چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 359094

نوشیدن آب هرچند برای رفع تشنگی است، ولی مهمترین ابزار جادویی برای تنظیم بهتر اشتها محسوب می‌شود.

ابزار جادویی لاغری کشف شد: بنوشید و وزن کم کنید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین از مایرور، وقتی نوبت به کاهش وزن می‌رسد، بدون شک شنیده‌اید که نکته کلیدی این است که کالری بیشتری مصرف کنید که حرکت و ورزش ابزار اصلی آن محسوب می‌شود. ولی نکته مهم مقدار آبی است که قبل و بعد از ورزش باید مصرف کنید.

آب مایع حیات و زندگی همه موجودات است، ولی آیا می‌دانستید که آب می‌تواند به سرعت بخشیدن کاهش وزن شما کمک کند؟ متخصصان تغذیه نوشیدن آب را در کنار هر رژیم غذایی توصیه می‌کنند.

کلی جونز، متخصص تغذیه در مجله Men's Health می‌نویسد: اغلب این باور وجود دارد که آب می‌تواند شما را سیر کند و منجر به خوردن کمتر یا حجم کمتری در زمان غذا شود، ولی در واقع این درست نیست، چون سیگنال‌های سیری در مغز با آب تامین نمی‌شود و بدن باید مواد غذایی دریافت کند تا این سیگنال‌ها تحریک شوند.

به جای این تفکر باید آب را گلوله جادویی کاهش وزن به حساب آورد.

در یادداشت جونز آمده است: آب می‌تواند به افراد در سوزاندن کالری بیشتری در زمان استراحت کمک کند، زیرا مصرف انرژی در حالت استراحت شما را افزایش می‌دهد.

به گفته دکتر لیندا آنگاوا، پزشک متخصص داخلی و مدیر پزشکی PlushCare، REE می‌تواند در عرض ۲۰ دقیقه پس از نوشیدن آب تا ۳۰ درصد افزایش یابد؛ بنابراین چه مقدار آب باید بنوشید تا به کاهش وزن کمک کنید؟ به گفته دکتر آنگاوا، شما باید سعی کنید حدود ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بنوشید، یا حتی اگر در آب و هوای گرم هستید، بیشتر بنوشید. سه ساعت قبل از ورزش آب مصرف کنید و در طول ورزش هم می‌توانید آب مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha