رگبار رعد و برق باد و بارانکارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و رگبار پراکنده در برخی استان‌های کشور خبر داد که گاهی همراه با وزش باد شدی و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد خواهد شد.

بارش باران، وزش باد و خیزش گرد و خاک طی امروز و روزهای آتی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان ، طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آب و هوا و وضعیت جوی امروز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز در مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، بوشهر و جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی شده که این رگبارها می‌تواند گاهی با رعدو برق و وزش باد شدید همراه باشد و در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان باد شدی می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود.

کارشناس هواشناسی افزود: فردا به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور برای مناطقی از شمال غرب و استان‌های مرزی کرمانشاه و ایلام گاهی رگبار همراه با رعدو برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

نقشینه با بیان اینکه برای مناطقی از غرب، جنوب غرب و استان‌های فارس، بوشهر، جنوب اصفهان و غرب کرمان هم رگبار پراکنده پیش‌بینی شده، افزود: گاهی وزش باد در این مناطق شدید می‌شود که می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود.

وی خاطر نشان کرد: روز شنبه گستره بارش، نوار غربی کشور و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و خراسان جنوبی را در بر می‌گیرد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: شدت بارش‌ها روز شنبه در جنوب آذربایجان غربی، شمال ایلام، کرمانشاه، غرب همدان، لرستان و کردستان خواهد بود و ضمنا برای استان‌های واقع در مرزهای غربی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه گفت: روز یکشنبه برای بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت، اما بارش قابل توجه در شمال غرب و غرب دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه در نوار شرقی کشور و استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی از مرزهای غربی خارج خواهد شد.

به گفته نقشینه تا فردا در نیمه غربی و تا شنبه نیمه شرقی افزایش دما انتظار می‌رود و روزهای شنبه و یکشنبه برای شمال غرب و غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دما رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: جمعه، شنبه و یکشنبه غرب خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود و شنبه و یکشنبه وزش باد شدید همراه با نفوذ گرد و خاک از کشور عراق سبب کاهش دید و کیفیت هوا برای استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان خواهد شد.

نقشینه درباره آب و هوای پایتخت گفت: برای تهران پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا آسمانی صاف تا کمی ابری داشته باشد و جنوب استان گاهی وزش باد شدید می‌شود که می‌تواند سبب باد و گردوخاک شود.

وی افزود: بیشینه دما امروز ۲۹ و فردا و پس فردا به ۳۰ درجه می‌رسد و یکشنبه بعد از ظهر برای استان تهران افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق خواهیم داشت که بارش‌ها در مناطق مرتفع تهران قابل توجه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha