شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 358501

ظاهر دست‌ها می‌تواند به ما سرنخ‌هایی درباره سلامتی‌مان بدهد تا با مراجعه به پزشک در زمان مناسب برای درمان اقدام کنیم. در ادامه علایمی در دست‌ها را که می‌توانند درباره سلامتی ما هشدار دهند، مرور می‌کنیم:

هشدار دست‌ها درباره سلامت بدن

زخم های طولانی مدت در دست | به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، اگر زخم‌هایی روی دست‌تان دارید که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بهبود یابند، می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل سلامتی مثل دیابت باشد؛ به‌خصوص اگر این مشکل با گرسنگی، تشنگی و همچنین سوزش در دست و پا همراه باشد.


تغییر رنگ انگشتان دست| اگر احساس کردید که انگشتان‌تان تغییر رنگ می‌دهند، چند مشکل مرتبط با سلامتی را نشان می‌دهد؛ مشکلاتی اعم از تغییر ناگهانی دمای بدن، استرس و اضطراب یا مشکلات عروقی. با این حال، اگر این تغییر رنگ همراه با خارش، درد، سوزن سوزن شدن یا بی حسی در انگشتان باشد، شما باید آن را بررسی و با پزشک متخصص مشورت کنید.
عرق کردن بیش از حد دست| عرق کردن دست‌ها اتفاقی معمولی است ولی اگر احساس کردید از حد خود گذشته است، باید به پزشک مراجعه کنید تا این مشکل فورا حل شود.
ناخن‌های ضعیف و شکننده| اگر متوجه شدید که ناخن‌های شما به راحتی می‌شکنند، می‌تواند به‌دلیل ارتباط نامناسب و غیرطبیعی با مواد شیمیایی مضر و همچنین مراقبت‌های نادرست از دست و موارد دیگر باشد. پس اگر این علایم را داشتند به پزشک مراجعه کنید.
یخ و سرد بودن دست‌ها| اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه دستان‌شان سرد است و این سردی همراه با تغییر رنگ است، این علایم به دلیل نداشتن گردش خون مناسب در بدن یا وجود مشکلاتی در سیستم عصبی است.
لرزش انگشتان دست| این اتفاق می‌تواند به‌دلیل حمل بارهای سنگین اتفاق بیفتد و با کمی استراحت بهبود می‌یابد، اما اگر با خوابیدن بهتر نشد، بدانید که به‌دلیل کمبود ویتامین‌هایی مانند B1، B6، B12 و E است.
تورم دست‌ها| این مشکل می‌تواند ناشی از یک روز گرم یا خوردن بیش از حد نمک باشد اما اگر این تورم بیش از حد باقی بماند باید با پزشک خود مشورت کنید.
تغییر رنگ در ناخن‌های دست| اگر احساس کردید که ناخن‌هایتان در حال تغییر رنگ هستند، می‌تواند به دلیل سطح پایین هموگلوبین یا کم‌خونی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha