فکر می کنید ممکن است با افسردگی دست و پنجه نرم کنید؟ تشخیص همیشه آسان نیست، اما شناسایی علائم اولین قدم برای دریافت کمک مورد نیاز است.

 رایج ترین علائم افسردگی که باید به آن توجه کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی افسردگی یک بیماری روانی رایج است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. بر اساس گزارش موسسه ملی سلامت روان ایالات متحده (NIMH) تنها در ایالات متحده، حدود 21 میلیون بزرگسال حداقل در سال 2020 حداقل یک دوره افسردگی اساسی داشتند که بیش از 8 درصد از جمعیت بزرگسال را تشکیل می دهد. علائم افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما برخی از آنها بیشتر از دیگران تجربه می شوند.

بیشتر بدانید : افسردگی چگونه تشخیص و درمان میشود؟

بررسی رایج‌ترین علائم به شما کمک می‌کند اگر مشکوک هستید که خود یا کسی که می‌شناسید با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند، به دنبال چه چیزی باشید.

علائم افسردگی چیست؟

کریگ ساوچوک، روانشناس بالینیِ مایو کلینیک ، می گوید: "درک اصول اولیه افسردگی می تواند به شما در برداشتن گام بعدی کمک کند." او در ویدئویی از کلینیک مایو خاطرنشان کرد: "افسردگی یک اختلال خلقی است که باعث احساس غم و اندوه می شود که از بین نمی رود و افرادی که افسردگی را تجربه می کنند نمی توانند به سادگی از آن خلاص شوند."

افسردگی می تواند به طرق مختلف خود را نشان دهد و می تواند هر فرد را متفاوت تحت تاثیر قرار دهد. اما برخی از علائم رایج با این بیماری همراه است. آنها می توانند از احساس غمگینی یا ناامیدی مداوم تا از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که زمانی از آنها لذت می بردید متغیر باشد. علائم دیگر ممکن است شامل تغییر در اشتها، اختلالات خواب و مشکل در تمرکز باشد.

اینها علائم رایج افسردگی هستند:

  • احساس مداوم غم، اضطراب یا پوچی که از بین نمی رود
  • احساس ناامیدی یا منفی گرایی مداوم
  • تحریک پذیری، ناامیدی یا بی قراری غیر قابل توضیح
  • احساس گناه، بی ارزشی یا درماندگی شدید
  • از دست دادن علاقه یا لذت در فعالیت هایی که قبلاً لذت بخش بودند
  • احساس خستگی مداوم، خستگی یا کند شدن
  • مشکل در تمرکز، به خاطر سپردن چیزها یا تصمیم گیری
  • تغییر در الگوهای خواب، مانند مشکل در به خواب رفتن، زود بیدار شدن یا خواب زیاد
  • تغییرات برنامه ریزی نشده در اشتها که منجر به افزایش یا کاهش وزن می شود
  • علائم فیزیکی غیر قابل توضیح، مانند گرفتگی عضلات، مشکلات گوارشی یا سردردهایی که به درمان معمولی پاسخ نمی‌دهند.
  • افکار خودکشی یا مرگ یا اقدام به خودکشی.
  • آیا علاقه خود را به فعالیت ها از دست داده اید؟

در حالی که هر یک از علائم فوق می تواند علائم هشدار دهنده افسردگی باشد، یکی از علائمی که به راحتی قابل تشخیص است، از دست دادن علاقه به فعالیت هایی است که زمانی از آن لذت می بردید.

بیشتر بدانید : ۱۰ باور غلط در مورد افسردگی

غیرعادی نیست که افراد مبتلا به افسردگی چنین احساسی داشته باشند. اما از دست دادن علاقه به فعالیت ها به طور کلی می تواند منجر به کمبود فعالیت بدنی شود و بر سلامت کلی شما تأثیر منفی بگذارد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، فعالیت بدنی می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد و حتی به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید.

ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می شود که یک ماده شیمیایی برای ایجاد حس خوب در مغز است که می تواند به تقویت خلق و خو و کاهش احساس استرس و اضطراب کمک کند. وقتی افراد درگیر فعالیت‌هایی می‌شوند که از آن لذت می‌برند، به احتمال زیاد تمرکز ذهنی و هدفمندی دارند. علاوه بر این، فعال ماندن و درگیر بودن می تواند به مبارزه با علائم افسردگی کمک کند. فعالیت‌هایی که شامل تعامل اجتماعی می‌شوند می‌توانند به کاهش احساس تنهایی و انزوا، که در بین افراد مبتلا به افسردگی رایج است، کمک کنند.

تفاوت اضطراب و افسردگی

احساس اضطراب نیز یکی از علائم رایج افسردگی است، اما گاهی اوقات، این دو حالت ممکن است اشتباه گرفته شوند. اضطراب با احساس نگرانی، عصبی بودن یا ناراحتی در مورد یک رویداد یا موقعیت آینده مشخص می شود.

از سوی دیگر، افسردگی با احساس مداوم غم و اندوه، ناامیدی و عدم علاقه به فعالیت مشخص می شود. در حالی که آنها علائم متفاوتی دارند، اضطراب می تواند نشانه افسردگی نیز باشد. در واقع، همین مقاله اشاره کرد که بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی نیز اضطراب را تجربه می کنند. بنابراین، اگر علائم اضطراب را تجربه می‌کنید، لازم است در نظر بگیرید که آیا ممکن است با افسردگی دست و پنجه نرم کنید یا خیر.

بیشتر بدانید : مهربانی کردن افسردگی را بهبود می بخشد

شناخت علائم افسردگی اولین قدم برای کمک گرفتن است

اگر علائم افسردگی را تجربه می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که تنها نیستید و کمک در دسترس است. شناخت این علائم و جستجوی حمایت می تواند اولین گام برای احساس بهتر باشد. چه تماس با یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده باشد، چه قرار ملاقات با یک متخصص بهداشت روانی یا تماس با خط تلفن بحران، رسیدگی به احساسات شما بسیار مهم است. با جستجوی کمک، می توانید شروع به مدیریت علائم خود کنید و زندگی کلی خود را بهبود بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha