دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 358298

متخصص پاتولوژی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا گفت: در مورد محصولات حاملگی و ارزش آن در پیشگیری از سقط‌های بعدی گفت: محصولات حاملگی برای مادرانی که غربالگری شدند و به کلینیک سقط مکرر در مرکز ابن سینا مراجعه می‌کنند مناسب است چون از طریق این محصولات علل سقط جنین شناخته می‌شود.

سقط مکرر جنین درمان پذیر است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، هاله سلطانی قرایی در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درمورد محصولات حاملگی و ارزش آن در پیشگیری از سقط‌های بعدی اظهار کرد: سقط مکرر به این معناست که یک مادر حدأقل دو تا سه بار سقط بی دلیل داشته و البته این موضوع بسته به سن و شرایط مادر و سیستم بهداشتی متفاوت است.

وی افزود: مادرانی که درگیر سقط جنین هستند از نظر روحی و روانی تحت فشار قرار می‌گیرند اما سقط مکرر هم علل متفاوتی دارد و از مسائل مادرزادی گرفته تا فیبروم‌های رحمی، مشکلات انعقادی و ژنتیک و مشکلات کروموزومی مادر و پدر و حتی جنین را شامل می‌شود و در برخی موارد هم با تمام پیگیری‌ها اما ممکن است به نتیجه نرسد و سقط به دلایل ناشناخته اتفاق بیفتد.

سلطانی قرایی گفت: سقط مکرر که علل مختلفی دارد برای والدین بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده است و تست‌های متعددی هم برای آن انجام می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا درمورد محصولات حاملگی اظهار کرد: محصولات حاملگی همان جنین و جفت و پرده و تمام چیزهایی است که داخل رحم بوده و با هم خارج شدند. ما در مرکز ابن سینا یک کلینیک سقط مکرر داریم و با بررسی‌هایی که در نمونه‌ها انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که تست‌های سقط مکرر گران قیمت و زیاد هستند و تست ارزان قیمت بررسی محصولات حاملگی می‌تواند به والدین کمک کند چراکه باعث می‌شود به تشخیص برسند و تست‌های بیشتری انجام ندهند.

وی افزود: هرچقدر که تعداد سقط بالاتر باشد علل ایمونولوژیک آن هم بیشتر است. محصولات حاملگی برای کسانی که غربالگری شدند و به ما مراجعه می‌کنند مناسب است چون از طریق این محصولات یک سری علل شناخته می‌شوند و دیگر نیازی به انجام آزمایشات متعدد نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha