یوسف نوری، وزیر سابق آموزش‌وپرورش عضو هیئت‌مدیرۀ سازمان تامین‌اجتماعی شد.آیا مدرک تحصیلی نوری در این انتخاب موثر بوده یا کارنامه درخشان مدیریتی اش در وزارت آموزش و پرورش؟فرهنگیان تاوان آزمون و خطاهای مدیران را دادند حالا نوبت به کارگران رسیده؟دوران کارآموزی مدیران دولتی کی تمام میشود؟

وزیری که نتوانست مشکلات فرهنگیان را حل کند به تامین اجتماعی رفت!

به گزارش سلامت نیوز این در حالیست که سازمان تامین اجتماعی که باید نقش مهمی در تامین امنیت مالی، روانی و خانوادگی اعضای خود داشته باشد با چالش های متعددی روبروست و نیازمند مدیران کارآمد و توانمند برای ارائه راهکار برای برون رفت از این شرایط بحرانی است.

یوسف نوری با مدرک دکترای تخصصی مدیریت گردشگری وقتی به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد وعده داد تا پایان سال ۱۴۰۱ ماجرای رتبه‌بندی معلمان را به سرانجام برساند که البته نتوانست و در اخر با تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان منجر به عصبانییت بیشتر فرهنگیان شد.

نقاط درخشان کارنامه وی تنها تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان نبود. پس از آن بی توجهی به ماجرای مسمومیت دانش آموزان ضربه نهایی بر اعتبار او وارد کرد اما قبل از استیضاح ،استعفا داد.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس در روزهای پایانی سال گذشته که وزارت آموزش و پرورش با مساله مسمومیت سریالی مدارس دخترانه روبرو بود و همچنین باید کارهای اداری پرداخت مطالبات و حقوق فرهنگیان صورت می‌گرفته، یوسف نوری سرگرم سفر زیارتی در کربلا بود.

حالا در اقدامی قابل تامل از سوی دولتی که مدعی انقلابی بودن و مدافع محرومان است در مراسمی با حضور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، اعضای هیأت‌مدیره و جمعی از معاونین و مدیران ارشد این سازمان،وی به‌عنوان عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی معرفی شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به سوابق ارزشمند یوسف نوری، عضویت ایشان در هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی را فرصتی جدید برای خدمت به جامعه شریف تحت پوشش این سازمان دانست اما اشاره ای به حواشی که وی در سمت خود در وزارت آموزش و پرورش داشت نکرد.

در حالیکه کارگران به دلیل به خطر افتادن منافع صندوق تامین اجتماعی دچار نگرانی های زیادی هستند ورود افرادیکه نه تخصص لازم دارند و نه تجربه و مهارت برای برخورد با این شرایط را دارند چه معنایی جز این دارد که تامین اجتماعی حیات خلوت سیاسیون شده است؟آیا مدرک تحصیلی نوری در این انتخاب موثر بوده یا کارنامه درخشان مدیریتی اش در وزارت آموزش و پرورش؟

سوابق و کارنامه نوری در سمت وزیر آموزش و پرورش روشن است وی مشخصا در سمت وزیر آموزش و پرورش نتوانست کارنامه خوبی از خود به جا گذارد حالا شرایط چه تغییری کرده که مسوولین فکر کرده اند میتواند برای رفع مشکلات تامین اجتماعی راهکار ارائه دهد؟

این انتخاب چه پیامی برای مردم دارد؟ مگر تامین اجتماعی ملک شخصیتان است که هر فرد مستعفی و برکنار شده را در این سازمان به کار می گیرید؟ گویا هیچ مدیری برکنار نمی شود و تنها از یک وزارتخانه و سازمان به جای دیگر منتقل و پست و مقام جدید می گیرد. چند بار باید یک مدیر شکست بخورد تا متوجه شویم عملکرد مثبتی ندارد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جوادی GB ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    بدبخت بودیم حالا بدبختر می شویم
  • محمد IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    وقتی کاربلدنیست،نمیتونه کارکنان خب بزاریدکنار چراازجیب وسفره من کارگر،بازنشسته میبریدمیدیدبه این مفت خورها،تامین اجتماعی چراقبول کرده؟,مالکیت سازمان تامین اجتماعی کارگران وبازنشسته هاهستند،دولت حق دخالت ندارد
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    جای تاسف
  • مهدی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    کدام یک سواد دارن که این یکی داشته باشد خدا به داد کار گر و باز نشسته برسه
  • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    دورود بر شما ما کارگران چه گناهی کردیم که باید تاوان بی عرضگی های این آقایان بی کفایت رو بدیم
  • زضااسدی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    خدابه خیرکنه!!؟؟ اون که واردبکاربوداختلاص کردوفرارکرد!! این که خیرش به معلمان نرسیدبه ماهم نمیرسه؟؟!! فقط به یکدیگرپست ومقام پاس میدند؟؟!!
  • وطن اسلامی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    کارشان معامله هست نمایندگان با دولت و وزیران بیچاره ملت رای دهنده
  • امیر IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    دعوتش کردن به تامین اجتماعی هم گند بزنه
  • علی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    سالی که نیکو از بهارش پیدا ایشان آقای نوری وقتی که قادر به حل مشکلات مالی و اعتباری و اداری آموزش وپرورش نشد حال چگونه قادر خواهد بود مشکلات ماها بازنشستگان ومستمربگیران وشاغلین تامین اجتماعی را حل کنند فکر ایشان هم مثل همان ستوانی می مانند که در راس پستهای بالای تامین اجتماعی بدون هیچگونه فعالیت انجام وظیفه کنند تنها بخاطر دریافت حقوق نجومی از سازمان تامین اجتماعی که انهم از جیب بازنشستگان ومستمربگیران جمع شده است
  • امیر IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    ترقی اندر ابن کشور محال است که در این مملکت قحط الرجال است
  • علی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    یک سرمایه کلان در تامین اجتماعی ویک عدهبیکار وبی تخصص نشسته بر آن
  • Mardomdar IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    بی کفایتی وزیری که نتواند خواسته های افرادی که شایسته احترام هستند و از قشر فرهنگی جامعه میباشند و نارضایتی که ایجاد کرده نباید برای سایر جایگاها کلیدی انتخاب شود .شخص انتخاب کننده فقط با دیدگاه سیاسی منسوخ شده افراد نامحرم و نابخرد را انتخاب میکند و هیچ پیشرفت مثبتی را نمیخواهد در وزرارتخانه کلیدی مملکت رقم بزند . و حالا این شخص با این افتضاح به تامین اجتماعی انتقال میابد باعث تاسفه .
  • ناشناس US ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    خود شخص آقای میرهاشم موسوی برای تامین اجتماعی مضر است این آقا هم به جمع مدیران ناکارآمد اضافه شد خدا بداد بازنشسته های این سازمان برسد
  • ایکس IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    قراره ایشان سمت گردشگری بازنشسته ها رو سر و سامون بده. البته اگه این کار رو هم بتونه انجام بده ....
  • هموطن DE ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد بیچاره ما بازنشستگان تامین اجتماعی که نوری بخواد مشکلاتمون را حل کنه یعنی اینها نباید بازنشسته شوند
  • معلم IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    عجب!!!!!!!¡!!¡!!!!!!!!!!!¡!!!!!!!!!!!¡!!!!!!!!!¡!!!!!!!!!
  • رویا IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    رفت تامین اجتماعی رو خراب کنه
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    وقتی ریس جمهور نتونسته اقتصاد جامعه رو سامان ببخشه چه انتطار داریم که یک مسوول با سابقه درخشان رو به مسند برسانه. هر کس آنچه خودش هست دور برش هم همانقدر استعداد شکوفایی دارن.رو انتخاب می کنن. تامین اجتمایی همینطور به فنا رفته هست . کارگر رو با خاک یکسان کردن دیگه چه شود. حرام تان باشه حق کارگر رو می خورید.
  • Zx IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    خدایا ابن مسئولین کی می میرن
  • نام من ی بدبخت هست IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    این سازمان مدیران با کلاسی دارد بخاطر همین است حقوق بازنشسته هایش خیلی عالیه خدا خیر بده
  • قاسم IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    به نطر من نوری میرفت مجلس
  • حمید IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    مسئولین در کشور ما بالاترین خلاف ها را هم بکنند،مجازات نمی شوندبلکه از یک پست به پست دیگر منتقل می شوند و بعد منم منم های بالا دستی ها در نجات محرومان و برقراری عدالت وو..گوش فلک رو پر کرده.
  • احمدفولادوند IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    اینجاحیاط خلوت دولت ومجلس ومافیای قدرت وزور وتزویراست، هیچکس بی نصیب نمیشود، عدل برقرار است. هرمسئول مغفول وبی تکلیفی که عذل شدنباید سرش کلا رود، این عمل یکی از راه های به ورشکستگی انداختن صندوق تامین اجتماعی نیست،اشتباه نکنید، عدل عدل عدل مقصود فقط برقراری عدل است ولاغیر.
  • ایثار گر بازنشسته IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    عقل نباشه مردم در عذابندi8
  • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری جواب این بی عدالتی ها و ظلم آشکار داده خواهد شد بچرخ آقای رییسی
  • علی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    شاید وزیر محترم بتواند مشکل کارگران را حل کند چون خودش هم شبیه کارگران است
  • ح ف IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    (باسلام ) اخه کجای دنیا دیدی مدیری که ناکارامدیش را دریک وزارتخانه نشان بده ولیاقت مدیرت رانداشته باشد ۰۰۰ پست جدیدی را به او بدهند ان تأمین اجتماعی که کمترمدیربی کفایت ندارد این یکی هم اضافه شد بیچاره کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی هرروز سازمان تامین اجتماعی بدترمیشود درکشور ما قانون شده هرمدیرو مسعولی که کارایی نداشته باشه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان تامین اجتماعی میشود امیدوارم یک روزی وزارتخانه ای ینام وزارتخانه مدیران و مسئولان بی کفایت ایجادبشود تامجبورنشوند به جاهای دیگری بروند انشالله به امید خدا
  • بنده خدا، امت پبامبر(ص) اهل ایران زحمت کش سابق، IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    مشکلات ما همین ست که همیشه افرادی که در جا وجایگاه انتصابی نه معلومات کافی ونه تجربه لازم ونه تخصص مکتسبه را داشته باشند خود مسئول رده بالا به عینه دیده که ایشان ازهرجهت فاقد صلاحيت لازم ست او را یادر پست بالاتر ویا هم ردیف پست قبلی به کار میگمارند و به ديگران که ذینفعان آن‌ مجموعه باشند با ابن قبیل کارهای شان دهن کجی آشکار می نمایند، آقای رئیس سازمان تامین اجتماعی شما که اولاد پیغمبر( ص) هستید و جد شما مخالف صد درصد ،نه که هزاردرصد این جور مسائل خلاف شرف ووجدان وشرع وعرف ست،!!! شورای نگهبان محترم شما چرا سکوت میفرمایید؟ مگر جایگاه شما همانجایی نیست که اگر قانونی، خلاف شرع وعرف قانون اساسی ، بخواهد در مرحله اجرا برسد، از آن ممانعت کرده وتا اصلاح وبه صلاح وفلاح نرسد، شما داعیه ا279صلاح آنرا دارید؟؟؟ چطور در خیلی جاها مثل همین مورد که در طول سال های سال، این خیانتها تجربه شده باز باید شاهد این مسائل‌ باشیم، شاید چراغ سبز ازجایی دیگرزده می‌شود لااقل بگویید ما هم بدانیم، آنجا که عقاب پر بریزد ازپشهء بیچاره چه خیزد؟؟؟ درپیشگاه خداوند جبار و قهار سربلندباشید!!! آمین. والسلام.
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    چکارش دارین... چفیه مهمه که داره.... #خاوری-پیشانی
  • علی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    اینان حذف نمی‌شود فقط از جایگاهی به جایگاه دیگر منتقل می‌شود این است مدیریت کشور
  • عبدی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    این سنت همه ادوار بوده، دنبال حاشیه سازی نباشید
  • بازنشسته IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    از بزرگترین ضعف های شخص رئیس جمهور ، معاون اول و ترکیب دولت سیزدهم این است که برایشان علیرغم ناتوانی و ناکارآمدی شان ضعف مدیریتی وجود ندارد ، گویا این ها نعوذبالله همانند پیامبران منتخب خداوند هستند ، به عبدالملکی ناتوان را پست حساس دبیری شورای مناطق آزاد را می‌دهند، وزیر ناتوان و ناکارآمد آموزش و پرورش را عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی می‌کنند، چند روز دیگر فاطمی امین را پست دیگری می‌دهند. وصحرایی ناتوان و ناکارآمد از مجلس رای اعتماد میگیرد، به چه حقی دولت فکر می‌کند سازمان تامین اجتماعی و کشور ملک شخصی شان است که هر کاری بخاهند می‌کنند، سازمان تامین اجتماعی را عملا"، به یک مجموعه فوق العاده ضعیف با مدیریت و مجموعه مدیریتی ضعیف تبدیل کردید و منابع مالی آنرا در اختیار گرفتید.
  • ع_عامری IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    سلام آقای نور شما درامزش پرورش چه دسته گلی به سر فرهنگیان زدید که حالا بجان کارگران افتادید. و آقای رییس جمهور عزیز مدیر مدبر کم داریم که این آقارا که کارشناس گردش گری داره چه رابطه ایی با دنیای کار و کارگری داره. تر بخدا این مملکتی بدون نظر مردم قانون اساسی را بنفع سرمایه داران عوض میکنند و اموزش رایگان تا مقطع دانشگاه کجا رفت که به مدارس غیر انتفاعی. نمونه مردمی و غیره این مملکت رادارید بکجا میبرید خداوند خودش بما رحم کند.
  • فاطمه محجوب جلالی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    چراهروزیر نالایق باید بعد برکناری به وزارتخانه دیگری منتقل شود اگر ایشان از مدیریت اطلاعی داشت در پست قبلی می‌ماند به هیچ عنوان به تامین اجتماعی منتقل نشوند که فاجعه بار تر میشوذ
  • بی نام IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    واقعا تاسف بارفقط جاب آقایون عوض میشه مملکت درست نمیشه
  • همشهری IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    هر کس را بهر کاری است ....اشکال کار دولت همین است هر کس را بدون توجه به توانائی مدیریت مسئول می کند واقایان هم برای حقوق و دریافت پاداش بدون کوچکترین توجهی که چه ضرری به مردم وکشور میزنند قبول پست میکنند
  • علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    تامین اجتماعی محل دولتی ها فاسد و بی لیاقت شده در حالی که اصلا این سازمان دولتی نیست و نتعلق به بازنشستگان و کارگران هست