رییس جمعیت هلال احمر درباره آموزش‌های فراگیر مواجهه با سیل و زلزله از طریق فناوری واقعیت مجازی توضیحاتی ارائه کرد.

آموزش‌ مواجهه با سیل و زلزله از طریق واقعیت مجازی

«پیرحسین کولیوند» رییس جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایلنا درباره استفاده هلال احمر از واقعیت مجازی برای آموزش‌های امدادی گفت: یکی از برنامه‌های ما استفاده از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای آموزش فراگیر مواجهه با سیل و زلزله است.

وی ادامه داد: بازی‌ها و محیط‌های شبیه‌سازی شده در عینک‌های وی‌آر تولید شده اضافه شده و در اختیار آموزش‌های همگانی شعب سراسر کشور قرار می‌گیرد تا جمعیت هلال احمر بتواند از این فناوری به طورکامل برای آموزش استفاده کند.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بسیاری از آموزش های‌مان را شبیه‌سازی کرده‌ایم تا در غالب عینک‌های سه بعدی ارائه شود، تصریح کرد: در حال حاضر آموزش‌های مربوط به زلزله را شبیه‌سازی کرده‌ایم که توسط عینک‌های سه بعدی ارائه می‌شود. هدف از این کار این است که بتوانیم از این طریق آموزش‌های لازم را در خصوص مقابله با زلزله ارائه دهیم تا مردم هم بتوانند مراقبت بیشتری داشته باشند و هم پیشگیری کنند. همچنین اگر زمانی زلزله‌ای به وقوع پیوست بتوانند خودشان را نجات دهند و هم باعث نجات دیگران شوند.

کولیوند خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که همه مردم تحت این آموزش‌ها قرار بگیرند البته اولویت با مدارس است. و پس از آن در مساجد، دانشگاه‌ها و… این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

وی درباره ارائه این آموزش‌ها در مدارس گفت: نگاه ما این است که حداقل بتوانیم ۲۰ درصد دانش آموزان را از این طریق آموزش دهیم و امیدواریم در سال آینده بتوانیم دو برابر این میزان آموزش‌ها را به دانش آموزان ارائه دهیم.

رییس جمعیت هلال احمر همچنین در بخش دیگری از برنامه‌هایش درباره برنامه هفتم توسعه گفت: ما چند پیشنهاد در خصوص برنامه هفتم درباره هلال احمر به مجلس ارائه کرده‌ایم و الحمدالله در کمیسیون‌ها مصوب شده است.

کولیوند تصریح کرد: در برنامه هفتم متاسفانه اسمی از هلال احمر نبود که با رایزنی که با مجلس و کمیسیون‌ها داشتیم پیشنهادات ما پذیرفته شده و مصوب شده است امیدواریم این پیشنهادات در کمیسیون تلفیق هم مصوب شود و در برنامه هفتم توسعه بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha