شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 357169

فرکانس شانه کردن مو ممکن است بسته به عوامل فردی مانند طول، بافت و تراکم مو متفاوت باشد. به نسبت موهایتان روش مناسب را برای برس کشیدن انتخاب کنید.

روش صحیح شانه زدن مو را می دانید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، برس زدن یا شانه کردن مو یک بخش ضروری از روند مراقبت از مو است که نباید دست کم گرفته شود.

صرف نظر از شرایط آب و هوایی، نظافت منظم برای حفظ موهای سالم و درخشان بسیار مهم است. شانه کردن فواید قابل توجهی برای تقویت رشد مو دارد. با این حال، برای به حداکثر رساندن فواید و به حداقل رساندن شکستگی مو، مهم است که برس ها و تکنیک های مناسب برای نوع موی خاص خود را بدانید.

فواید شانه کردن مو

برس زدن یا شانه کردن مو بخش بسیار مهمی از روند مراقبت از مو است و برای حفظ سلامت و براق نگه داشتن موهایتان بسیار مهم است.

دکتر Pallavi Sule ، متخصص پوست و زیبایی شناسی درباره ی مزایای شانه کردن منظم مو چنین توصیه ای می کند:«شانه کردن موها به روش صحیح مویرگ های پوست سر را تحریک می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و اجازه می دهد مواد مغذی بیشتری به پیاز مو برسد. افزایش رسیدن اکسیژن بیشتر به مو، باعث رشد بهتر آن می شود.

بیشتر بدانید: چند ترفند ساده برای شستشوی صحیح موها

شانه زدن با پاکسازی سلول های مرده به لایه برداری پوست سر کمک می کند

با شانه کردن موهای خود دو بار در روز، می توانید به طور موثر موهای مرده را از پوست سر پاک کنید و فضایی را برای رشد موهای جدید از فولیکول ها ایجاد کنید. این تمرین منظم به حفظ سلامت پوست سر کمک می کند و باعث رشد مو های جدید و قوی می شود.

شانه کردن مو غدد چربی را فعال می کند

وقتی شما موهایتان را شانه می زنید، باعث توزیع یکنواخت روغن در امتداد ساقه مو می شوید؛ این روغن طبیعی که سبوم نام دارد، مو را تغذیه کرده و آن را مرطوب نگه می دارد.

واضح است که شانه کردن منظم مو فواید بی شماری برای سلامت و رشد مو دارد. بنابراین، توصیه می شود این تمرین ساده و در عین حال موثر را در برنامه روزانه مراقبت از موی خود بگنجانید.

بیشتر بدانید: روش صحیح سشوار کردن مو

چگونه موهای خود را به درستی شانه کنیم؟

شانه کردن صحیح موها برای حفظ سلامت و تقویت رشد آن ضروری است. این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید موهای خود را به طور صحیح شانه می کنید و شکستگی را به حداقل می رسانید:

  • شانه یا برس مناسب با نوع موی خود انتخاب کنید: شما می توانید شانه‌هایی با دندانه پهن برای باز کردن گره‌های موهای خیس، برس‌های پارویی شکل برای صاف کردن و حالت دادن و شانه‌های دندانه‌ای ظریف برای با دقت شانه زدن داشته باشید.
  • موهایتان را تمیز شانه کنید: قبل از شروع شانه زدن، مطمئن شوید که موهایتان تمیز و عاری از هرگونه محصول حالت دهنده است. اگر موهایتان خیس است، قبل از شانه کردن، به آرامی آن را با حوله خشک کنید یا اجازه دهید تا حدی به کمک جریان هوا خشک شود.
  • مراقب موهای خشکتان باشید: اگر موهای خشک یا وز دارید، مقدار کمی از سرم مو یا نرم کننده مو را برای افزایش رطوبت مو و آسان تر شانه شدن در نظر بگیرید. به نوک و قسمت های میانی موهای خود توجه ویژه ای داشته باشید.
  • از انتهای مو شانه زدن را آغاز کنید: صرف نظر از اینکه موهایتان خیس است یا خشک، همیشه شانه زدن را از انتهای مو شروع کنید نه از ریشه. این روش از کشیده شدن بیش از حد مو جلوگیری می کند، شکستگی و ریزش مو را کاهش می دهد.
  • موهای خود را تقسیم بندی کنید: اگر موهای ضخیم یا بلندی دارید، آن ها را به چند قسمت تقسیم کنید تا شانه زدن راحت تر شود. هر بار با یک بخش شروع کنید، قبل از اینکه به قسمت بعدی بروید، هر بخش را به طور کامل شانه کنید و در صورت نیاز ببافید.
  • کم کم به سمت ریشه حرکت کنید: وقتی انتهای موهایتان را شانه کردید، به تدریج به سمت بالا حرکت کنید و هر بار قسمت های کوچک را شانه کنید. این روش به جلوگیری از گره خوردن مو کمک می کند و خرد شدن آن را به حداقل می رساند.
  • گره را به آرامی باز کنید: وقتی با یک گره سرسخت برخورد کردید، به آرامی موها را درست بالای گره نگه دارید و با استفاده از شانه یا انگشتان، گره مو را با دقت باز کنید. از کشیدن شدید گره هایتان خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به خرد شدن موهایتان شود.

چگونه موهای خیس را شانه کنیم؟

موهای خیس شکننده تر و مستعد شکستن و خرد شدن هستند. برای به حداقل رساندن خطر آسیب، با استفاده از یک سرم مو یا اسپری گره‌گشایی که به از بین بردن ملایم گره‌ها کمک می‌کند، شانه زدن را شروع کنید.

از انگشتان خود برای باز کردن گره‌ها استفاده کنید قبل از اینکه از یک شانه دندانه‌دار استفاده کنید. باز کردن گره های مو را از نوک مو شروع کنید و به تدریج به سمت ریشه ها بروید.

این متخصص همچنین پیشنهاد می‌کند که انتخاب شانه چوبی استاندارد می‌تواند برای سلامت موهایتان مفید باشد، زیرا شانه زدن مو را نرم‌تر و ملایم‌تر می‌کند.

بیشتر بدانید: روش هایی برای جلوگیری از خراب شدن موها در تابستان

چگونه موهای خشک یا وز را شانه کنیم؟

دکتر سول می‌گوید: برای موهای خشک یا وز، توصیه می‌شود از سرم مو یا مقدار کمی کرم مو استفاده کنید تا کوتیکول‌ها را ببندید و وز را به حداقل برسانید.

او همچنین توصیه می کند که پس از استفاده از محصول، یک برس پارویی را انتخاب کنید تا به جلوگیری از وز شدن و صاف کردن موها کمک کند. به خاطر داشته باشید که برای کاهش خرد شدن موها، به جای شروع مستقیم از ریشه، برس کشیدن را از انتها شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید.

چگونه موهای پرپشت را شانه کنیم؟

کسانی که موهای پرپشت دارند باید برس پارویی را انتخاب کنند.

دکتر سول می گوید: «یک برس پارویی شکل به باز کردن و مدیریت موثر موهای ضخیم کمک می کند.»

شانه زدن منظم به حفظ وضعیت خوب موهای ضخیم کمک می کند و از گره خوردن که می تواند منجر به شکستگی و خرد شدن مو شود، جلوگیری می کند.

فرکانس شانه کردن مو ممکن است بسته به عوامل فردی مانند طول، بافت و تراکم مو متفاوت باشد.

به گفته دکتر سول، برس زدن موها حداقل دو بار در روز به حفظ سلامت بهینه مو کمک می کند و به درخشندگی آن می افزاید.

به یاد داشته باشید، شانه زدن باید یک فرآیند ملایم باشد. صبور باشید و روی حفظ سلامت و یکپارچگی موهای خود تمرکز کنید.

با پیروی از این مراحل، رشد مو را تقویت می‌کنید، شکستگی را به حداقل می‌رسانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha