رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: برچسب تراریخته بودن ماده غذایی باید روی جلد محصولات درج شود تا مصرف کننده از موضوع مطلع باشد.

انتقاد «مرندی» از عدم نصب برچسب روی محصولات تراریخته

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درباره توجه ویژه سازمان غذا و دارو به محصولات تراریخته توضیح داد: هنوز در سطح دنیا ابهامات زیادی درباره محصولات تراریخته وجود دارد و زمان هنوز اجازه نداده که همه جزئیات تغییرات ژنتیکی که در گیاه صورت می گیرد مشخص شود.

وی افزود: موافقان تراریخته بیشتر صاحبان این صنعت و تولیدکنندگان این محصولات هستند و استدلال آنها هم عمدتاً مسائل مادی است اما در مجموع هنوز محافل قابل اتکا و محافل علمی در داخل کشور استفاده از این محصولات را به صلاح نمی دانند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: حدأقل کاری که می توان انجام داد این است که برچسب تراریخته بودن ماده غذایی روی جلد محصولات درج شود تا مصرف کننده از موضوع مطلع باشد چون انسان حق دارد بداند که چه چیزی می خورد.

مرندی در رادیو گفت وگو تصریح کرد: بهتر بود که این برچسب روی محصولات خواناتر و محتویات محصول اعم از میزان پروتئین و قند و چربی ماده غذایی معلوم بود اما به دلیل کمبود نظارت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، این مسئله کمرنگ تر شده است.

وی با اذعان به اینکه سواد سلامت و تغذیه در مردم ایران حتی در قشر تحصیل کرده نیز مطلوب نیست گفت: وقتی مردم این موضوع را مطالبه نمی کنند برای کارخانه های تولیدی هم راحت تر است که محتویات محصول را روی جلد آن چاپ نکنند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی از صدا و سیما و وزرات بهداشت تقاضا کرد که در راستای ارتقای سواد سلامت و تغذیه به مردم کمک کنند.

مرندی در ادامه تأکید کرد: سازمان غذا و دارو باید نسبت به این قضیه حساسیت نشان دهد و مراقب باشد که خود بسته های غذایی برای مصرف کننده یک راهنما باشند و مصرف کننده را از محتویات درون محصول آگاه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha