دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 355990

اغلب گردن‌دردها با مراقبت‌های خانگی بدون مراجعه به پزشک بهبود پیدا می‌کنند، اما برخی از گردن‌دردها غیرقابل‌تحمل هستند و یا با علائم دیگر همراه هستند که مراجعه پزشکی را ضروری می‌کنند.

چه زمانی برای گردن درد نزد پزشک برویم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا؛ اگر گردن‌درد شما با این علائم همراه بود، باید فورا به پزشک مراجعه کنید:

- تب، سردرد و سفتی گردن: مجموعه این سه علامت بیانگر احتمال دچار شدن به «مننژیت باکتریایی»‌هستند، یعنی عفونت پوشش طناب نخاعی و مغز که نیاز به درمان فوری با آنتی‌بیوتیک دارد.

- تیر کشیدن درد به یک بازو، به خصوص اگر در بازو یا دست احساس ضعف، بیحسی یا مورمور شدن کنید. این علائم ممکن است بیانگر فتق دیسک بین‌مهره‌ای در گردن باشد که دارد روی یک عصب فشار می‌آورد.

- از دست دادن کنترل مثانه یا روده: رخ دادن بی‌اختیاری ادراری یا مدفوعی به معنای وارد آمدن فشار روی طناب نخاعی است و نیاز به مراجعه فوری پزشکی دارد.

- ناپایداری شدید گردن: اگر گردنتان حالت ناپایداری پیدا کرده است و سرتان را به میزان بیشتر از معمول به عقب یا جلو خم می‌شود، ممکن است دچار شکستگی یا پارگی رباط‌های گردن شده باشید. این عارضه معمولا فقط هنگامی رخ می‌دهد که ضربه یا جراحت شدید گردن رخ داده باشد و احتمالا پزشکتان در عکسبرداری با پرتوهای ایکس متوجه آن می‌شود.

- تورم مداوم غدد لنفاوی گردن: وجود عفونت یا تومور در گردن ممکن است به تورم غدد لنفاوی و گردن‌درد بینجامد.

- درد یا فشار در قفسه‌سینه: حمله قلبی یا التهاب عضله قلب علاوه علائم معمول حمله قلبی می‌تواند گردن‌درد هم ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha