دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 358282

اعتیاد بلایی دامن گیر است که برخی از افراد به آن دچار می‌شوند. اما پایان مسیر نیست و با ترک اعتیاد می‌توان دوباره به زندگی عادی برگشت و به اهداف واقعی و سازنده پرداخت. اما روش های ترک اعتیاد در میزان تأثیر آن بر فرد معتاد و پایداری بازه پاک بودن تأثیر دارد، بنابراین ضروری است که از روش‌هایی سازنده و پایدار استفاده شود. با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم تا به بررسی روش های سنتی و جدید ترک اعتیاد بپردازیم تا شما بهترین روش را انتخاب کنید.

روش‌های جدید ترک اعتیاد

ترک اعتیاد به روش‌های سنتی

راه های ترک اعتیاد زیاد هستند و در جریان مشاوره ترک اعتیاد بر اساس ساختارهای سنتی مواردی مانند ترک با غذا، ترک با دم‌نوش، ترک با ورزش‌کردن پیشنهاد داده می‌شود. البته توجه داشته باشید که هر متخصصی در این زمینه چنین پیشنهادهایی را نمی‌دهد؛ اما به هر حال یک عده هنوز طرفدار روش‌های سنتی هستند؛ بنابراین به صورت کلی ترک اعتیاد به روش‌های سنتی شامل موارد زیر است:

· ورزش

· مواد خوراکی

· دم‌نوش‌ها و گیاهان دارویی

· استفاده از سکنجبین

· استفاده از افتیمون

· و...

روش‌های جدید ترک اعتیاد

تحریک الکتریکی مغز

تکنیک‌ های ترک اعتیاد با گذر زمان و با به‌روزشدن متدهای درمان به روز شده و شاهد راه های ترک اعتیاد جدید هستیم. یکی از این روش ها استفاده از ظرفیت تحریک الکتریکی مغز است. در جریان مشاوره روانشناسی آنلاین شاید یکی از پیشنهاداتی که در رابطه با ترک اعتیاد بگیرید، استفاده از روش تحریک الکتریکی مغز است. در این بخش به بررسی دقیق‌تر این روش می‌پردازیم.

این روش با استفاده از دستگاه rTMS انجام می‌شود. در واقع با ایجاد پالس‌های خاصی به واسطه این دستگاه بخش خاصی از مغز را تحریک می‌کنند. متخصصین این حیطه با استفاده از توان دستگاه rTMS پالس‌هایی را به بخش‌های مشخصی از مغز ارسال می‌کنند و توقع دارند تا با تحریک این نقاط شاهد تغییر برخی از عادات و رفتارهای فرد بیمار باشند.

روش‌های جدید ترک اعتیاد

تحریک عمیق مغز

روش دیگری که در دسته تکنیک‌ های ترک اعتیاد جدید قرار می‌گیرد استفاده از قابلیت تحریک عمیق مغز است. بر اساس تشخیص متخصص این متد جز بهترین راه های ترک اعتیاد برای برخی از افراد به حساب می‌آید. در این روش به صورت کلی با ایجاد اختلال در رفتارهای عادی و روزمره مغز فرد مورد نظر ترک داده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید روش های ترک اعتیاد بی نهایت مورد هستند و هر کدام برای یک فرد بهتر است و نتیجه مطلوب‌تری به همراه دارد، اما روش تحریک عمیق مغز برای عده‌ای کاربردی است که هیچ‌کدام از روش‌های دیگر برای آن‌ها پاسخگو نبوده است.

مشاوره ترک اعتیاد

شما با دریافت مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید بر اساس ویژگی‌هایی که دارید بهترین متد را برای ترک اعتیاد انتخاب کنید. بهترین روانپزشک ترک اعتیاد فردی است که قطعاً می‌تواند به شما کمک چشمگیری در ارتباط با انتخاب هدف‌مند روش ترک اعتیاد تان کند. اگر تا به حال چندین بار برای ترک اقدام کرده‌اید، اما هر بار با شکست روبرو شده‌اید، به شما دریافت مشاوره ترک اعتیاد را پیشنهاد می کنیم. بدین شکل می توانید زیر نظر یک فرد متخصص جریان ترک را پیش ببرید.

درمان با دارو

یکی از روش‌هایی که ریشه در روش های ترک اعتیاد به صورت سنتی دارد، درمان با دارو است. تفاوت اصلی این تکنیک در مقایسه با تکنیک‌ های ترک اعتیاد سنتی دارد در طبیعی و صنعتی بودن داروها است. برای کنترل اعتیاد و حتی ترک در برخی از افراد استفاده از دارو می‌تواند مؤثر باشد. نکته بسیار مهمی که در روش درمان با دارو وجود دارد این است که باید زیر نظر پزشک متخصص از دارو استفاده شود و در غیر این صورت می‌تواند منجر به آسیب‌های شدید به فرد بیمار و یا حتی افزایش اعتیاد شود.

خلاصه مطلب

در این نوشته در مورد روش‌های جدید و سنتی ترک اعتیاد صحبت کردیم. ترک اعتیاد فرایندی زمان بر و دشوار است، اما در عین حال شدنی است. امیدواریم با کمک بهترین روانپزشک ترک اعتیاد بتوانید مسیر درست ترک خود را بیابید. شما میتوانید برای مشاوره ترک اعتیاد به وب سایت گروه روانپزشکی و روانشناسی سای کوک به آدرس www.psykook.com مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha