یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 357243

با شروع فصل تابستان و ایام گرم سال و نیز افزایش سفر و تمایل به شنا، سازمان پزشکی قانونی کشور با ارائه آمارهایی در خصوص افزایش تلفات غرق شدگی در این فصل هشدار داد.

افزایش مرگ و میر غرق شدگی در فصل تابستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، از پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته یک‌هزار و ۱۵۲ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که با وجود کاهش ۱. ۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن همچنان رقم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

از کل تلفات غرق شدگی در سال گذشته ۹۳۹ نفر مرد و ۲۱۳ نفر زن بودند در حالی که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در سال قبل از آن یکهزار و هشت و تعداد زنان ۱۵۷ نفر بوده است.

در سال ۱۴۰۱، بیشترین تلفات غرق شدگی به ترتیب در استان‌های مازندران با ۱۶۱، گیلان ۱۱۹، خوزستان ۹۸ و فارس با ۹۷ فوتی گزارش شده است.

بیشترین تلفات در تابستان

بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۱ از کل تلفات غرق شدگی، ۵۵۶ نفر در فصل تابستان جان خود را از دست داده‌اند که ۴۸. ۳ درصد از تلفات غرق شدگی کل سال را در برمی گیرد.

همچنین در این سال بیشترین آمار غرق شدگی با ۲۶۹ نفر در مرداد ماه و کمترین آن با ۳۲ نفر در بهمن ماه ثبت شده است.

رودخانه‌ها همچنان در صدر

برخلاف تصور عمومی بیشترین تلفات غرق شدگی همواره مربوط به رودخانه هاست و دریاها در رتبه دوم این آمار قرار می‌گیرند. در سال گذشته ۳۰۳ نفر (۲۶. ۳ درصد از کل موارد) در رودخانه‌های کشور جان خود را بر اثر غرق شدگی از دست دادند که این امر توجه و احتیاط بیشتر هموطنان عزیزمان را جهت شنا و آبتنی در رودخانه‌ها می‌طلبد تا پس از این شاهد وقوع حوادث ناگوار در این موارد نباشیم.

در این مدت ۲۵۰ نفر نیز در دریاها جان باخته‌اند که ۲۳ نفر آنان در مناطق ایمن‌سازی شده و مجاز و ۲۲۷ نفر در مناطق غیر مجاز جان خود را از دست داده‌اند که بیانگر تأثیر اقدامات انجام شده در مناطق ایمن‌سازی شده، لزوم توجه به بیشتر به توسعه این مناطق و اهمیت ویژه استفاده هموطنان عزیزمان از این مناطق جهت شنا در دریاست.

پس از دریاها، استخر کشاورزی با ۱۶۷، استخر شنا با ۱۲۶، کانال با ۸۴، دریاچه مصنوعی و سد با ۷۰، حوض و حوضچه با ۴۵، چاه با ۳۴ و دریاچه طبیعی با ۱۷ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته‌اند. ۵۶ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان باخته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha