بعد از خرید بلیط تهران بوداپست و پرواز به سمت مجارستان، شما می‌توانید بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب گرم دنیا و وسیع‌ترین چمن‌زارهای اروپا را ببینید. رودخانه‌ی دانوب از شمال تا جنوب مجارستان جریان دارد و در مسیر خود از شهر بوداپست می‌گذرد. این رود، شهر را به دو بخش قسمت می‌کند و شما با ایستادن روی پل زنجیر (Chain) که بر فراز این رودخانه قرار گرفته، چشم‌اندازهای رویایی از غروب خورشید را خواهید دید. در ادامه با دیدنی‌های اصلی مجارستان، معروف‌ترین آب گرم‌ها، موزه‌ها و مراکز تفریحی آشنا می‌شوید.

5 دلیل برای اینکه به مجارستان سفر کنید

بعد از خرید بلیط تهران بوداپست و پرواز به سمت مجارستان، شما می‌توانید بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب گرم دنیا و وسیع‌ترین چمن‌زارهای اروپا را ببینید. رودخانه‌ی دانوب از شمال تا جنوب مجارستان جریان دارد و در مسیر خود از شهر بوداپست می‌گذرد. این رود، شهر را به دو بخش قسمت می‌کند و شما با ایستادن روی پل زنجیر (Chain) که بر فراز این رودخانه قرار گرفته، چشم‌اندازهای رویایی از غروب خورشید را خواهید دید. در ادامه با دیدنی‌های اصلی مجارستان، معروف‌ترین آب گرم‌ها، موزه‌ها و مراکز تفریحی آشنا می‌شوید.

بناهای تاریخی مجارستان کدام‌اند؟

بسیاری از دیدنی‌های مجارستان در یونسکو ثبت شده‌اند و گردشگران علاقه‌ی زیادی به آن دارند.

  • ساختمان پارلمان

این سازه‌ی چشم‌گیر نماد شهر بوداپست بوده و درست در ساحل رودخانه‌ی دانوب قرار دارد، تقریبا از هر نقطه‌ی شهر می‌توانید آن را ببینید! در شب، ساختمان پارلمان نورانی می‌شود و انعکاس آن روی دانوب منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد می‌کند.

  • قلعه‌ی بودا

با حرکت به سمت قلعه‌ی بودا که در بالای تپه قرار دارد شما مناظر بی‌نظیری از شهر خواهید دید. مجموعه‌ی قلعه شامل کاخ سلطنتی، گالری ملی مجارستان و کلیسای ماتیاس است. معماری گوتیک و شیشه‌های رنگارنگ جذاب این کلیسا شما را به وجد می‌آورد. در بازدید از این مکان، حتما یک دوربین همراه خود داشته باشید؛ چراکه موقعیت‌های عکاسی در این مکان زیاد است.

  • پل زنجیر

این پل زیبا در روز با معماری باوقار و جزئیات خاص خودش خودنمایی می‌کند و در شب با نورپردازی زیبا منظره‌ای جذاب را در شب به نمایش می‌گذارد.

  • کلیسای سنت استفان و دست مقدس

این ساختمان با نقاشی‌های دیواری مجلل، گچ‌بری و سنگ مرمر تزئین شده و دست راست مومیایی‌شده‌ی پادشاه، معروف به دست راست مقدس، در اینجا نگه‌داری می‌شود و بنا به عقیده‌ی برخی، دارای قدرت جادویی است.

  • سنگر ماهی‌گیر

سنگر ماهی‌گیر یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی مجارستان است. نام آن به این موضوع اشاره دارد که در قرون ‌وسطی این قسمت از دیوار قلعه توسط ماهی‌گیران محافظت می‌شد. فضای تاریخی و منظره‌ی فوق‌العاده از شهر، همه چیز برای تفریح و هیجان مهیاست! قلعه‌ اگر، کاخ سلطنتی ویسگراد و تپه گلرت از دیگر دیدنی‌های مجارستان هستند.

رهایی در مجارستان با بهترین آب گرم‌های دنیا

اگر به آب گرم و اسپاهای لوکس علاقه دارید، مجارستان بهشت شماست. این آب گرم‌ها دارای استخرهای روباز، سونا، اتاق بخار و خدمات ماساژ هستند. در حین لذت‌بردن از معماری زیبای ساختمان‌ها، در آب‌های معدنی گرم استراحت کرده و غوطه‌ور شوید. برای مثال، آب گرم هویز بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب گرم دنیا بوده و این اسپای مجلل مکان مناسبی برای استراحت و رهایی از استرس است. با ورود به داخل آن ستون‌های زیبا و لوسترهای بزرگ درخشان توجه شما را به خود جلب می‌کند. وقتی انگشتان پا را در آب فرو می‌برید، شل‌شدن عضلات خود را احساس خواهید کرد. اگر به‌دنبال یک تجربه‌ی خصوصی تر هستید، یکی از حمام‌های خصوصی اسپا را رزرو کنید. این اتاق‌های دنج برای زوج‌ها یا افرادی که می‌خواهند اوقاتی آرام را با هم داشته باشند، مناسب است.


5 دلیل برای اینکه به مجارستان سفر کنید

موزه‌های معروف مجارستان

موزه‌ی ملی مجارستان، واقع در بوداپست، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موزه‌های مجارستان است و شما با بازدید از آن با فرهنگ مجارستان آشنا می‌شوید. موزه‌ی دیگری که باید از آن بازدید کنید، موزه‌ی هنرهای زیبا است که مجموعه‌ای چشم‌گیر از هنر اروپایی، از جمله آثار رامبراند، رافائل و تیتیان را به نمایش می‌گذارد. تماشای این آثار آن‌قدر لذت‌بخش است که شما متوجه‌ی گذر زمان نمی‌شوید. اگر به علوم علاقه داشته باشید، موزه‌ی تاریخ طبیعی مجارستان، نمایش جذابی در مورد زمین‌شناسی، گیاهان و جانوران منطقه ارائه می‌دهد. در نهایت، موزه‌ی خانه ترور در بوداپست به بازدیدکنندگان سفری اجمالی به گذشته‌ی تاریک این کشور در طول جنگ جهانی دوم و دوران کمونیست ارائه می‌دهد.

تئاتر و اپرا در مجارستان

بوداپست منزل برخی از زیباترین تئاترها و خانه‌های اپرا در اروپا است و بازدید از این سالن‌های مجلل روح هنری شما را به هیجان می‌آورد. خانه‌ی اپرای دولتی مجارستان یکی از زیباترین خانه‌های اپرا در جهان محسوب می‌شود. فضای داخلی با نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و ورق‌های طلا تزئین شده و آکوستیک آن استثنایی است. کاخ هنر، تالار کنسرت ویگادو و تئاتر ماداخ از جاهایی است که شما می‌توانید رقص باله و اجراهای مختلف را با کیفیتی کم‌نظیر در آن تماشا کنید.

  • برنامه‌های اوقات فراغت و خانواده

جزیره‌ی مارگارت با پارک‌های بزرگ و درختان کهن‌سال، مکانی عالی برای استراحت است. دوستداران ورزش می‌توانند از استخر شنا، ساحل و پیست دویدن لذت ببرند. همچنین فواره‌ی موزیکال و پارک حیات ‌وحش از مکان‌های مورد علاقه‌ی شما خواهد بود. باغ‌ وحش متروپولیتن بزرگ‌ترین باغ‌ وحش مجارستان با گونه‌های جانوری متعدد است که بازدید از آن تجربه‌ای متفاوت بوده و سرگرمی‌های مختلفی را برای پیر و جوان فراهم می‌کند. جدیدترین حیوانات باغ ‌وحش کوالاهایی هستند که در سال 2015 به آن اضافه شدند. مکان تفریحی دیگر یعنی تالار بازار مرکزی، بزرگ‌ترین و زیباترین بازار سرپوشیده بوداپست است. تالار بزرگ یک بنای تاریخی بوده و مجموعه‌ای غنی از غذا، ادویه، عسل و حتی سوغاتی را در سه قسمت مختلف ارائه می‌دهد. خود را برای ولخرجی و گردش آماده کنید! سیرک بزرگ متروپولیتن، خیابان واچی، خیابان مد، خیابان آندراس یا همان شانزلیزه مجارستان از دیگر مراکز تفریحی و خانوادگی هستند.


5 دلیل برای اینکه به مجارستان سفر کنید


پرواز مستقیم و غیر مستقیم به بوداپست با فلای تودی

رودخانه‌ی دانوب در مجارستان جاری بوده از وسط شهر گذر می‌کند؛ بنابراین سفر دریایی در امتداد رودخانه مناظر خیره‌کننده‌ای از معماری و مکان‌های دیدنی شهر، به شما ارائه می‌دهد. غذاهای خوشمزه‌ی سنتی در بوداپست بسیار زیاد هستند. غذاهایی مانند گولاش، لانکوش، دلمه کلم و دوبوس تورته که یک دسر خوشمزه است. سفر به مجارستان جذابیت‌های بسیار دارد که با آن‌ها آشنا شدید. یکی از بهترین سایت‌ها برای خرید بلیط ارزان هواپیما سایت فلای تودی است. در فلای تودی قیمت پروازهای مستقیم و غیر مستقیم تهران به بوداپست از تمامی ایرلاین‌ها وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha