سهام غول داروسازی Eli Lilly  پس از اینکه این شرکت از افزایش فروش داروی دیابت و کاهش وزن خود خبر داد، به رکورد بالایی رسید.

داروی کاهش وزن سهام تولید کننده اش را به سقف رساند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فوربس سهام غول داروسازی Eli Lilly از اوایل بعدازظهر سه‌شنبه تقریباً 14 درصد جهش کرد و به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی بیش از 514 دلار رسید که بزرگترین افزایش درصدی یک روزه شرکت از نوامبر 2020 تاکنون است.

افزایش قیمت در وال استریت به دنبال گزارش سود سه ماهه است که نشان می‌دهد فروش چهار دارو، از جمله داروی دیابت مونجارو، قرص سرطان سینه Verzenio و داروی ضد دیابت Jardiance، به افزایش 28 درصدی درآمد شرکت به 8.31 میلیارد دلار کمک کرده است.

سهام Novo Nordisk که داروی محبوب اوزمپیک را نیز تولید می کند، از ابتدای سال افزایش چشمگیری را تجربه کرده است و تا کنون نزدیک به 38 درصد در سال گذشته و نزدیک به 16 درصد سه شنبه افزایش یافته و به رکورد بیش از 187 دلار رسیده است. .

روز بزرگ این داروساز دانمارکی پس از انتشار نتایج کارآزمایی بالینی در مقیاس بزرگ است که نشان می‌دهد داروی چاقی این شرکت بنام Wegovy خطر عوارض جانبی قلبی عروقی را 20 درصد کاهش می‌دهد.

فروش مونجارو بین ماه های مارس و ژوئن به حدود 980 میلیون دلار در سرتاسر جهان رسید که شامل 915.7 میلیون دلار به تنهایی در ایالات متحده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 میلیون دلار افزایش چشمگیری داشت و بیش از 200 میلیون دلار بالاتر از انتظارات تحلیلگران بود و این احتمالا به دلیل محبوبیت آن برای کاهش وزن است.

گفته می‌شود که «ویگووی» به کیم کارداشیان و ایلان ماسک کمک کرده تا وزن خود را کاهش دهند.


الی لیلی در ماه آوریل پس از انتشار نتایج کارآزمایی بالینی دلگرم کننده ای که نشان میداد استفاده از این دارو، به بزرگسالان دارای اضافه وزن یا چاق کمک می کند تا 16 درصد از وزن خود را از دست بدهند، با رشد بیسابقه سهام خود مواجه شد.

سازمان غذا و دارو سال گذشته مونجارو را به عنوان یک داروی دیابت برای بهبود سطح قند خون بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 تایید کرده بود و انتظار می رود این دارو در پاییز امسال برای کاهش وزن توسط FDA تایید شود.

تلاش برای تایید کامل FDA دو سال پس از تایید Wegovy برای مدیریت مزمن وزن برای بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاق با حداقل یک بیماری مثل فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت نوع 2 انجام شد. Ozempic داروی شرکت رقیب که در سال 2017 برای کاهش قند خون بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع دو تأیید شده بود، تأییدیه FDA را برای کاهش وزن دریافت نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha