براساس آمارهای غیر رسمی در ایران حدود ۸ میلیون گربه و سگ خانگی داریم. آمار دیگری نشان می دهد که از هر ۱۰ ایرانی یک نفر حیوان خانگی دارد. تورم و هزینه‌های نگهداری حیوانات در سال های اخیر نتوانسته تمایل ایرانیان را به پذیرش حیوان خانگی کم کند. شاید بتوان گفت که محبت میان خانواده و حیوان خانگی عاملی است که افراد را ترغیب به پذیرش حیوان خانگی می‌کند.

پت بوم؛ راهکاری به‌صرفه‌تر و سریع‌تر برای مراقبت ازحیوان خانگی

از طرفی یافته‌های بالینی نشان می‌دهد حضور حیوان خانگی در کنار کودکان و سالمندان تاثیر به‌سزایی بر روحیه و خُلق دارد. با رواج حضور حیوان خانگی در کنار خانواده، اهمیت آموزش حیوان خانگی هم بیشتر می‌شود. آموزشی که باعث سلامتی و فرمان‌پذیری حیوان شده و در بلندمدت بر رضایت صاحب حیوان خانگی تاثیر به‌سزایی دارد. چنین آموزش‌هایی از هزینه‌های آتی درمان حیوان خانگی هم کم می‌کند.

حیوان‌ها هیچ وقت از انسان ها جدا نبودند

کافی است به ۱۰۰ سال قبل برگردیم و تاریخ زندگی بشر را به قبل مرور کنیم. در جنگ‌ها، فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و تفریح حیوانات همواره کنار انسان بودند. فارغ از دین و سنت حیوان‌ها در طول تاریخ ارتباطی عمیق و احساسی با انسان برقرار کردند. صنعتی‌شدن و ماشینی شدن سبک زندگی در قرن اخیر کمی فاصله را بیشتر کرد، اما این روزها می‌بینیم که ،مجدد، زیستن در کنار حیوان اهلی به سبک زندگی انسان مدرن بازگشته است.

اهمیت مراقبت از حیوان خانگی

اگر حیوان خانگی داشته باشید می‌دانید که همچون عضوی مظلوم در خانواده است. کافی است همان سگ یا گربه یا پرنده‌ای که هر روز باعث شادی خانواده می‌شود، یک روز مریض باشد. غمی پنهان فضای خانه را می‌گیرد. حیوان‌های خانگی مثل یک کودک بی‌زبان مریضی و ناخوشی خود را ابراز می‌کنند و احتمالا بزرگترین درد برای صاحبانشان این است نمی‌توانند درک کنند حیوان دقیقا چه دردی می‌کشد.

اینجاست که اهمیت مراقبت مستمر از حیوان خانگی و چکاپ مستمر دامپزشک برای خانواده‌ها موضوع مهمی می‌شود. شناخت بیماری حیوانات خانگی، ریسک‌های سلامتی حیوان خانگی، رژیم غذایی متناسب با نژاد، نظافت حیوان خانگی و البته تربیت حیوان خانگی همگی از مواردی است که ایجاب می‌کند صاحبان مستمر با یک کلینیک یا متخصص دامپزشکی در ارتباط باشند.

چالش ها و مسائل مراقبت از حیوان خانگی

همان‌قدر که نگهداری از حیوان خانگی جذاب است‌، مسائل بهداشتی و سلامتی حیوان خانگی پرچالش است. تحریم و کمبود دارو، گران بودن خدمات و شلوغی مراکز دامپزشکی از چالش‌هایی هستند که صاحب حیوان خانگی را به مراجعه هرچه کمتر به کلینیک‌ها سوق می‌دهد. به نظر می‌رسد اکثر صاحبان حیوان خانگی فصلی یک‌بار به متخصص مراجعه می‌کنند و آن هم زمانی است که برای درمان دیر شده است. از طرفی تجربه بیماری حیوان خانگی بسیار برای صاحبان دردناک است؛ چرا که برای دریافت خدمات باید در صف‌های طولانی کلینیک بمانند و هزینه‌های قابل توجه درمانی بپردازند.

پت بوم | مرکز آموزش متنی، تلفنی و ویدئویی نگهداری حیوان خانگی

پت بوم؛ راهکاری به‌صرفه‌تر و سریع‌تر برای مراقبت ازحیوان خانگی

سایت پت بوم از سال ۱۴۰۱ با هدف ارتقای سلامت حیوانات خانگی راه‌اندازی شد. این سامانه از طریق آموزش، به صاحبان حیوان خانگی خدمت می‌کند. تا کنون بیش از ۲۰۰ محتوای آموزشی کاربردی در این وب‌سایت ارائه شده و اکنون روزانه بیش از ۱۰۰۰ صاحب حیوان خانگی از محتوای آن استفاده می‌کنند. آموزش‌های پت بوم در قالب محتوای متنی، ویدیویی و آموزش تلفنی است. این تنوع باعث می‌شود صاحبان حیوان خانگی به راحتی بتوانند براساس نیاز و سلیقه آموزش ببینند.

مزیت آموزش‌های پت بوم این است که اولا دامپزشکان محتوای آن را تولید می‌کنند و ثانیا این آموزش‌ها تلفنی هم ارائه می‌شود. ماهیت آموزش تلفنی به صاحبان کمک می‌کند در زمان نیاز (مثل تغذیه یا نگهداری از حیوان خانگی) با دامپزشکان پت‌ بوم تماس بگیرند و مسئله را درمیان بگذارند. در حال حاضر صاحبان سگ‌ها، گربه‌ها، پرندگان و جوندگان بیشترین حجم خدمات آموزش تلفنی مراقبت از حیوان خانگی را دریافت می‌کنند. شما هم اگر حیوان خانگی دارید، می‌توانید از خدمات آموزش تلفنی پت بوم و ارتباط مستقیم، سریع و به‌صرفه با دامپزشکان را تجربه کنید. برای مشاهده و استفاده از خدمات آموزشی پت بوم کافی است به ‌سایت پت بوم (petboom.online) مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha