سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 358684

تحقیقات جدید نشان می دهد که آپنه خواب ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد زیرا تنفس نامنظم باعث کاهش سطح اکسیژن می شود.

آپنه خواب خطر حمله قلبی را افزایش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی علی آذربرزین، مدیر گروه تحقیقاتی آپنه خواب در بیمارستان زنان بریگهام و دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، می‌گوید: «این یافته‌ها به توصیف بهتر نسخه‌های پرخطر آپنه انسدادی خواب کمک می‌کند. ما فکر می کنیم که گنجاندن یک نسخه پرخطر از آپنه انسدادی خواب در یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده، امیدواریم نشان دهد که درمان آپنه خواب می تواند به پیشگیری از پیامدهای قلبی عروقی در آینده کمک کند.

برای این مطالعه، تیم او اطلاعات بیش از 4500 بزرگسال میانسال و مسن را جمع آوری کرد که بخشی از دو مطالعه تحقیقاتی بودند - یکی از شکستگی ها در مردان و دیگری، یک مطالعه چند قومیتی آترواسکلروز (سخت شدن شریان ها) که شامل هم مرد و هم زن.

بیشتر بدانید : برای پیشگیری از آپنه خواب چکار کنیم؟

به ازای هر افت سطح اکسیژن خون در مردان در مطالعه شکستگی، خطر یک رویداد قلبی عروقی 45 درصد افزایش می یابد. محققان دریافتند در میان افرادی که در مطالعه آترواسکلروز بودند، خطر 13 درصد افزایش یافت.

انسداد راه هوایی 38 درصد از خطر مشاهده شده در مطالعه اول و 12 درصد در مطالعه دیگر را تشکیل می دهد. یافته های مشابهی برای مرگ زودرس نیز مشاهده شد.

محققان گفتند که کاهش سطح اکسیژن بیشتر به دلیل انسداد راه هوایی است و نه عوامل دیگر، مانند چاقی یا کاهش عملکرد ریه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha