دبیر انجمن علمی اپتومتری ایران، در ارتباط با بیماری قوز قرنیه در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

شیوع قوز قرنیه در ایران بالاتر از میانگین جهانی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مسعود صادقی، در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین کنگره سراسری اپتومتری ایران در مرکز همایش‌های ایران مال، گفت: حدود ۵۳ عضو هیأت علمی و سخنران در کنگره امسال، پیرامون موضوعات مرتبط با رشته اپتومتری سخنرانی می کنند.

وی با اشاره به وسعت حوزه اپتومتری، افزود: در کنگره، پیرامون مسائل مختلف از جمله تنبلی چشم، جدیدترین روش اصلاح عیوب انکساری، آخرین روش‌های ساخت عینک‌های طبی و روش‌های مربوط به تجویز مثل عدسی‌های تماسی و مباحث مبتنی بر تشخیص‌های اولیه در قوز قرنیه که محور اصلی برنامه امسال کنگره است و همین طور پانل‌های مربوط به مباحث مرتبط به مغز و اعصاب و چشم و همینطور جراحی‌های مرتبط به پیرچشمی و اصلاحات پیرچشمی، پانل‌های مبتنی بر آخرین فناوری‌های نانو در حوزه علوم بینایی، بحث و بررسی می‌شود.

صادقی با اشاره به بحث پیرامون قوز قرنیه در کنگره امسال، گفت: شیوع بیماری قوز قرنیه در ایران، کمی بالاتر از میانگین جهانی است. شیوع این بیماری، حدود ۱۷ نفر در ۱۰۰ هزار نفر میانگین جهانی است که در ایران بین ۲۴ تا ۴۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده که کمی نگران کننده است.

وی از قوز قرنیه به عنوان یک بیماری پیشرونده نام برد و افزود: اگر قوز قرنیه در مراحل اولیه تشخیص داده شود اقدامات مبتنی بر توقف بیماری باید انجام شود و اگر این توقف به موقع انجام نشود بیمار وارد فازهای پیشرفته‌تر می‌شود، به همین خاطر مداخلات بعدی مداخلاتی نیستند که بتوانند درمان‌های خیلی ایده آلی بدهند و معمولاً درمان‌ها نسبی است.

صادقی در خصوص پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان قوز قرنیه، گفت: در کشور ما تقریباً می‌توانم هزینه درمان نسبت به دنیا اصلاً قابل مقایسه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha