سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 357295

در زیر روش هایی برای زیباتر به نظر رسیدن توضیح داده شده است؛ آنها را به روتین روزانه خود اضافه کنید.

چطور زیباتر به نظر برسیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بادی وایز، در اینجا چند روش وجود دارد که به شما کمک می کند به طور طبیعی زیبا به نظر برسید:

به طور منظم پوست خود را مرطوب کنید

مرطوب کردن برای هیدراتاسیون بدن و پوست شما بسیار مهم است. روزانه از یک مرطوب کننده خوب که مناسب پوست شماست استفاده کنید. این کار پوست شما را نرم و لطیف نگه می دارد.

خوب بخوابید

کم خوابی باعث می شود که شما خسته به نظر برسید و سیاهی دور چشم شما بیشتر از قبل بشود زیرا کمبود خواب باعث گشاد شدن عروق خونی می شود.

خواب کافی استرس را کاهش می دهد و پوست بهتری به شما می دهد. همچنین به شما کمک می کند تا تیرگی دور چشم خود را کاهش دهید. داشتن حداقل هشت ساعت خواب با کیفیت برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است.

آب کافی بنوشید

آب نه تنها برای سلامتی بلکه برای پوست شما نیز فواید شگفت انگیزی دارد. نوشیدن آب کافی به شما کمک می کند تا سموم را از بدن خود خارج کنید و پوست خود را از درون هیدراته و شاداب نگه دارید.

نوشیدن آب به درمان آکنه و سایر مشکلات پوستی نیز کمک می کند. همچنین منبع سالمی از اکسیژن را در بدن حفظ می کند که به نوبه خود به درخشندگی پوست شما منجر می شود.

هیدراته ماندن همچنین خطر پیری زودرس، خطوط ریز، چین و چروک و پف صورت را کاهش می دهد.

برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست باید هر روز 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. برای جلوگیری از کم آبی نیز یک بطری همراه خود داشته باشید. همچنین می توانید چای سبز و آب میوه طبیعی بنوشید.

ابروهای خود را بردارید

برداشتن صحیح ابروها زیبایی شما را افزایش می دهد. یک ست موچین خوب تهیه کنید و ابروهایتان را تمیز کنید یا اگر نمی توانید به آرایشگاه بروید؛ داشتن ابروهایی که به طور کامل برداشته می شوند می توانند کل صورت شما را عالی جلوه دهند.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم جدا از اینکه تناسب اندام شما را حفظ می کند شما را سالم نگه می دارد، برای پوست نیز مفید است زیرا به بهبود گردش خون کمک می کند که ویتامین ها و مواد مغذی ضروری را به صورت شما می رساند و آن را سالم و درخشان نشان می دهد.

ورزش کردن و رسیدن مواد ضروری به پوست، برای درمان آکنه و سایر آسیب های اکسیداتیو روی پوست نیز بسیار مهم است. بنابراین، باید عادت به ورزش مداوم داشته باشید تا طبیعی و زیبا به نظر برسید.

هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید

امواج بلند فرابنفش A (UVA) و موج کوتاه ماوراء بنفش B (UVB) اشعه های مضر خورشید هستند. این اشعه، به ویژه UVA، می تواند به عمق درم، ضخیم ترین لایه پوست نفوذ کند و به پوست شما آسیب برساند.

اشعه ها باعث پیری زودرس و همچنین ممکن است منجر به مشکلات پوستی جدی مانند سرطان پوست شود. بنابراین لازم است هر روز قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید.

متخصصان پوست توصیه می کنند که باید حداقل از ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید. SPF فاکتور محافظتی در برابر آفتاب است که تعیین می کند کرم ضد آفتاب چقدر از شما محافظت می کند. یک کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید و به طور مرتب از آن استفاده کنید.

حفظ بهداشت و بوی خوب

تمیز ماندن و بوی خوب، اطرافیان را جذب می کند زیرا طراوت داشتن و عطر خوب برای همه جذاب است.

موهای خود را کوتاه کنید

موهای حجیم، سالم و حالت داده شده شما را زیبا می کند. بنابراین جدای از تمیز نگه داشتن موها، باید موهای خود را به موقع کوتاه کنید. این به معنای کوتاه کردن دو شاخه های موخوره و موهای آسیب دیده شما است. همیشه موهای خود را برس زده نگه دارید.

لباس های سایز مناسب بخرید

لباس های مناسب شما را زیبا می کند. می‌توانید از هودی‌ها یا لباس‌هایی با سایز بزرگ استفاده کنید تا به ظاهرتان جذابیت بخشد، به شرطی که استایل مناسبی داشته باشند.

مانیکور و پدیکور کنید

دست ها، ناخن ها و پاهای خود را تمیز نگه دارید. می توانید برای مانیکور و پدیکور به سالن آرایش بروید. همچنین می توانید لاک ناخن بزنید. ناخن های خود را کوتاه کنید و مرتباً آنها را به شکل مناسب سوهان دهید. زنی با ناخن های مرتب زیباتر به نظر می رسد.

اکسسوری را با لباس های خود جفت کنید

با لباس های خود از اکسسوری هماهنگ و مکمل استفاده کنید، مانند گردن بند، دستبند، ساعت یا گوشواره. اکسسوری ها به استایل شما می افزایند و به شما کمک می کنند زیبا به نظر برسید.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

غذاهای غنی از امگا 3 مانند گردو و میوه های سرشار از ویتامین مانند پرتقال، سیب زمینی شیرین و سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج، بروکلی و غیره را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

این میوه ها و سبزیجات حاوی عناصر مغذی پوست هستند که پوست شما را درخشان و زیبا می کند.

تغییر از رژیم غذایی پر کربوهیدرات به رژیم کم کربوهیدرات نیز برای پوست شما مفید است زیرا به کاهش التهاب در پوست کمک می کند و آن را سالم تر می کند.

آرایش کمی داشته باشید

می توانید برای افزایش زیبایی ظاهری خود کمی آرایش کنید. می توانید حلقه تیره دور چشم را با زیرسازی پنهان کنید و کمی رژگونه برای رنگ دادن به گونه هایتان بزنید.

پلک های خود را آماده کنید

قبل از آرایش چشم، یک کانسیلر کرمی را روی پلک های خود و گوشه داخلی چشم بزنید. این تکنیک به شما کمک می کند که پایه ای برای چسبیدن سایه چشم ایجاد کنید و هرگونه قرمزی چشم را پنهان کنید.

نگرش زیبا را پرورش دهید

شما باید یک نگرش زیبا در خود ایجاد کنید. همیشه هنگام صحبت با دیگران لبخند بزنید، لبخند شما را زیبا می کند بدون اینکه چیز خاصی را امتحان کنید. مثبت فکر کنید زیرا هاله ای جذاب به اطراف شما می افزاید.

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

در زیر به نکاتی برای زیبا به نظر رسیدن بدون آرایش صورت اشاره شده است:

1. به یک روال مراقبت از پوست پایبند باشید

برای داشتن پوستی زیبا و درخشان مانند افراد مشهور بدون آرایش، یک روال روزانه و شبانه پاکسازی، تونینگ و مرطوب‌کننده منظم داشته باشید. برای محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید، قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین می توانید بعد از پاکسازی پوست شبانه از سرم استفاده کنید.

2. لایه برداری کنید

باید هفته ای یکبار پوست خود را لایه برداری کنید تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید و از ماسک صورت استفاده کنید تا درخشندگی طبیعی داشته باشید. یک رژیم لایه برداری خوب به پوست شما کمک می کند تا مرطوب کننده و سرم را به راحتی جذب کند و درخشندگی طبیعی به شما بدهد.

همچنین می توانید با استفاده از مواد طبیعی مانند آرد گرم، شیر و غیره در خانه ماسک ارگانیک درست کنید.

برای لایه‌برداری، از یک اسکراب لایه‌بردار ملایم استفاده کنید تا سلول‌های مرده اضافی نشسته روی سطح پوست‌تان را که منجر به مسدود شدن منافذ، جوش‌های سرسیاه، آکنه و جوش می‌شود، از بین ببرید. قبل از خرید هر محصول مراقبت از پوست، مطمئن شوید که محصول فاقد مواد شیمیایی خشن است. با استفاده از موادی مانند قهوه، عسل و غیره نیز می توانید اسکراب خود را در خانه درست کنید.

3. مراقب لب های خود باشید

شما باید روزانه لب های خود را لایه برداری و مرطوب کنید. همچنین می‌توانید از ماسک‌های لب استفاده کنید تا صورتتان سالم به نظر برسد.

4. صورت خود را ماساژ دهید

یک ماساژ منظم صورت خطوط ریز را کاهش می دهد، پوست شما را سفت می کند و به طور طبیعی آن را درخشان و زیبا می کند. ماساژ صورت با جوانسازی تمام سلول های پوست، درخشندگی را به صورت شما می بخشد. برای زیبایی پوست می توانید به ماساژ صورت اعتماد کنید.

5. از موهای خود غافل نشوید

موهای سالم و شاداب باعث می شود حتی بدون آرایش هم زیبا به نظر برسید. یک شامپو و نرم کننده ملایم بدون مواد شیمیایی خوب برای موهای خود پیدا کنید. موهای خود را حداقل سه بار در هفته شامپو بزنید. همیشه بعد از شامپو کردن از نرم کننده استفاده کنید زیرا موهای شما را نرم می کند.

از استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار، اتوی فر و صاف کننده خودداری کنید زیرا به موهای شما آسیب می رساند و باعث خشکی آنها می شود. اگر موهای آسیب دیده و خشکی دارید، می توانید هفته ای یکبار نرم کننده عمیق را نیز انتخاب کنید. این نرم کننده به موهای شما حیات می بخشد.

7. چای سبز بنوشید

چای سبز علاوه بر نوشیدنی برای کاهش وزن، سرشار از آنتی اکسیدان است و برای پوست بسیار مفید است. خواص سم زدایی آن سموم را از بدن شما دفع می کند، سلامت روده را بهبود می بخشد و مشکلات پوستی را کاهش می دهد. برای داشتن پوستی شفاف و زیبا باید حداقل روزانه دو فنجان چای سبز بنوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha