این روزها گرم‌شدن هوا اشتیاق شهروندان برای شنا و آب‌تنی را بیشتر کرده است؛ اما همین شوق به شناکردن باعث غرق‌شدن 10نفر در یک روز شد.

غرق‌شدن 10 نفر در یک روز

به گزارش سلامت نیو زبه نقل از روزنامه همشهری، یکی از این حوادث تلخ که در روستای ده‌عرب ابرکوه واقع در استان یزد اتفاق افتاد جان پدری 50ساله و پسر 17ساله‌اش را گرفت. ماجرا از این قرار بود که ساعت 13:47دقیقه روز یکشنبه به اورژانس یزد خبر رسید که یک نفر در استخر کشاورزی غرق شده است. آنجا استخری پلیمری به عمق 8متر قرار داشت و پیکر یک نفر روی آب آمده بود.

امدادگران به سرعت این فرد را که پسری 17ساله به نام حسین بود از آب بیرون کشیدند اما وی جان باخته بود. در کنار استخر 2دست لباس قرار داشت و احتمال می‌رفت این حادثه 2قربانی داشته باشد. به همین دلیل از آتش‌نشانی درخواست کمک شد و با حضور غواصان پیکر بی‌جان پدر نوجوان جان‌باخته به نام یدالله که 50سال داشت نیز از زیر آب بیرون کشیده شد. ظاهرا ابتدا پسر نوجوان در استخر غرق شده و پدرش قصد نجات وی را داشته که هر دو غرق شده بودند.



مرگبارترین حادثه


تلخ‌ترین حادثه غرق شدگی که یکشنبه اتفاق افتاد غرق‌شدن 3کودک در سواحل جویبار در مازندران بود. اعضای 2خانواده که ساکن شهر کوهی‌خیل جویبار بودند عصر یکشنبه برای تفریح کنار ساحل رفتند. در این هنگام 2 خواهر و برادر 13 و 6ساله به نام ستایش و ابوالفضل و دختری 7ساله به نام ملینا که تا آن زمان در ساحل بودند برای آب بازی وارد دریا شدند اما هر سه‌نفر گرفتار امواج دریا و غرق شدند. امدادگران پس از چند ساعت تلاش پیکر قربانیان را از دریا بیرون کشیدند.



جان‌باختن 3نفر در البرز


عصر یکشنبه در استان البرز نیز 2حادثه غرق‌شدگی اتفاق افتاد که در جریان این حوادث 3نفر جان خود را از دست دادند. نخستین مورد در یک استخر خانگی واقع در منطقه چهارباغ ساوجبلاغ رخ داد و قربانیان آن 2دختر 3 و 5ساله از اتباع کشور افغانستان بودند. این دوکودک مشغول بازی در اطراف استخر بودند که ناخواسته داخل آن سقوط کرده و جان خود را از دست دادند.


ساعتی پس از این حادثه این بار حادثه‌ای مربوط به غرق شدگی در منطقه اشتهارد به اورژانس گزارش شد. در این حادثه نیز جوانی 20ساله از اتباع افغانستان در استخر دچار حادثه شده بود. امدادگران اورژانس در شرایطی که این جوان هنوز علائم حیاتی داشت او را به بیمارستان منتقل کردند. آنها تلاش زیادی برای احیای جوان حادثه دیده کردند اما او در بین راه و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.



غرق‌شدن در دریاچه سد


یکی از مکان‌های آبی که هرسال افراد زیادی هنگام شنا در آنجا جان می‌بازند دریاچه‌های پشت سدهاست. صبح یکشنبه نوجوانی 17ساله هنگام شنا در دریاچه سد شاه‌قاسم یاسوج جانش را از دست داد. او همراه 3نفر از دوستانش برای شنا و تفریح به دریاچه سد رفته بود که دچار حادثه شد و غواصان آتش‌نشانی جسد وی را از دریاچه بیرون کشیدند.



مرگ در دریا


مردی 37ساله روز یکشنبه در سواحل دریای خزر در محدوده چاف شهرستان لنگرود جان خود را هنگام شنا در دریا از دست داد. سرهنگ حمیدرضا سرخوش‌پور، فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود در این‌باره گفت:‌ با اعلام خبر مفقود شدن مردی 37ساله هنگام شنا در دریای خزر مأموران راهی محل حادثه شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این مرد برای تفریح و شنا به منطقه شنا ممنوع و خارج از طرح دریا رفته بود که دچار حادثه شد. بر این اساس تیم‌های امدادی به جست‌وجو در منطقه پرداختند و توانستند پیکر بی‌جان او را پیدا کنند.

غرق‌شدن 10 نفر در یک روز


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha