معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم امحا اصولی داروهای بلااستفاده جهت حفظ محیط زیست، از جمع‌آوری داروهای مازاد با همکاری ۱۵۸ داروخانه منتخب در تهران طی یک‌ماه خبر داد.

جمع‌آوری داروهای بلااستفاده و امحاء اصولی آنها طی یک‌ماه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر سیدحیدر محمدی در پیامی ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست، از آغاز دومین پویش «دارو زباله نیست» خبر داده و آورده است: «هفته محیط زیست یادآور اهمیت حفاظت از محیط زیست و تاثیرات آن بر سلامت است. بی‌شک یکی از چالش‌های جدی بشر در حال حاضر توجه ویژه در حفظ زیست بوم خود و به حداقل رساندن آسیب‌های وارده به آن است، از این رو ارتقای سلامت آب، خاک و هوا قطعا تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی موجودات دارد.

در صنعت داروسازی نیز، حفاظت از محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی، یکی از مسائلی است که در دنیا حائز اهمیت است و برای به حداقل رساندن آلاینده‌های حاصل از تولید داروها تلاش‌های فراوانی صورت می‌گیرد. بنابراین با تلاش در جهت حفظ محیط زیست و کاهش تاثیرات منفی آن، می‌توانیم به سلامت بشر و کاهش بروز بیماری‌ها کمک شایانی کنیم.

همه ما مسئولیت داریم که در جهت حفظ محیط زیست و سلامت بشر تلاش کنیم؛ در این راستا یکی از راه‌حل‌های به حداقل رساندن ورود آلاینده‌ها و مواد مضر به طبیعت، امحا اصولی داروهاست؛ بطوریکه عدم رعایت این مسئله امکان آسیب جدی به محیط زیست و به دنبال آن سلامت مردم وجود دارد.

بنابراین سازمان غذا و دارو برای دومین سال پویش دارو زباله نیست را با همراهی ۱۵۸ داروخانه منتخب شهر تهران به مدت یک ماه برگزار می‌کند و داروهای بلااستفاده خشک و تر جمع آوری و با مشارکت چند شرکت پخش به صورت اصولی امحا می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صمدی ز IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    بی زحمت لیست داروخانه ها روهم در سایت قراربدید ک داروهامونو برای تحویل ببریم متشکرم