آیا پرنده شما بدخوراک شده و یا اینکه به علت بیماری دچار سوء تغذیه شده؟ احتمالاً یکی از مشکلات پرنده شما به کمبود ویتامین‌های مورد نیاز و نقص‌های تغذیه‌ای مربوط می‌شود. مولتی ویتامین یکی از مهمترین مواردی است که این کمبودها را در بدن پرنده جبران کرده و کمک به شادابی و سرحالی او می‌کند.

مولتی ویتامین های مهم برای سلامت پرنده

سوال مهمی که برای اکثر مردم پیش می آید: چه ویتامین‌هایی برای پرنده من خوب است؟ به شما اطمینان می‌دهیم در این مطلب علاوه بر معرفی مهم‌ترین مولتی ویتامین‌ها، مشخصات و نحوه استفاده از آن‌ها را شرح خواهیم داد. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

راهنمای انتخاب بهترین مولتی‌ویتامین برای پرنده خانگی شما

مولتی‌ویتامین‌ها به عنوان مکمل‌های غذایی پر اهمیت برای پرنده‌ها محسوب می‌شوند. از این رو برندهای متنوعی در بازار وجود دارند که با ترکیبات مختلف، مولتی ویتامین‌های متنوعی را عرضه کرده‌اند.

از این رو با وجود انواع برندها و محصولات موجود در بازار، انتخاب بهترین مولتی‌ویتامین می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این راهنما، به معرفی و بررسی اجمالی از برندها و محصولات معتبر مولتی‌ویتامین برای پرنده‌های خانگی می‌پردازیم. اطلاعات جامع ارائه شده، به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری به انتخاب مناسبی برای سلامتی و شادابی همراهان پرنده خود بپردازید.

مولتی ویتامین های مهم برای سلامت پرنده

مسیر سلامت و شادابی پرنده‌های خانگی با گروه مولتی ویتامین‌های نکتون (Nekton Multivitamins):

  • نکتون اس (Nekton S): این محصول حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است و برای تقویت ایمنی، افزایش انرژی و بهبود رشد و توسعه پرنده‌ها مناسب است. به عنوان یک مولتی ویتامین کامل عمل کرده و نیازهای مغذی پرنده‌ها را تامین می‌کند.
  • نکتون ای (Nekton E): دارای مقادیر فراوان ویتامین E و استات توکوفرول است و به عنوان مکمل کامل و باکیفیت برای تقویت نطفه پرندگان و همینطور مکمل زمان تولید مثل محسوب می‌شود.
  • نکتون پری ویتال پلاس (NEKTON PRE VITAL): یک مکمل غذایی است؛ که تأثیرات بیولوژیکی مثبتی بر روی میکروفلور مفید روده دارد و به طور طبیعی می‌تواند باعث تقویت سیستم گوارشی پرنده شود. این محصول اثرات مثبتی بر روی مکانیسم‌های دفاعی پرنده دارد و از آن به عنوان یک نیاز ضروری برای تمام پرندگان زینتی می‌توان استفاده کرد.
  • نکتون ام اس آ مولتی ویتامین: یک مکمل غذایی است که به طور ویژه برای تقویت استخوان بندی پرنده طراحی شده است. این محصول حاوی ویتامین D3 و اسید آمینه است که تقویت استخوان بندی پرنده را تسهیل می‌کند.

بهانه ای برای رشد پرنده‌های شما با مولتی‌ویتامین‌های بی‌نظیر Versele-Laga

  • اپتی برد ورسلاگا: این مولتی ویتامین رشد و پرورش پرنده را تسریع می‌بخشد. و کمک به هضم آسان غذا می‌کند. و همینطور کمک فوق العاده‌ای به نطفه و رشد جوجه پرنده کرده و دارای انرژی فراوان و تقویت کننده فیزیک پرنده است.
  • موتاویت ورسلاگا Muta-vit Versele laga: کمک رسان عالی به رشد پرهای پرنده است. باعث تقویت سیستم دفاعی پرنده شده و به بهبود پوست طوطی سانان کمک می‌کند. موتاویت به مکمل زیبایی پرنده مشهور است.
  • اومنی ویت ورسلاگا Oropharma Omni-Vit: یک مکمل غذایی ترکیبی است که ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و عناصر کمیاب را به صورت متعادل در خود جای داده است. این محصول برای بهبود شرایط پرندگان، بهبود نتایج پرورش، رشد بهینه جوجه‌ها و در شرایط ضعف یا استرس توصیه می‌شود. همچنین، مصرف Omni-Vit در مواردی که مقاومت بدن پرنده در برابر عفونت‌ها کاهش یافته است، به بهبود این وضعیت نیز کمک می‌کند.

مولتی‌ویتامین‌های تخصصی دیگر از برندهای معتبر برای زندگی بهتر پرندگان زینتی

  • پودر تی ان تی TNT فایزر: یکی از داروهای آلمانی با قدمت طولانی و محبوب، به منظور درمان بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های تنفسی و آسم، و سرماخوردگی‌های مزمن پرندگان است.
  • مولتی ویتامین b کمپلکس تابرنیل: این محصول مناسب برای طی مراحل حساس رشد در پرندگان است و کمبودهای ویتامین B را برطرف می‌کند.
  • نطفه ساز هاکیمول Ad3e: مخلوطی از ویتامین‌های A، D3 و E است که برای ارگانیسم در حال رشد و عملکرد حیوان بسیار حائز اهمیت است. با توجه به فرمولاسیون ویژه این محصول با ویتامین‌های لیپوفیلی، به طور کامل در آب محلول می‌شود.

تی ان تی فایزر دارای ویژگی‌های زیر است:

  1. جلوگیری از بیماری‌های زمان تولید مثل
  2. تحریک باروری
  3. بسیار موثر برای زمان تولکی
  4. افزایش مقاومت در برابر بیماری‌های تولید مثل با داشتن ویتامین A.

مکمل الفاسریل

الفاسریل یک مکمل غذایی است که برای جلوگیری از پیشرفت عفونت و تکثیر باکتری در جوجه‌های سرلاکی طراحی شده است. این محصول دارای طیف وسیعی از آنتی‌بیوتیک‌ها و ویتامین‌هایی است که طوطی‌سانان به آن‌ها نیاز دارند.

الفاسریل مناسب برای جوجه‌های سرلاکی حساس و تازه متولد شده هم استفاده می‌شود و دارای عناصر دارویی فوق‌العاده قوی است. این محصول به طور کامل مناسب برای پرنده مولد است و می‌تواند به بازسازی بدن پرنده کمک کند.

نحوه مصرف مولتی ویتامین های مهم برای سلامت پرنده

قبل از استفاده از مولتی ویتامین برای پرندگان، به تاریخ و روش مصرف دقت کنید. هر برند ممکن است نحوه مصرف متفاوتی داشته باشد. به طور کلی، مصرف مولتی ویتامین‌ها برای پیشگیری و درمان به روش زیر انجام می‌شود:

  1. پیشگیری: ۱ میلی‌لیتر از محلول را در یک لیتر آب آشامیدنی به مدت دو روز به پرنده بخورانید.
  2. درمان: ۱ میلی‌لیتر از محلول را در ۸۰۰ میلی‌لیتر آب آشامیدنی به مدت ۳ تا ۵ روز برای پرنده استفاده کنید.

مولتی ویتامین مخصوص پرنده را از پت‌شاپ‌های معتبر و داروخانه‌های دامپزشکی تهیه کنید، زیرا مولتی ویتامین‌های انسانی دز بالایی دارند و استفاده از آنها به عنوان مکمل غذایی پرندگان توصیه نمی‌شود؛ زیرا می‌تواند به کبد پرنده آسیب برساند.

مولتی ویتامین‌ها انواع مختلفی دارند؛ برخی به صورت پودری و برخی به صورت مایع به فروش می‌رسند.

  • مصرف پودری، بطری آب معدنی خالی را انتخاب کنید و حدود نیم لیتر آب در آن بریزید و سپس مولتی ویتامین پودری را با توجه به میزان مصرف اضافه کنید. بعد از تکان دادن بطری، محلول آماده است.
  • مصرف مایع، نیم لیتر آب را در یک بطری بریزید و سپس ۷ تا ۸ قطره از مولتی ویتامین مایع را در آب بریزید. سپس بطری را تکان داده تا رنگ آب تغییر کند؛ درنهایت محلول شما آماده مصرف است.

در آخر، نکات نگهداری مولتی ویتامین‌ها را رعایت کنید تا کیفیت آنها حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha