استاندار با بیان اینکه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در محلات کم‌برخوردار استان باید در قالب این طرح مورد توجه قرار گیرد، افزود: فعالین اجتماعی محلات کم‌برخوردار استان برای اعزام به مراسم اربعین حسینی به ستاد توانمندسازی و تحول محلات کمتر برخوردار معرفی شوند.

شناسایی ۷۶۸ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،معاون قائم مقام وزیر کشور گفت: ۷۶۸ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در جریان اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار شناسایی شده که ۱۵۲ هزار نفر به تحصیل بازگردانده شدند.

محمد حسین ضیایی، شنبه شب ۲۰ خرداد در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با موضوع محلات کم برخوردار که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: با اهتمام دولت سیزدهم طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار شهری در قالب طرح ۲۰۲۰ در کشور آغاز شده که مهمترین هدف این طرح ایجاد هم افزایی بین بخشی و حذف موازی کاری است بنابراین انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اجرای بهتر این طرح، گفت: ورزش بانوان و دانش آموزان بازمانده از تحصیل از موضوعاتی بود که در گزارش دستگاه‌های اجرایی متولی این طرح در استان مورد غفلت واقع شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون جانشین وزیر کشور در طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور بیان کرد: اطلاعات محلات استان و شهرداران کوچه در سامانه "توت" ثبت شود تا به بانک اطلاعاتی دقیقی از جامعه هدف بتوان دست یافت.

وی به اعزام فعالین اجتماعی محلات کم برخوردار به اربعین اشاره و تصریح کرد: امسال ۱۰۰ هزار نفر در قالب طرح ۲۰۲۰ به سفر اربعین اعزام می‌شوند که نیاز است چهار دستگاه‌ محوری در خصوص شناسایی افراد، اقدام کنند.

ضیایی خاطرنشان کرد: این سفر رایگان اربعین یک ظرفیت خوب برای استان‌ها محسوب می‌شود و نیاز است هماهنگی‌های لازم برای شناسایی افراد انجام شود.

معاون قائم مقام وزیر کشور در ادامه افزود: اتباع بیگانه نیز اگر در محلات کم‌برخودار شناسایی شوند می‌توانند از حمایت‌ هایی که در قالب ۱۱ تفاهم‌نامه به امضا رسیده برخوردار شوند؛ از ظرفیت سه بانک می‌توان برای اعطای تسهیلات اشتغال خرد و خانگی در محلات هدف این طرح استفاده کرد که این تسهیلات با نرخ پایین واگذار می‌شود.

ضیایی با اشاره به اینکه ظرفیت‌هایی برای حمایت از بیماران خاص در طرح ۲۰۲۰ در قالب تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض ایجاد شده است، گفت: وام‌های بلاعوضی هم از سوی هلال احمر در نظر گرفته شده که برای اشتغال جامعه هدف از جمله زنان سرپرست خانوار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از هر طرحی برای محرومیت زدایی در قالب طرح ۲۰۲۰ استقبال می‌شود، اظهار کرد: برخی امتیازها در سطح ملی برای این طرح در نظر گرفته شده که استان ها برای اطلاع از آن می توانند به سامانه توت( totapp.ir) مراجعه کنند.

از فرصت طرح ۲۰۲۰ در راستای توسعه استان استفاده شود

جوادد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: از فرصت برنامه دولت در اجرای طرح ۲۰۲۰ در راستای توسعه استان استفاده شود؛ طرح ۲۰۲۰ با هدف توانمند سازی و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار استان در حال اجراست که باید مدیران از این فرصت‌ بیشتر استفاده کرده و فعالیت‌های انجام شده را در سامانه توت ( TOTAPP.IR) ثبت کنند.

وی با تأکید بر ضرورت ارتباط‌گیری بیشتر مدیران و فرمانداران با متولیان امر در تهران برای اثر گذاری بیشتر در محلات کم‌برخوردار استان، گفت: باید از فرصت ۱۱ تفاهم‌نامه منعقد شده در راستای طرح توسعه و توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم‌ برخوردار، در استان بیشتر استفاده شود.

استاندار با بیان اینکه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در محلات کم‌برخوردار استان باید در قالب این طرح مورد توجه قرار گیرد، افزود: فعالین اجتماعی محلات کم‌برخوردار استان برای اعزام به مراسم اربعین حسینی به ستاد توانمندسازی و تحول محلات کمتر برخوردار معرفی شوند.

قناعت با اشاره به نرخ پایین رشد اقتصادی خراسان جنوبی نسبت‌ به دیگر استان‌های کشور، تصریح کرد: انتظار است ستاد توانمندسازی و تحول محلات کمتر برخوردار، به استان‌های محروم مانند خراسان جنوبی توجه ویژه تری داشته باشد و برای همه استان‌ها نسخه واحد پیچیده نشود.

وی با تأکید بر لزوم افزایش تعداد محلات خراسان جنوبی در طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم‌ برخوردار، گفت: برای اجرای بهتر این طرح در استان باید ردیف اعتباری ویژه در نظر گرفته شود یا اعتباری مورد نیاز به دستگاه‌های متولی این طرح اختصاص یابد.

محرومیت زدایی از ۲۰۲۰ محله کم برخوردار شهری

معاون جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور گفت: با اهتمام دولت سیزدهم طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار شهری در قالب طرح ۲۰۲۰ در کشور کلید خورده است.

همچنین معاون جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در راستای پیگیری مشکلات محلات کم برخوردار کشور از محله موسی بن جعفر بیرجند بازدید کرد و در جریان مشکلات این محله قرار گرفت.

ضیایی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح توانمندسازی و تحول محلات، ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار شهری با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور شناسایی شده که ساکنان این محلات با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

معاون جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور، نیازهای این محله ها را مربوط به مسکن، اشتغال، آموزش، بهداشت و سلامت دانست و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه‌ های دولتی مرتبط، مسائل و مشکلات محلات شناسایی و دسته‌بندی شده و با برنامه‌ ریزی به صورت مدون تا رفع آنها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ضیایی از اقدامات مؤثر مسئولان استانی در بررسی و تشریح محلات کم برخوردار شهرستان بیرجند قدردانی کرد و افزود: همه طرح‌هایی که در زمینه مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و تسهیلات طبق توافق‌نامه‌ با وزارتخانه‌ها امضا و ستادهای مربوطه اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: دانشگاه شریف نیز توافق نامه‌ای را با ستاد توانمند سازی محلات کشور به امضا رسانده که بر اساس آن ظرفیت برگزاری دوره‌های کسب و کار برای ۴۰ هزار نفر فراهم شده و سازمان برنامه و بودجه نیز تأمین اعتبار این کار را بر عهده گرفته است.

به گفته ضیایی؛ سازمان فنی حرفه‌ای ظرفیت‌های خود را برای آموزش در این طرح در اختیار قرار داده و مرکز آمار ایران نیز برای محلات محروم سیستم آمار برداری کاملی را طراحی کرده است که طرح مفصلی در این حوزه اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha