معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به بروز شدن پرداخت موسسه‌های طرف قرارداد با این سازمان گفت که هشت هزار میلیارد تومان از بدهی‌های این مجموعه بهداشتی در سال جاری پرداخت شده است.

هشت هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه سلامت پرداخت شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ‌حسین رنجبران روز یکشنبه در آیین معارفه مدیر کل جدید بیمه سلامت مازندران در ساری افزود :‌ یکی از کارهایی که از سوی سازمان بیمه سلامت ایران می بایست انجام شود منظم کردن پرداختی های مطالبات موسسات طرف قرارداد است که نه تنها مطالبات پارسال این مجموعه ها پرداخت شده، حتی بخشی از مطالبات امسال نیز پرداخت شده است.

وی در زمینه پرداخت مطالبات در بخش ها و موسسات مختلف این سازمان نیز گفت که مطالبات نسخه الکترونیک، ‌ دارویار و پزشک خانواده به ماه پرداخت می شود و دیگر تاخیری در پرداختی ها وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد : بودجه این سازمان به صورت متمرکز از طریق سازمان مرکزی پیگیری و جذب می شود و به همین دلیل ادارات استان ها در گیر و دار روند اداری جذب اعتبارات در استان خود نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در حوزه بیمه سلامت اشاره کرد و گفت که کارهای خوبی در حوزه های مختلف در حال انجام است که از آن جمله صندوق بیماران صعب العلاج که هر روز بهتر و قویتر ماموریت های سپرده شده در آن انجام می شود.

حسین رنجبران، ‌معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران

رنجبران به سخنان مقام معظم رهبری در پیام نوروزی امسال که فرمودند:‌"بیمه در بحث شاخص موفق عمل کرده است" اشاره و خاطرنشان کرد :‌ این پیام یعنی سنگین تر شدن مسوولیت این نهاد در انجام وظایف محوله است.

وی گفت :‌ در سطح کشور به بیمه سلامت اعتماد شد و اکنون با کار و تلاش مضاعف با حذف موارد حاشیه ای این مهم محقق شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد :‌ از جمله نشانه های این اعتماد را می توان به اضافه شدن هر روزه ماموریت های متعدد از آن جمله نسخه الکترونیک، دارویار و جوانی جمعیت نام برد که اگر این بخش ها اجرا نمیشد مشکلاتی در حوزه درمان ایجاد می کرد.
رنجبران گفت :‌مازندران در حوزه بیمه سلامت در سراسر کشور جز استان موفق در این بخش است و خوش درخشیده است.
یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مازندران زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیشتر از ۸۰ درصد از این افراد شامل یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر می شود از بیمه رایگان این نهاد برخوردار هستند.

در بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور و آئین‌نامه اجرایی آن، همه شهروندان فاقد بیمه پایه، می توانند جهت برقراری پوشش بیمه پایه سلامت با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این سازمان نسبت به بیمه خود و خانواده اقدام کنند.


بر اساس بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می گیرند.


در این آیین از زحمات محمدرضا میرزایی مدیر کل سابق بیمه سلامت مازندران قدردانی شد و حسین جلاهی به عنوان مدیر کل جدید این نهاد در استان معرفی شد.


میرزایی از آذر ۱۴۰۰ در این سمت فعالیت خود را آغاز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha