وزیر بهداشت گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت در کشور به ۴ درصد رسید، اما متاسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است، به اندازه افراد جامعه تولید مثل نداریم، در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت میرویم و قطعا این مسئله یک بحران است.

وزیر بهداشت: علما نیروهای‌انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند

وزیر بهداشت گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت در کشور به ۴ درصد رسید، اما متاسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است، به اندازه افراد جامعه تولید مثل نداریم، در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت میرویم و قطعا این مسئله یک بحران است

به گزارش سلامت نیوز ، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان وجود داشت، از تکمیل و بهره‌برداری تعداد ۱۴۰۰ پروژه خبر داد.

بهرام عین‌اللهی ۱۲ خرداد در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم به‌عنوان یک سرباز وارد شدیم، اولین مسئله که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت، مدیریت بیماری کرونا بود، شاهد فوت ۷۰۰ نفر، ابتلای ۵۰ هزار نفر و بستری ۲۰ هزار نفر بودیم، واکسیناسیون کرونا با قوت آعاز شد و تمامی مکان‌ها به مراکز واکسیناسیون تبدیل شد.

به نوشته فارس، وی با بیان اینکه روزانه یک میلیون و ۶۰۰ واکسن در کشور تزریق می‌شد، توضیح داد: در آذر ۱۴۰۰ تزریق واکسن کرونا به حد قابل قبولی رسید.

عین‌اللهی همچنین افزود: از ابتدای کرونا تا آذرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ هزار فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در کشور گزارش شد، افزود: تعداد فوتی‌ها از این زمان به ۲۲ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به بیمه ۶ میلیون نفر در دولت سیزدهم، افزود: بیش‌تر این افراد جزو دهک‌های یک تا سه هستند و برای این منظور ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

وزیر بهداشت در ادامه در خصوص جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت در کشور به ۴ درصد رسید، اما متاسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است، به اندازه افراد جامعه تولید مثل نداریم، در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت میرویم و قطعا این مسئله یک بحران است، از علما درخواست داریم که نیروهای متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند.

وی با بیان اینکه زایمان رایگان شده است، تاکید کرد: فرزندان زیر پنج سال نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند، همچنین برای مادران باردار داروهای تقویتی در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه سقط جنین یک جنایت است، تصریح کرد: افرادی که آزمایش بارداری آن‌ها مثبت می‌شود تا زمان زایمان در سامانه ثبت شده‌اند، سقط به دلایل متقن نیاز دارد، هر کسی اقدام به سقط غیرقانونی کند با او برخورد خواهد شد، برای فرزندآوری باید مشوق‌های متعددی در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید برای تمامی افراد جامعه پرونده سلامت تشکیل شود، یادآور شد: باید برای تشکیل این پرونده، خانه به خانه سر بزنیم، افراد باید از سلامت خود اطمینان داشته باشند، با اجرای این طرح هزینه پزشک عمومی و بستری تا ۹۵ درصد پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان وجود داشت، گفت: از این تعداد ۱۴۰۰ پروژه تکمیل و به‌بهره‌برداری رسید، برای تکمیل سایر پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

عین‌اللهی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه چهارمحال و بختیاری وضعیت خوبی از نظر بهداشت و درمان و تجهیزات دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha