یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 356555

 یک مربی پیشکسوت دوچرخه سواری به والدین توصیه کرد، اجازه ندهند کودکانشان بیشتر از روزی یک ساعت دوچرخه سواری مستمر و مداوم داشته باشند، چرا که در رشد آنها اختلال ایجاد می‌کند.

کودکان روزی چند ساعت دوچرخه‌سواری کنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،افشین قبادی با اشاره به مزایای دوچرخه سواری برای کودکان، اظهار کرد: دوچرخه سواری از جمله رشته های ورزشی است که هیچ محدودیت سنی برای فعالیت در آن وجود ندارد.

وی افزود: از زمانی که یک کودک شروع به راه رفتن می‌کند، تا زمانی که پیر می شود، با رعایت برخی اصول می‌تواند دوچرخه سواری کند.

این مربی دوچرخه سواری با بیان اینکه یکی از مهمترین نکات برای دوچرخه سواری کودکان خرید دوچرخه متناسب با سن و قد آنهاست، اظهار کرد: والدین باید توجه داشته باشند دوچرخه ای که برای کودکانشان خریداری می کنند، سبک باشد، تا فشار زیادی به کودک وارد نشود.

وی تاکید کرد: اگر دوچرخه کودک سنگین باشد، کنترل کردن آن برایش سخت خواهد بود، بیشتر زمین می خورد و پاهایش آسیب خواهد دید.

قبادی ادامه داد: برخی از والدین هم هنگام خرید دوچرخه برای کودکانشان، دوچرخه ای با سایز بزرگ می خرند، با این تصور که تا چندسال آینده هم از آن استفاده کند، اما با این کار باعث می شوند که پای کودک به سختی به رکاب برسد و در نتیجه فشار زیادی به کمر کودک وارد شود و آسیب می‌بیند.

وی کشیدگی رباط پاها، کشاله‌های ران، آسیب به کمر و نخاع، آسیب به مهره های کمر و عضلات و... را از دیگر عوارض دوچرخه سواری کودکان با دوچرخه های بزرگ برشمرد.

این مربی دوچرخه سواری در ادامه گفت: بهتر است کودکان روزانه بیش از یک ساعت دوچرخه سواری مستمر و مداوم نداشته باشند، چرا که در رشد آنها اختلال ایجاد می کند، اما اگر حین دوچرخه سواری مدام استراحت می کنند، تا چندساعت هم مشکلی نیست.

وی اضافه کرد: همچنین به والدین توصیه می شود که در فصل گرم که کودکانشان در کوچه و یا پیست دوچرخه سواری می کنند، مدام به آنها آب بدهند تا بدنشان دچار کمبود آب نشود.

قبادی تاکید کرد: کودکانی که معمولا زیاد دوچرخه سواری می کنند، باتوجه به اینکه کالری بسیار زیادی می سوزانند، پس از پایان دوچرخه سواری علاقه زیادی به خوردن شیرینی جات دارند که خانواده ها باید جلوی شیرینی خوردن آنها را بگیرند.

وی افزود: از آنجایی که بدن کودکان پس از تمرین به خوردن مواد پروتئینی نیاز دارد، خوردن شیرینی باعث می شود که دیگر میلی به خوردن غذا نداشته باشند و این مسئله باعث از دست رفتن عضلات و لاغری آنها می‌شود.

به گفته این مربی پیشکسوت دوچرخه سواری، والدینی که کودکان آنها هر روز دوچرخه سواری می کنند، باید روزی یک تخم مرغ پخته به او بدهند تا بخشی از پروتئین مورد نیاز بدنشان را تامین کند.

وی در پایان بااشاره به فعال بودن پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی 15 خرداد کرمانشاه، گفت: بهترین فضا برای تمرین کودکان در این پیست فراهم است و تنظیم دوچرخه‌های آنها را هم به صورت رایگان انجام خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha