سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: متأسفانه رسانه‌ها در ارائه الگوهای غذایی کشورهای غربی که هیچ مغایرتی با فرهنگ غذایی ما ندارد، بیشترین نقش را دارد.

برلیانت بزرگمهر، کارشناس تغذیه در  گفت‌وگو با فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار داشت: متأسفانه وضعیت تغذیه اکثر کودکان، نوجوانان و جوانان کشور ما مناسب نیست.

وی علت این مسئله را پدیده‌ای به نام گذار تغذیه‌ای دانست و گفت: گذار تغذیه‌ای یعنی عادت غذایی سنتی کنار گذاشته شده و عادات غذایی کشورهای غربی وارد فرهنگ غذایی ما شده است.

این کارشناس تغذیه فست‌فودها، غذاهای آماده و صنعتی را از عادات کشورهای غربی بیان کرد و ادامه داد: متأسفانه مصرف این مواد مشکلات بسیاری را برای مردم جامعه ایران به وجود آورده است ضمن اینکه می‌بینیم رسانه‌های ما بدون اینکه به ضررهای آن توجه داشته باشند، آن را تبلیغ می‌کنند؛ در حقیقت رسانه‌های ما در ارائه الگوهای غذایی کشورهای غربی بیشترین نقش را دارند.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان کارشناس تغذیه در برخی از برنامه‌های تلویزیونی حضور دارم به خاطر دارم در یکی از برنامه‌ها داشتم در مورد مواد غذایی و ضررهایی که برای بدن دارد صحبت می‌کردم که یک میان‌برنامه پخش شد و نکته جالب این است که در این میان‌برنامه تبلیغ چیپس و پفک شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha