شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 358155

بسیاری از بلاگرها برای افزایش بازدید خود، توصیه‌هایی به مخاطبان دارند که هیچ پشتوانه‌ای ندارد، 3 مورد از آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. شبکه‌های اجتماعی پر هستند از توصیه‌های عجیب و غریب برای چالش‌های خانوادگی، تربیت فرزند، درمان بیماری‌ها و حتی زیبایی و سلامت پوست.

پاسخ به 3 دروغ بلاگرها درباره سلامت پوست

هرچند ممکن است بسیاری از این توصیه‌ها از سوی متخصصان امر در آن زمینه باشد، اما برخلاف آن ها بسیاری از این‌محتواها که توسط بلاگرها تولید می شوند هیچ پشتوانه‌ای ندارند و صرفاً برای جلب توجه، گرفتن لایک و کامنت، راه یافتن به اکسپلور، بیشتر دیده شدن و درآمدزایی از تبلیغات هستند. کلینیک «کلیولند» با همکاری گروهی از متخصصان، برخی از ترفندها، نکات و روندهای مشهور موجود در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرده‌ است که در ادامه به برخی از آن‌ها به‌نقل از «ایندیپندنت» می‌پردازیم.


چسب صورت به رفع چین و چروک کمکی نمی‌کند


برخی از کاربران تیک‌تاک از چسب‌های پانسمان ظریفی استفاده می‌کنند تا پوست صورت را بکشند و چین‌وچروک‌ها را صاف کنند. اگرچه ممکن است در لحظه تاثیر جالبی از این چسب‌ها ببینید، قطعا اثر ماندگاری ندارند. افزون بر این، چسب می‌تواند باعث تحریک، واکنش حساسیتی و حتی تاول شود. دکتر مارتین نیومن، جراح پلاستیک، اصلاح سبک زندگی، دوری از آفتاب و نوشیدن آب کافی را راه‌های بهتری برای زیبایی پوست می‌داند.
به جای آن چه باید کرد؟ همزمان با افزایش سن، با یک برنامه خوب مراقبت از پوست، از ایجاد چین‌وچروک پیشگیری کنید. اما اگر چین‌هایی دور چشم تان ایجاد شده است، به گزینه‌هایی مثل روش‌های جوان‌سازی فکر کنید.


پوست موز فایده‌ای برای صورت ندارد


برخلاف این‌که برخی از بلاگرها برای مراقبت از پوست در شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌کنند که پوست موز را به دلیل فواید آنتی اکسیدانی بالای آن، به صورت بمالید، این محصول فقط به درد سطل کمپوست می‌خورد و هیچ فایده‌ای برای پوست ندارد. تیلور بولاک، متخصص پوست، می‌گوید: اگر قصد دارید در برنامه مراقبت از پوست تان آنتی‌اکسیدان داشته باشید، به جای پوست موز که هیچ فایده‌ای ندارد، از یک محصول معتبر حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده کنید.


به جای آن‌ چه باید کرد؟ اگر فکر می‌کنید به آنتی‌اکسیدان قوی نیاز دارید که بتواند برای پوست تان معجزه کند، یک سرم ویتامین C تهیه کنید. در کنار آن، می‌توانید از محصولات ضد چروک پوست هم کمک بگیرید که به بهبود چین‌وچروک پوست کمک می‌کنند.
پاسخ به 3 دروغ بلاگرها درباره سلامت پوست

یخچال برای محصولات آرایشی


رفتار چهره‌های تاثیرگذار اینستاگرامی به گونه‌ای است که انگار حتما باید یک یخچال کوچک برای نگهداری محصولات پوستی داشته باشید. برخی از طرفداران این محصول مدعی‌اند که برای حفظ کیفیت برخی از محصولات پوستی به چنین ابزاری نیاز دارید. اما آیا واقعا داشتن این یخچال‌ها ضروری است؟ دکتر پیلیانگ می‌گوید که هرچند قراردادن یک محصول خنک روی صورت، به ویژه در تابستان، بسیار خوب است، اما فایده این کار در همین حد است و این یخچال‌ها تاثیر خاصی بر کیفیت محصولات پوستی ندارند.


به جای آن چه باید کرد؟ اگر می‌خواهید محصولات پوستی‌ هنگام استفاده خنک باشند، کافی است آن‌ها را در یخچال خانه نگه دارید. البته این کار ضروری نیست و به جز محصولاتی که روی آن‌ها قید شده، اغلب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط معمولی محیط مقاوم اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha