌نوشند، کاهش وزن خود را ۲ برابر می‌کنند.

دکتر گرگ میلر، متخصص علوم غذایی و تغذیه انسان در ایالات متحده، اظهار کرد: خبر خوب برای عموم این است که می‌توانید این توصیه‌ها را برای سه وعده لبنیات روزانه دنبال کنید و بدون نگرانی از افزایش وزن اضافی از مزایای تغذیه‌ای آن برخوردار شوید.

اگر برای کاهش وزن کالری خود را کاهش می‌دهید، مهم است که روزانه سه وعده لبنیات برای سلامتی و افزایش تلاش‌های خود برای کاهش وزن دریافت کنید.

دکتر کیه جی دافی، محقق ارشد این تحقیق نیز گفت: نوشیدنی‌هایی مانند چای یربا میت، آب و شیر همگی باعث بهبود عدم استفاده از نوشیدنی‌های شیرین می‌شود.

ما دریافتیم که میان بزرگسالان آمریکایی که روزانه یک وعده نوشیدنی شیرین‌شده با شکر مصرف می‌کنند، جایگزینی آن نوشیدنی با آب، درصد کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها را از ۱۷ به ۱۱ درصد کاهش می‌دهد.

حتی کسانی که نوشیدنی‌های شیرین بیشتری در روز مصرف می‌کنند، همچنان می‌توانند از جایگزینی آب سود ببرند و میزان کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها را به کمتر از ۲۵ درصد از کالری دریافتی روزانه خود کاهش دهند.

برای کاهش وزن سریعتر چه چیزی بنوشم؟

اگر می‌خواهید لاغر شوید، می‌توانید با نوشیدن برخی نوشیدنی‌ها و اجتناب از نوشیدنی‌های دیگر سریع‌تر به اهداف کاهش وزن خود برسید. آب، قهوه سیاه، چای سبز و آبمیوه های ترکیبی همگی گزینه های خوب و کم کالری برای شروع روز هستند زیرا متابولیسم شما را افزایش می دهند و به شما کمک می کنند احساس سیری کنید.

کدام نوشیدنی برای کاهش وزن بهتر است؟

نوشیدن آب برای کاهش وزن بسیار مهم است زیرا 100 درصد بدون کالری است، به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند و ممکن است اشتهای شما را سرکوب کند. باور عمومی بر این است که آب ولرم برای کاهش وزن مفید است و اغلب به افرادی که برنامه کاهش وزن دارند توصیه می شود.

آب خوردن باعث کاهش وزن میشود؟

محققان میگویند آب می تواند به روش های مختلف به کاهش وزن کمک کند. ممکن است اشتهای شما را سرکوب کند، متابولیسم شما را افزایش دهد و ورزش را آسان‌تر و کارآمدتر کند، که همگی می‌توانند به نتایج در مقیاس کمک کنند.افزایش مصرف آب یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود سلامت کلی است.

نوشیدن آب بیشتر ممکن است با سیر نگه داشتن شما در بین وعده های غذایی و افزایش تعداد کالری هایی که می سوزانید، برای دور کمر شما مفید باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف آب قبل از غذا می‌تواند باعث موفقیت شما در کاهش کالری و کاهش وزن شود.

مطالعه ای بر روی 48 بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد که کسانی که 500 میلی لیتر (17 اونس) آب قبل از غذا می نوشیدند در حالی که رژیم غذایی کم کالری را دنبال می کردند، 44 درصد بیشتر از کسانی که قبل از غذا آب ننوشیدند، طی 12 هفته وزن کم کردند .

نوشیدن آب سرد باعث افزایش مصرف انرژی در هنگام استراحت می شود که تعداد کالری هایی است که هنگام استراحت می سوزانید.

به عنوان مثال، مطالعه ای روی 21 کودک دارای اضافه وزن نشان داد که مصرف انرژی در حالت استراحت تا 25 درصد به مدت 40 دقیقه پس از نوشیدن 10 میلی لیتر آب سرد به ازای هر کیلوگرم وزن بدن افزایش می یابد

چای باعث لاغری می شود؟

تحقیقات نشان می دهد که چای ممکن است نقش مستقیمی در کاهش وزن نیز داشته باشد. کوزیک می‌گوید: «چای‌ها حاوی کاتچین هستند که می‌توانند با تحریک بدن برای شکستن سریع‌تر چربی‌ها و سوزاندن کالری بیشتر، متابولیسم را افزایش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کازمیتی چای سیاه یک کاهش دهنده چربی است که می تواند به کاهش وزن به طور طبیعی به ما کمک کند، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که نوشیدن آن در ساعات خاصی از روز ممکن است مفیدتر باشد.

 نوشیدنی هایی که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند
نوشیدن چای سیاه نقش مستقیمی در کاهش وزن دارد.

نوشیدن چای سیاه را در صبح توصیه می کنیم تا از عملکرد آنتی اکسیدان های آن که به لطف پلی فنول ها و کاتچین های موجود در آن به پاکسازی بدن و دفع سموم کمک می کند، نهایت استفاده را ببرید. مصرف آن در صبحانه می تواند به فعال کردن و بیدار کردن متابولیسم کمک کند.

از آنجایی که چای سیاه یکی از بهترین چای ها برای هضم غذا است، نوشیدن یک فنجان 30 دقیقه بعد از صبحانه و ناهار به هضم بهتر غذا کمک می کند.

اگر به کافئین حساس هستید، بهتر است از نوشیدن چای سیاه در بعد از ظهر خودداری کنید. اگرچه چای حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است، اما می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. تحقیقات زیادی نشان داده است که خواب خوب برای سلامت عمومی مهم است و بر وزن تأثیر دارد.

قهوه لاغر می کند؟

گفته شده است که کافئین میزان متابولیسم شما را 3 تا 11 درصد افزایش می دهد. هر چه میزان متابولیسم شما بیشتر باشد، سوزاندن چربی برای شما آسان تر است. بنابراین اگر می خواهید وزن کم کنید این اساساً نوشیدن قهوه گزینه طلایی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویرلیتل یک مطالعه آزمایشگاهی که در سال 2012 در Food & Function منتشر شد، نشان داد که کافئین باعث افزایش گرمازایی (فرآیند تولید گرما در بدن) می شود. هرچه بدن شما گرمای بیشتری تولید کند، کالری بیشتری می سوزانید (و سریعتر به اهداف کاهش وزن خود می رسید).

 نوشیدنی هایی که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند
نوشیدن قهوه باعث میشود کالری بیشتری بسوزانید.

کافئین به شما انرژی زیادی می دهد و بدن را وادار می کند تا به جای ذخایر محدود کربوهیدرات در عضلات، ذخایر چربی بیشتری بسوزاند. وقتی قهوه 30 دقیقه قبل از ورزش می نوشید، عملکرد شما را بهبود می بخشد و به شما این احساس را می دهد که می توانید برای مدت طولانی تری سخت تر ادامه دهید. به این ترتیب در طول تمرین کالری بیشتری می سوزانید و سریعتر وزن کم می کنید. بسیاری از مردم قهوه ما را به شیک های پروتئینی قبل از تمرین خود اضافه می کنند یا فقط آن را سیاه می نوشند. نوشیدن قهوه سیاه قبل از هر گونه فعالیت بدنی می تواند کالری سوزانده شده بالاتری را هم در حین و هم بعد از تمرین و همچنین استفاده از اسیدهای چرب برای انرژی هوازی بهبود بخشد.

شیر خوردن باعث کاهش وزن میشود؟

شیر می تواند احساس گرسنگی را کاهش دهد و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد. کلسیم در شیر فراوان است. متابولیسم را تقویت می کند که در نهایت منجر به کاهش وزن می شود. اسموتی شیر و موز منبع عالی پروتئین، کلسیم، فیبر و پتاسیم است.

آیا آب خوردن چربی بدن را می سوزاند؟

آب برای سوزاندن چربی ضروری است. نوشیدن آب کافی برای سوزاندن چربی غذا و نوشیدنی و همچنین چربی های ذخیره شده ضروری است. یک بررسی کوچک در سال 2016 نشان داد که افزایش مصرف آب منجر به افزایش لیپولیز و کاهش چربی در مطالعات حیوانی می شود.

به طور کلی، شما باید نیمی از وزن بدن خود را بر حسب اونس آب مصرف کنید. بنابراین، فردی با وزن 81 کیلو گرم پوند باید حدود دو و نیم لیتر در روز را هدف قرار دهد.

آیا آب سرد چربی های شکم را می سوزاند؟

تحقیقات جدید می گوید بله. یک مطالعه جدید نشان می دهد که حمام یخ ممکن است به سوزاندن چربی بدن کمک کند. همچنین به نظر می رسد قرار گرفتن در معرض آب سرد از مقاومت به انسولین و دیابت محافظت می کند.

 نوشیدنی هایی که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند
آب خوردن چربی بدن را می سوزاند

برای کاهش وزن چقدر آب بنوشم؟

بر اساس مطالعات، 1 تا 2 لیتر آب در روز برای کمک به کاهش وزن کافی است، به خصوص زمانی که قبل از غذا مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سارا IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 1
    نوشیدنی های مثل چای قهوه لیموناد واب زرشک اب غوره اب انار دوغ باعث لاغری می شه