معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: غربالگری بینایی ۱۲۰ هزار کودک سه تا ۶ سال این استان با هدف پیشگیری از تنبلی چشم در سال‌جاری هدفگذاری شده است.

زمانی طلایی برای غربالگری بینایی ۱۲۰ هزار کودک در هرمزگان

به گزارش سلامت نیوز، مژگان صابری در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح امسال در ۸۸ پایگاه شامل مجتمع‌های بهزیستی شهرستان ها و خانه‌های بهداشت سراسر استان هرمزگان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنبلی چشم در بیشتر مواقع علائمی ندارد، بیان کرد: زمان طلایی برای پیشگیری و درمان تنبلی چشم و مشکلات کم بینایی، سن زیر ۶ سال است و بینایی سنجی در سن کودکی از تنبلی چشم جلوگیری می‌کند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان، آمار کودکان شرکت کننده در طرح بینایی سنجی سال گذشته را ۱۱۸ هزار نفر عنوان و اظهار کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله در سه سطح مجریان غربالگر، بینایی سنج و چشم پزشک اجرا می‌شود.

صابری ادامه داد: برای شرکت در این طرح بینایی سنجی همراه داشتن شناسنامه کودک و کارت چشم پزشکی سال‌های قبل الزامی است.

وی یادآورشد: خانواده ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی (www.behzisti.ir) از مکان‌های اجرای طرح تنبلی چشم در استان هرمزگان مطلع شوند.

نوعی اختلال بینایی است که با درمان به موقع و تشخیص زودهنگام از کم بینایی و نابینایی کودک جلوگیری می‌کند.

در تنبلی چشم، چشم به ظاهر سالم کودک را درگیر کرده و موجب اختلال دید طبیعی آن می شود، به عبارتی ظاهر چشم سالم اما دید کودک حتی در صورت استفاده از عینک کامل نیست.

عارضه تنبلی چشم در سن پایین به راحتی قابل کنترل و درمان بوده و در صورت عدم تشخیص و درمان نشدن در بزرگسالی فرد را با مشکلات زیادی و حتی نابینایی مواجه خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha