Apple watchOS 10 به کاربران این امکان را می دهد که احساسات و حالات خود را ردیابی کنند، با منابع سلامت روان ارتباط برقرار کنند و زمان صرف شده در خارج از منزل را اندازه گیری کنند تا خطر نزدیک بینی را کاهش دهند.

اپل واچ از ویژگی های جدید برای سلامت روان و سلامت بینایی رونمایی کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از موبایل هلث نیوز، اپل آخرین به‌روزرسانی ساعت‌های خود را با نام Apple watchOS 10 معرفی کرد که شامل ابزارهای سلامت روان، سلامت بینایی و تناسب اندام می‌شود.

WatchOS 10 به کاربران این امکان را می دهد که احساسات و حالات روزانه خود را از طریق برنامه Mindfulness ثبت کنند. کاربران می توانند Digital Crown را بچرخانند تا شکلی را برای توصیف و ردیابی احساسات خود انتخاب کنند.

ارزیابی‌های رایج افسردگی و اضطراب نیز در اپلیکیشن Health در دسترس خواهند بود.

کاربران می توانند برای خود یک PDF با نتایج ارزیابی ایجاد کنند و با منابع سلامت روان در منطقه خود ارتباط برقرار کنند تا بتوانند آن نتایج را به اشتراک بگذارند.

ویژگی های جدید متمرکز بر تناسب اندام برای دوچرخه سواری در دسترس خواهد بود، از جمله یادآوری تمرین و تشخیص سقوط از ارتفاع. هنگامی که یک تمرین دوچرخه سواری شروع می شود، صفحه نمایش آیفون کاربر به طور خودکار شروع فعالیت زنده را نشان می دهد و ضربان قلب، ارتفاع، مسیر مسابقه، تمرینات سفارشی و سرعت دوچرخه سواری را نمایش می دهد.

یکی دیگر از جنبه‌های واچ او اس جدید بر سلامت بینایی تمرکز دارد و به کاربران اجازه می‌دهد مدت زمانی را که در خارج از منزل سپری می‌کنند اندازه‌گیری کنند که به گفته شرکت می‌تواند به سلامت جسمی و روانی فرد کمک کند؛ این ساعت افزایش خطر نزدیک‌بینی با قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید را اندازه گیری می کند. داده های مربوط به زمانی که فرد در خارج از منزل سپری می کند از طریق برنامه Health در iPhone یا iPad قابل مشاهده خواهد بود.

به کمک این ساعت همچنین می توان برنامه داروها را نیز بررسی کرد؛ همچنین یادآوری‌هایی برای پیگیری دارو 30 دقیقه پس از زمان برنامه‌ریزی‌شده‌ای که کاربران قرار بود دارو را ثبت کنند، ارسال می‌شود.

اپل همچنین iOS 17 و iPadOS17 به روز شده خود را معرفی کرد که شامل یک برنامه Health به روز شده است که به کاربران کمک می کند تشخیص دهند که آیا عوامل سبک زندگی، مانند خواب یا ورزش، ممکن است در وضعیت ذهنی آنها نقش داشته باشد یا خیر.

علاوه بر این، این غول فناوری ویژگی‌هایی را در آیفون و آی‌پد اعلام کرد که از دوربین TrueDepth استفاده می‌کند، همان دوربینی که با فناوری FaceID خود استفاده می‌کند تا اندازه‌گیری کند که کاربر چقدر گوشی خود را از چشمان خود فاصله داده است. اگر دوربین تشخیص داده باشد که برای مدت طولانی بیش از حد به صورت کاربر نزدیک شده است، کاربران تشویق خواهند شد که دستگاه را بیش از 12 اینچ دوتر نگه دارند.

سرانجام، این غول فناوری از پلتفرم Apple Vision Pro و visionOS، یک هدست واقعیت افزوده، رونمایی کرد. Vision Pro که کاربردهای مختلفی در حوزه سرگرمی برعهده دارد.

این دستگاه از Optic ID برای اسکن چشم ها برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می کند. فناوری ردیابی چشم همچنین امکان پرداخت از طریق نگاه چشم را فراهم می کند، اگرچه این شرکت می گوید که نگاه چشم برای توسعه دهندگان برنامه برای حفظ حریم خصوصی کاربران خصوصی است.

هدست AR اوایل سال آینده در دسترس خواهد بود و قیمت آن 3499 دلار می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha