یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 356550

بسیاری از ما نوشابه‌های رژیمی را به‌ علت قند و کالری کمی که دارند بدون نگرانی مصرف و حتی گاهی در مصرف آن‌ها زیاده‌روی می‌کنیم چون تصورمان این است که فقط قند  در نوشابه‌های گازدار می‌تواند مضر باشد، اما بد نیست بدانید نوشابه رژیمی هرچند کالری کمی دارد، اما کارشناسان ادعا می‌کنند که خطر آن برای سلامت بسیار زیاد است، آن هم درست بعد از اولین ساعت مصرف.

مضرات ترسناک نوشابه‌های رژیمی برای سلامت

آسیب جدی به دندان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان از نیویورک پست، نوشابه بدون قند، حتی با توجه به هشدار دندان‌پزشکان که می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد و «حالت ذخیره چربی» بدن را فعال کند، به لطف تبلیغات مربوط به کاهش وزن، محصولی پرطرفدار است. فرایند کربناته [گازدار] کردن شامل افزودن اسید کربنیک است که به نوشیدنی بوی خاصی می‌دهد. اسیدی بودن نوشابه رژیمی به مرور زمان ممکن است باعث فرسایش مینای دندان شود و مینای ضعیف شده ممکن است بیشتر در معرض سوراخ شدن و حساسیت قرار گیرد. برای همین اگر مجبورید نوشابه رژیمی بنوشید، از نی استفاده کنید و بعد از آن آب بنوشید.


خطر حمله قلبی و سکته مغزی


به‌یاد داشته باشید بر اساس پژوهش‌های مختلف، شیرین‌کننده‌های مصنوعی با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی و همچنین دیابت در ارتباط‌ هستند. کارشناسان ادعا می‌کنند فقط ۴۰ دقیقه پس از نخستین جرعه نوشابه رژیمی، این نوشیدنی که ۴۶ میلی‌گرم کافئین در یک قوطی ۱۲ اونسی (تقریبا ۳۴۰ میلی‌لیتری) دارد، باعث «اعتیاد کوتاه‌مدت» می‌شود. کافئین در ۶۰ دقیقه می‌تواند تشنگی را افزایش دهد. در ضمن هرچند نوشابه رژیمی حاوی کافئین کمتری نسبت به نوشابه معمولی است، اما همچنان مقدار متوسطی کافئین دارد. کافئین ماده‌ای ادرارآور است، به این معنی که ممکن است باعث کم‌آبی بدن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha