رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: عدد مهاجرت پزشکان بالا نیست، اما از این جهت که به شدت به این افراد احتیاج داریم لازم است نسبت به این مسئله هوشیار و حساس باشیم.

رییس نظام پزشکی: تعداد مهاجرت پزشکان زیاد نیست

به گزارش سلامت نیوز، محمد رئیس‌زاده در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه خروج هر نیروی تخصصی در هر حوزه‌ای که کشور به آن احتیاج دارد، خسران است گفت: این نیاز در حوزه بهداشت و درمان شدیدتر است و حتی خروج یک پزشک از کشور هم ضرر بزرگی است.

وی ضمن اشاره به اینکه لازم است فضای کسب و کار جامعه پزشکی را فراهم، تعرفه‌های پزشکی را اصلاح و کرامت پزشکان را حفظ کنیم، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲ عامل مسائل اقتصادی و حفظ کرامت بیشتر بر مهاجرت پزشکان موثر بوده و مسئولان باید فکر جدی برای رفع این موارد داشته باشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه شیب مهاجرت‌ها به سمت رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در حال حرکت است و ما از این بابت نگرانی داریم افزود: عدد مهاجرت پزشکان بالا نیست، اما از این جهت که به شدت به این افراد احتیاج داریم لازم است نسبت به این مسئله هوشیار و حساس باشیم.

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه از تعرفه‌های پزشکی رضایت نداریم، اظهار کرد: باید قیمت واقعی تعرفه‌های پزشکی محاسبه و اعمال شود و دلیل عدم محاسبه درست تعرفه‌ها عدم اجرای قوانین بالا دستی است و اگر به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عمل شود و مسئولان قوانین بالا دستی را اجرا کنند، مشکلات حل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha