از ویژگی های جدید این نرم افزار، آموزش خواب و نمره دادن به روند خواب است.

نرم افزار جدید ساعت سامسونگ از خواب بهتر پشتیبانی می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از موبی هلث نیوز، سامسونگ الکترونیکس، آخرین ساعت One UI 5 را با ویژگی جدیدی که از خواب با کیفیت پشتیبانی می کند، معرفی کرده است.

این نرم افزار چه می کند؟

جدیدترین نرم افزار دستگاه های Galaxy Watch دارای سه ویژگی جدید مرتبط با خواب است.

بیشتر بخوانید: فردابانک، نئوبانک هوشمند

ابتدا، Sleep Insights UI امتیاز خواب کاربر را از استراحت شب قبل، همراه با معیارهای مرتبط، از جمله مراحل خواب، ساعات خروپف و سطح اکسیژن خون، ارائه می‌کند.

دوم، ویژگی آموزش خواب به کاربران کمک می کند تا عادات خواب خود را پیگیری کنند.این نرم افزار از داده های خواب یک هفته ای و یک نظرسنجی برای ایجاد بینش در مورد هشت نوع خواب استفاده می کند.

در نهایت، به جای نور LED سبز، به سنسورهای مادون قرمز تغییر می کند تا به حداقل رساندن حواس پرتی ناشی از نور در هنگام خواب کمک کند.

این ویژگی مکمل SmartThings و حالت خواب در گلکسی واچ است که بلافاصله پس از تشخیص خواب کاربر فعال می شوند. اولی به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های متصل خود را خاموش کنند و دومی اعلان‌ها را بی‌صدا می‌کند و صفحه‌نمایش تلفن همراه و ساعت کاربر را کم‌نور می‌کند.

جدا از این پیشرفت‌های مربوط به خواب در ساعت گلکسی، سامسونگ منطقه ضربان قلب شخصی‌سازی شده را نیز منتشر کرد که قابلیت‌های فیزیکی کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند و سطوح شدت تمرین بهینه را تنظیم می‌کند و ویژگی‌های SOS و تشخیص سقوط را به‌روزرسانی می‌کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، ساعت One UI 5 در اواخر سال جاری برای عرضه اولیه، در سری آتی گلکسی واچ برنامه ریزی شده است.

استفاده از این نرم افزار چرا اهمیت دارد؟

سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد که معتقد است دستیابی به اهداف سلامتی با خواب با کیفیت شروع می شود

Hon Pak، معاون و رئیس Digital Health در Samsung Electronics ادعا کرد: «آرمان سامسونگ ارائه یک تجربه سلامت جامع و توانمندسازی کاربران برای رسیدن به اهداف سلامتی خود است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، ما معتقدیم که این کار با داشتن یک خواب خوب در شب شروع می شود.»

سامسونگ در ارائه ویژگی‌های جدید مرتبط با خواب در گلکسی واچ، سه عنصر کلیدی را برای خواب بهتر شناسایی کرد:

  • درک الگوهای خواب شخصی
  • ایجاد عادات سالم
  • ایجاد محیطی مناسب برای خواب

One UI 5 Watch تمام این عناصر را ارائه می دهد.

دیگر نرم افزارهای تشخیص اختلالات خواب

در سراسر آسیا و اقیانوسیه، نوآوری هایی در مورد سلامت خواب وجود دارد که هدف آنها ترویج خواب بهتر و بهبود تشخیص اختلالات خواب است.

استارت‌آپ فناوری سلامت Enerjoy در هنگ‌کنگ چند سال پیش قابلیت تشخیص خروپف را به برنامه ردیاب خواب موبایل ShutEye اضافه کرد تا به کاربران کمک کند الگوهای خواب خود را درک کنند.

در استرالیا، محققان دانشگاه موناش اپلیکیشن تلفن همراه SleepSync را برای کمک به تنظیم چرخه خواب و بیداری برای کارکنان شیفت بیمارستان، با در نظر گرفتن تقویم کاری و شخصی و سوابق زمان خواب/بیداری و خلق و خوی آنها، توسعه دادند.

در همین حال، استارت آپ کره جنوبی HoneyNaps از هوش مصنوعی برای ارائه SOMNUM استفاده کرده است، که می تواند به طور خودکار خوانش های پلی سومنوگرافی را ارائه دهد و زمان تشخیص اختلالات خواب را از سه تا چهار ساعت معمول به کمتر از پنج دقیقه کاهش دهد.

سال گذشته، شرکت استرالیایی ResApp مجوز FDA 510(k) را برای برنامه غربالگری آپنه خواب همراه SleepCheckRx دریافت کرد.

این برنامه که برای استفاده در خانه توسط بزرگسالان در نظر گرفته شده است، با تجزیه و تحلیل صداهای تنفس و خروپف ضبط شده از طریق تلفن همراه، اختلالات خواب را بررسی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha