مدیرعامل آبفای تهران امروز در گفت و گویی اعلام کرد: از امروز صبح در هیچ نقطه‌ای از تهران قطعی آب نداریم.وی با اشاره به قطعی و نوسان فشار آب در برخی از مناطق طی روزهای گذشته گفت: به مرور نوساناتی که در شبکه به وجود آمده بود برطرف می‌شود و اگر موردی هم بعضی از شهروندان داشته باشند با ۱۲۲ تماس بگیرند.

محله صفا یک سال است که شب ها آب ندارد! 

به گزارش سلامت نیوز، این اظهارات در حالی است که نزدیک به یک سال است که فشار آب در برخی مناطق تهران به حدی پایین است که آبی به طبقات ساختمان ها نمی رسد. محله شهدا- صفا یکی از همین مناطقی است که بنا به تماس های مکرر شهروندان ساکن این محله، آب این محله از ساعت 10 شب تا 7 صبح دچار افت شدید فشار شده و هیچ آبی به طبقات نمی رسد.

ساکنین این محله می گویند از اوایل مهر ماه سال گذشته توزیع آب در این محله گویی سهمیه بندی شده است و در پاسخ تماس های مکرر شهروندان، ابتدا دلیل کاهش شدید فشار آب در این محله را مشکلاتی در منطقه عنوان کرده اند اما بعد از آنکه قطعی آب طولانی شده است در زمستان با وجود بارندگی ها گفته اند به دلیل خشکسالی، فشار آب کاهش پیدا می کند.


ساکنین این محله مدت ها است که با مشکل آب روبرو هستند و تماس های مکرر و شکایات آنها نتیجه ای نداشته است.در این محله روزها فشار آب به گونه است که گذران زندگی کنند و شب ها به حدی فشار آب افت پیدا می کند که عملا تفاوتی با قطع آب ندارد.


آنهایی که توانایی خرید پمپ آب داشته اند توانسته اند تا حدودی مشکل را رفع کنند اما با توجه به اینکه برخی از ساکنین این محله سالمند هستند و توانایی تهیه پمپ آب ندارند یکسال است که در بی آبی به سر می برند و راه به جایی ندارند.


یکی از ساکنین این محله که مادر دو شهید هم هست به خبرنگار سلامت نیوز، گفت:« از سال گذشته فشار آب هر شب ساعت 10 شب به حدی کاهش پیدا می کند که فقط آب در پارکینگ وصل است و به هیچ کدام از طبقات آب نمی رسد. من بیمار قلبی هستم و مجبورم به دلیل مصرف داروهایم آب زیادی مصرف کنم و شب ها به صورت مکرر مجبور به استفاده از سرویس بهداشتی هستم اما متاسفانه آب شب تا صبح قطع است. من تنها زندگی می کنم و به سختی از پس هزینه های زندگی ام بر می آیم و توانایی خرید پمپ ندارم و دیگر اهالی ساختمان 4 طبقه ما هم سالمند هستند و همچنان چشم انتظاریم تا مشکل آب برطرف شود.»


وی افزود:«در زمستان مجبور بودیم با نگهداری آب در دبه و ظروف مختلف، نیازمان را برطرف کنیم اما الان که هوا گرم شده است مشکل اصلی ما این است که به دلیل نبود آب نمی توانیم شب ها از کولر استفاده کنیم. آیا مسئولین می توانند در این هوای گرم یک شب را بدون کولر صبح کنند؟»


وی گفت:«در ماه رمضان در شب های احیا آب به مدت سه شب قطعی نداشت اگر واقعا مشکل از منطقه باشد پس چرا در این شب ها آب با فشار خوب در دسترس ما بود؟»

وی می گوید در این چند روز که آب در دیگر مناطق تهران قطع شد در این محله نیز روز جمعه و یکشنبه بدون اطلاع قبلی آب به کلی قطع بوده است اما در خبرها هیچ اشاره ای به قطعی آب در این محله نشده است.


باید از مسئولین پرسید اگر قصد مدیریت آب را داشته اند پس چرا تبعیض قائل شده و تنها آب این منطقه را نزدیک به یک سال است که شب ها قطع می کنند؟ اگر منطقه مشکل دارد آیا یکسال زمان کافی برای حل مشکل نیست؟ چرا مردم را مجبور به خرید پمپ با هزینه بالا می کنند؟ البته به گفته اهالی محل پمپ خریدن هم دردسرهای زیادی دارد و مدام پمپ خراب می شود و باید هزینه تعمیر دهند و باید نگران این باشند که مبادا پمپ بسوزد و هزینه بالا روی دست آنها بگذارد.


مشخص است که درخواست های ساکنین این محله که مدام با 122 تماس گرفته اند به راحتی نادیده گرفته شده است باید از آقای اردکانی مدیرعامل آبفای تهران پرسید حتما باید وسعت فاجعه قطع آب بالا باشد تا به شکایات مردم رسیدگی شود؟ آیا این وعده عدم قطعی آب برای تمام مردم تهران است یا باز هم قرار است از امشب به بعد هم باز ساکنین محله شهدا-صفا با قطعی شبانه آب روبرو باشند؟


گفتنی است پس از سیل و رانش زمین در روز جمعه و میزان کدورت بالای آب در سد امیرکبیر آب در برخی محلات تهران از ستارخان، صادقیه، گیشا، اشرفی اصفهانی، هفت تیر، خیابان بهار در محدوده طالقانی، قلهک در منطقه ۳ و نارمک، چهارراه لشگر در نظام‌آباد تهران به مدت یک هفته قطع شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha