یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 355390

همیشه این‌طور تصور می‌شد که مصرف قهوه خطرناک است و احتمال درگیر شدن با بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی و استرس را افزایش می‌دهد؛ اما از خواص قهوه چه می‌دانیم؟ با ما باشید تا با خواندن خواص قهوه شگفت‌زده شوید.

فواید بی‌نظیر قهوه برای سلامت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،سرشار از آنتی‌اکسیدان| هیچ منبع آنتی‌اکسیدانی به پای آنتی‌اکسیدان‌های قهوه نمی‌رسد و این موضوع شامل هر دو نوع قهوه‌ عادی و قهوه‌ بدون کافئین می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه «کنین» نام دارند و بعد از برشته شدن قدرت مبارزه‌ بیشتری، می یابند و به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.


پیشگیری از دیابت| WebMD بعد از بررسی داده‌های ۱۵ مطالعه‌ جداگانه که روی فواید قهوه انجام شده بود در گزارشی بیان کرد که این مطالعات شواهد بسیار محکمی را درباره نوشیدن قهوه و جلوگیری از دیابت نشان می‌دهد. شادمانی بیشتر| به گزارش Healthline افرادی که بیشتر از ۴ فنجان در روز قهوه می‌نوشند در مقایسه با دیگران میزان کمتری از افسردگی را تجربه و از خاصیت قهوه در زمینه سلامت روان استفاده می‌کنند.


پیشگیری از سرطان کبد| محققان ایتالیایی در تحقیقات مختلف متوجه شده‌اند خطر ابتلا به سرطان کبد هم در بعضی از مصرف‌کنندگان قهوه به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است. افرادی که روزانه ۳ فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند، می‌توانند خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۵۰درصد یا حتی بیشتر، کاهش دهند.


چربی‌سوزی| نوشیدن قهوه سطح آدرنالین بدن را افزایش می دهد و نقش محرکی عالی برای سیستم عصبی و ارسال سیگنال سوزاندن چربی‌ها را ایفا می‌کند.


افزایش هوش| کافئین موجود در قهوه، آدنوزین (یک انتقال دهنده‌ عصبی مهاری) را مسدود می‌کند و در نتیجه باعث افزایش ترشح نوراپی‌نفرین و دوپامین می شود که از انتقال‌دهنده‌های عصبی قدرتمندی هستند. اگر بخواهیم به زبان ساده این موضوع را توضیح دهیم باید گفت خاصیت قهوه باعث افزایش قدرت و پویایی مغز می‌شود. البته فراموش نکنید که در نوشیدن قهوه هم نباید افراط کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha