در یک تغییر عمده نسبت به توصیه های قدیمی ، یک هیئت پزشکی متخصص  حالا توصیه می کند که زنان غربالگری سرطان سینه را در سن 40 سالگی شروع کنند.

 از 40 سالگی ماموگرافی انجام دهید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی دستورالعمل جدید، از سوی گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده می‌گوید زنانی که در معرض متوسط خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند، باید یک سال در میان، زمانی که به 40 سالگی می‌رسند، ماموگرافی را شروع کنند. در 40 سالگی به آنها توصیه شد که با پزشک خود صحبت کنند و بهترین روش پیشگیری را برای آنها انتخاب کنند.

بیشتر بدانید : ماموگرافی چرا و چگونه انجام می شود؟

این گروه‌ها - از جمله انجمن سرطان آمریکا و کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان - مدت‌هاست که توصیه کرده‌اند که همه زنان در معرض خطر متوسط غربالگری ماموگرافی را در دهه 40 خود شروع کنند.

دکتر ویلیام داهوت، مدیر ارشد علمی در انجمن سرطان، گفت: با توجه به این موضوع، بسیاری از زنان آمریکایی در حال حاضر غربالگری می‌شوند، یا حداقل پس از 40 سالگی در مورد آن فکر می‌کنند.

داهوت گفت: «امیدوارم این هر گونه سردرگمی را در میان پزشکان مراقبت های اولیه که به زنان در مورد غربالگری توصیه می کنند، از بین ببرد.

همچنین به صورت دوره ای این توصیه ها را برای در نظر گرفتن آخرین تحقیقات به روز می کند. این پانل آخرین بار در سال 2016 توصیه های غربالگری سرطان سینه خود را به روز کرد.

دکتر جان ونگ، یکی از اعضای کارگروه، توضیح داد که چه چیزی باعث پیشنهاد تغییرِ سن ماموگرافی شروع شد. به گفته وی، برای اولین بار، نرخ سرطان سینه در میان زنان آمریکایی در دهه 40 زندگی در حال افزایش است - از سال 2015 به طور متوسط سالانه 2 درصد-.

او افزود که این شامل داده های بیشتری در مورد زنان رنگین پوست است.

در ایالات متحده، نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در زنان سیاه‌پوست 40 درصد بیشتر از زنان سفیدپوست است، حتی اگر احتمال ابتلای آنها به این بیماری بیشتر نباشد. و این نابرابری در میان زنان نسبتاً جوان‌تر متمرکز است.

بر اساس آخرین داده ها، کارگروه تخمین می زند که شروع غربالگری ماموگرافی در سن 40 سالگی می تواند به ازای هر هزار زن در طول عمر غربالگری، بیش از یک زندگی بیشتر نجات دهد.

وی تاکید کرد که این توصیه فقط برای زنان در معرض خطر متوسط اعمال می شود. زنان در معرض خطر بالای سرطان سینه - برای مثال به دلیل جهش های ژنتیکی - باید با پزشک خود در مورد بهترین برنامه غربالگری صحبت کنند.

طبق بیانیه کالج آمریکایی رادیولوژی و انجمن تصویربرداری پستان، کارشناسان پزشکی باید سردرگمی ناشی از توصیه‌های متفاوت را برطرف کنند و با توصیه ماموگرافی سالانه برای زنان با خطر متوسط از سن 40 سالگی موافقت کنند.

این گروه ها نگران سرطان هایی هستند که ممکن است با غربالگری دوسالانه نادیده گرفته شوند و زنان اقلیت به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار گیرند.

بیشتر بدانید : تاثیر ماموگرافی در تشخیص سرطان سینه

انجمن سرطان آمریکا نیز غربالگری سالانه را توصیه می‌کند، اما از نظر سنی انعطاف‌پذیرتر است - به زنان توصیه می‌کند از سن 45 سالگی شروع کنند و حداقل آن را در اوایل دهه 40 خود در نظر بگیرند.

به گفته کارگروه، در سال 2016، شواهد کافی مبنی بر اینکه غربالگری زنان در 40 سالگی به آن دست یافته است، وجود نداشت. این نوع شواهد هنوز برای زنان 75 ساله و بالاتر وجود ندارد.

این کارگروه همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا زنان با سینه های متراکم باید علاوه بر ماموگرافی منظم، غربالگری تکمیلی - با سونوگرافی یا MRI را نیز انجام دهند؟

تقریباً نیمی از زنان بالای 40 سال سینه‌های متراکمی دارند، به این معنی که بافت فیبری یا غده‌ای بیشتری نسبت به چربی دارند.داهوت گفت که این زنان در معرض خطر نسبتاً بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه هستند و بافت متراکم آن تشخیص تومورهای ریز در ماموگرافی را دشوارتر می کند. بنابراین پیگیری با سونوگرافی یا اسکن MRI ممکن است ناهنجاری‌هایی را که در ابتدا فراموش شده‌اند، شناسایی کند.

در ایالات متحده، سرطان سینه دومین سرطان شایع و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان است. سال گذشته، حدود 43250 زن بر اثر سرطان سینه جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha