کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می‌شود که در آن ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهداکننده به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو برده می‌شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می‌شود و طی آن ریشه‌هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می‌شوند.

بهترین روش های کاشت مو

به گزارش سلامت نیوز کاشت مو یک روش جراحی کم تهاجمی برای ترمیم مناطق طاسی سر است دو تکنیک جراحی برای کاشت مو بیشتر استفاده میشود. یکی FUE (استخراج واحد فولیکولی) و دیگری FUT (پیوند واحد فولیکولی). FUT (روش سنتی برای کاشت مو) شامل برداشتن یک نوار خطی از پوست از پشت سر و به دنبال آن استخراج فولیکول ها از آن نوار و کاشت آنها در محل گیرنده است.

از سوی دیگر، FUE شامل استخراج فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده و سپس وارد کردن آن‌ها به محل گیرنده است. FUE رایج ترین روش پیوند این روزها است.

کاشت مو چقدر طول می کشد؟

تقریباً سه ماه بعد (90 تا 100 روز)، موهای جدید شروع به رشد می کنند و با سرعت طبیعی به رشد خود ادامه می دهند. حدود شش ماه پس از یک جلسه کاشت مو، موهای کاشته شده ظاهر طبیعی به خود می گیرند و تا پایان عمر به رشد خود ادامه می دهند.

آیا کاشت مو موثر است؟

کاشت مو معمولاً موفق تر از محصولات ترمیم مو بدون نسخه است. اما عواملی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: حدود 10 تا 80 درصد موهای کاشته شده به طور کامل در عرض سه تا چهار ماه رشد خواهند کرد.

کاشت مو چیست؟
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی اگر لاغر شدن یا کچل شدن واقعا شما را آزار می دهد، این روش می تواند یکی از راه های اطمینان بیشتر در مورد ظاهرتان باشد. اما ابتدا با پزشک خود در مورد آنچه می توانید در حین و بعد از جراحی انتظار داشته باشید صحبت کنید.


گرافت مو – گرافت مو تکه های کوچکی از پوست سر حاوی یک یا دو تار مو است که برای قسمت سالم سر (معمولاً پشت سر) برداشت می شود و به قسمتی از پوست سر پیوند می شود. اغلب به عنوان شاخه های مو شناخته می شود.

این یک نوع جراحی است که موهای شما را حرکت می دهد و باید ناحیه ای را با موهای نازک یا بدون موهای پر کنید. پزشکان از دهه 1950 این پیوندها را در ایالات متحده انجام می دهند، اما تکنیک ها در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده است.

شما معمولا این روش را در مطب دکتر انجام می دهید. ابتدا، جراح پوست سر شما را تمیز می کند و دارویی برای بی حس کردن پشت سر شما تزریق می کند. پزشک شما یکی از دو روش را برای پیوند انتخاب می کند:

جراحی نوار واحد فولیکولی (FUSS) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE).

با FUSS، جراح یک نوار 6 تا 10 اینچی از پوست را از پشت سر شما برمی دارد. آن را کنار می گذارند و پوست سر را بسته می دوزند. این ناحیه بلافاصله توسط موهای اطراف آن پنهان می شود.


در مرحله بعد، تیم جراح نوار پوست سر برداشته شده را به 500 تا 2000 گرافت ریز تقسیم می کند که هر کدام دارای یک مو یا فقط چند تار مو هستند. تعداد و نوع پیوندی که دریافت می‌کنید به نوع مو، کیفیت، رنگ و اندازه ناحیه‌ای که پیوند را انجام می‌دهید بستگی دارد.

اگر روش FUE را انجام می‌دهید، تیم جراح پشت پوست سر شما را می‌تراشد. سپس، پزشک فولیکول های مو را یکی یکی از آنجا خارج می کند. این ناحیه با نقاط کوچکی بهبود می یابد که موهای موجود شما را می پوشاند.


پس از آن مرحله، هر دو روش یکسان است. پس از اینکه گرافت ها را آماده کردند، جراح ناحیه ای را که مو در آن می رود را تمیز و بی حس می کند، سوراخ ها یا شکاف هایی را با چاقوی جراحی یا سوزن ایجاد می کند و هر گرافت را با ظرافت در یکی از سوراخ ها قرار می دهد. آنها احتمالاً از سایر اعضای تیم برای کاشت پیوندها نیز کمک خواهند گرفت.

بسته به اندازه پیوندی که دریافت می کنید، فرآیند حدود 4 تا 8 ساعت طول می کشد. اگر به ریزش مو ادامه می دهید یا تصمیم می گیرید موهای ضخیم تری می خواهید، ممکن است بعداً به روش دیگری نیاز داشته باشید.


بهبودی پس از کاشت مو

پس از جراحی، پوست سر شما ممکن است بسیار حساس باشد. ممکن است برای چند روز نیاز به مصرف داروهای مسکن داشته باشید. جراح از شما می خواهد که حداقل یک یا دو روز روی پوست سرتان بانداژ بگذارید. آنها همچنین ممکن است یک آنتی بیوتیک یا یک داروی ضدالتهابی را برای شما تجویز کنند تا چند روز مصرف کنید. اکثر افراد 2 تا 5 روز پس از عمل می توانند به سر کار بازگردند.

در عرض 2 تا 3 هفته پس از جراحی، موهای کاشته شده می ریزند، اما باید در عرض چند ماه متوجه رشد جدید شوید. اکثر افراد پس از 6 تا 9 ماه شاهد 60 درصد رشد موهای جدید خواهند بود. برخی از جراحان داروی رشد مو ماینوکسیدیل (Rogaine) را برای بهبود رشد مو پس از کاشت تجویز می کنند، اما مشخص نیست که چقدر خوب عمل می کند.

عوارض کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک جراحی بی خطر است اما می تواند عوارضی داشته باشد که ممکن است به شکل شکایت هایی مانند درد بعد از عمل، خارش، نارضایتی از نتیجه عمل یا عوارض جراحی مانند عفونت، گشادی زخم یا نکروز پوست باشد.

مانند هر نوع جراحی، پیوند نیز خطراتی از جمله خونریزی و عفونت دارد. همچنین امکان ایجاد زخم و رشد موهای جدید غیرطبیعی وجود دارد.

در حدود زمانی که قفل های جدید شروع به رشد می کنند، برخی افراد دچار التهاب یا عفونت فولیکول های مو می شوند که فولیکولیت نامیده می شود. آنتی بیوتیک ها و کمپرس ها می توانند این مشکل را برطرف کنند. همچنین ممکن است به‌طور ناگهانی مقداری از موهای اصلی در ناحیه‌ای که رشته‌های جدید را گرفته‌اید از دست بدهید، که به آن ریزش شوک می‌گویند. اما بیشتر اوقات، دائمی نیست.

با پزشک خود در مورد این خطرات و میزان بهبودی احتمالی از جراحی صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر.


انواع مختلف کاشت مو

کاشت مو یک روش جراحی است که به عنوان یک راه حل دائمی برای رفع مشکلات ریزش موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طی سال‌ها، روش‌های مختلفی برای کاشت مو به وجود آمده است و هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند. در این مقاله، به بررسی انواع کاشت مو و نکات مهم مربوط به آن می‌پردازیم.

۱. کاشت مو با تکنیک FUT

در این روش، گرافت‌ها به صورت فلاپ یا نواری از منطقه دارای موی فراوان برداشت می‌شود و پس از تقسیم آن به پیوندهای کوچکتر، در منطقه کاشت قرار می‌گیرند. این روش عموماً برای ترمیم موهای سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، این روش ممکن است به علت جراحی بزرگتر، زمان بازیابی بیشتری نیاز داشته باشد.

۲. کاشت مو با تکنیک FUE

روش FUE یا تکنیک واحدی برای استخراج مو، یک روش پیشرفته‌تر برای کاشت مو است. در این روش، هر یک از واحدهای مویی که شامل یک تار مو و ریشه آن است، به صورت جداگانه از ناحیه دارای مو برداشت می‌شود و سپس در ناحیه کاشت قرار می‌گیرد. این روش باعث کاهش محسوس در آسیب پذیری پوست و تسریع فرآیند بازیابی می‌شود. همچنین، نتایج طبیعی‌تری نسبت به روش FUT دارد.

۳. کاشت مو با روش DHI

روش DHI یا تکنیک مستقیم کاشت مو، یک روش مدرن و دقیق برای کاشت مو است. در این روش، استفاده از میکروسکوپ و دستگاه خاصی به نام Choi Implanter موجب می‌شود که موها به صورت تکی و مستقیم در منطقه کاشت قرار گیرند. این روش مزایایی مانند حداقل آسیب به پوست، زمان بازیابی سریع و نتایج طبیعی را داراست. همچنین، امکان کاشت موهایی با زاویه و جهت دلخواه نیز وجود دارد.

4. کاشت مو با روش SUT

روش SUT، یک روش نسبتاً جدید در زمینه کاشت مو است که توسط برخی از پزشکان و متخصصان مو به عنوان یک روش بهبود یافته برای کاشت موی FUT معرفی شده است. در کاشت مو به روش SUT بدون نیاز به برش و جراحی در پوست سر کاشت مو انجام می شود . در این روش زخم و پانسمان ایجاد نمی‌شود و طول زمان دوره بهبودی پس از کاشت هم بسیار کمتر می شود . برتری این روش در مقایسه با روش های دیگر این است که برداشت مو در این روش به سرعت انجام گرفته و فولیکول های مو پس از برداشت تا مرحله کاشت در شرایط خاص نگهداری می‌شوند.

در این روش با استفاده از ابزارهای مناسب و اسلیفت های نازک کاشت گرافت مو در فواصل بسیار نزدیک به هم (کمتر از یک میلیمتر) قرار می‌گیرند که همین امر موجب افزایش تراکم مو های کاشته شده می شود. سرعت عمل در کاشت مو به روش SUT باعث می‌شود که مراجعه کننده در همان جلسه ابتدایی تفاوت را احساس کند . رضایت مشتریان در این روش بیشتر از سایر روش های کاشت مو می‌باشد.

نکات مهم مربوط به کاشت مو:

۱. مشاوره پزشکی: قبل از تصمیم به کاشت مو، مشاوره با یک پزشک مجرب در زمینه جراحی مو و ارزیابی وضعیت شما ضروری است. پزشک می‌تواند نوع روش مناسب برای شما را تعیین کند و به شما توصیه‌های لازم در مورد پیش و پس از جراحی بدهد.

۲. تجربه و تخصص پزشک: انتخاب پزشک ماهر و تجربه‌کافی در زمینه کاشت مو بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که پزشکی که انتخاب می‌کنید، دارای مجوزهای لازم و تجربه کافی در انجام این روش‌ها است.

۳. پیش و پس از جراحی: دقت و رعایت نکات پیش و پس از جراحی موجب می‌شود تا فرآیند بازیابی به خوبی انجام شود. از نکات مهم مراقبت موجود عبارتند از: جلوگیری از خوردن مواد مضر برای مدت زمان مشخص، شستشوی دقیق و مراقبت از ناحیه کاشت شده و استفاده از داروها و محصولات توصیه شده توسط پزشک.

کاشت مو یک راه حل مؤثر و دائمی برای رفع مشکلات ریزش موها است. با توجه به این مطالب، شما می‌توانید تصمیم بهتری در مورد کاشت مو بگیرید و به بهبود و زیبایی موهای خود دست یابید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha