یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 359210

در برخی از بانوان عواملی مانند ژنتیک، بارداری، افزایش وزن و ... باعث میشود که تصمیم به عمل لابیاپلاستی بگیرند. اما سوالی که معمولا برای این بانوان به وجود می آید این است که لابیاپلاستی با لیزر و جراحی چه فرقی با هم  دارند و کدام یک از روش ها، نتیجه ایده آل تر و مطلوب تری ایجاد میکند؟ برای پی بردن به جواب این سوال، ابتدا لازم است که از تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و لابیاپلاستی با جراحی آگاه شده و به بررسی همه جانبه مزایا و معایب هر کدام از روش ها بپردازیم تا بتوانیم بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم. 

تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و لابیاپلاستی با جراحی

روش انجام جراحی، با نظر جراح زیبایی زنان بر اساس وضعیت جسمی فرد مشخص می شود و انتخاب روش جراحی بسته به شرایط بیمار مشخص می گردد. اما در اکثر مواقع، به علت مزایایی که جراحی با لیزر دارد، بانوان ترجیح می دهند تا این عمل را با لیزر انجام دهند. در این بخش به بررسی تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و لابیاپلاستی با جراحی میپردازیم:

  • تعداد بخیه

میزان بخیه ها در روش لابیاپلاستی با لیزر، بسیار کمتر از روش لابیاپلاستی با جراحی بوده و در برخی اوقات در روش لیزر حتی از بخیه نیز استفاده نمی شود. روش لیزر در مقایسه با جراحی سنتی، روش لطیف تری برای اصلاح لابیاهای بزرگ است. در روش جراحی به علت برداشتن بافت با استفاده از قیچی، لابیا کمی خرد شده و باعث افزایش جای زخم و ایجاد بخیه بیشتری میشود.

  • التهاب کمتر

از موارد دیگر فرق لابیاپلاستی با لیزر و جراحی لابیاپلاستی، میتوان به التهاب برش های جراحی اشاره کرد که در روش لیزر در مقایسه با روش جراحی سنتی، این التهاب بسیار کمتر میباشد.

  • هزینه جراحی

یکی دیگر از تفاوت های این دو روش لابیاپلاستی، تفاوت در هزینه نهایی این جراحی است که در روش لیزر این هزینه بسیار مقرون به صرفه و کم میباشد. اما در جراحی سنتی به علت هزینه های بیهوشی و اتاق عمل و ... باید مبلغ بیشتری پرداخت گردد.

  • میزان خونریزی

به دلیل این که لیزر قابلیت این را دارد که در همان لحظه برش بافت ناحیه تناسلی انتهای عروق خونی را بسته و مهر و موم کند، این عمل بدون خونریزی بوده و خونریزی آن اغلب به صورت خونابه خواهد بود. گاهی نیز میزان خونریزی در حد چند قطره است که در مقایسه با جراحی سنتی بسیار ناچیز و کم می باشد.

  • بیهوشی

عمل لابیاپلاستی با لیزر، نیاز به بیهوشی نداشته و در مدت زمانی کوتاه، به وسیله بی حسی موضعی با پماد و سپس تزریق آمپول بی حسی انجام میگیرد و این عمل کاملا بدون هر گونه دردی میباشد.

  • دوره نقاهت

به دلیل مهر و موم کردن لیزر و بستن عروق موجود در ناحیه لابیا در حین بریدن بخش های اضافی لابیای مینور، میزان خونریزی در زمان برش لابیا در عمل لیزر بسیار کمتر است، بنابراین دوران نقاهت در روش لیزر کمتر میباشد.

  • مدت زمان جراحی

از دیگر تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و لابیاپلاستی با جراحی مدت زمان جراحی است که این عمل با لیزر بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه میباشد، در حالی که به علت طولانی بودن فرآیند جراحی سنتی، این زمان برای جراحی بین دو تا چهار ساعت طول میکشد.

اگر به دنبال لابیاپلاستی با لیزر در اصفهان هستید میتوانید از این مقاله کمک بگیرید

فرآیند انجام لابیاپلاستی با لیزر

درباره فرآیند کلی لابیاپلاستی با لیزر باید گفت که در این روش حرارت، بافت‌های اضافی را تخریب میکند و شکل لابیاها را بهبود میبخشد. این روش معمولا بدون بیهوشی و با استفاده از کرم موضعی مخصوص انجام می ‌شود. فرآیند لابیاپلاستی با لیزر شامل مراحل زیر است:

  1. مراجعه و دیدار با پزشک

در این مرحله باید به یک پزشک متخصص زنان مراجعه و با او ملاقات کنید. پزشک بررسی کاملی از لابیاهای شما انجام داده و برای رفع نیازهایتان، مواردی را بررسی خواهد کرد.

  1. طراحی عمل

پزشک با بررسی لابیاهای شما، فرم، شکل و اندازه مطلوب را طراحی می ‌کند. در این مرحله ممکن است که نمونه‌ های قبل و بعد از عمل را ببینید تا ایده‌ ای از نتایج پس از عمل داشته باشید.

  1. آماده سازی

قبل از شروع عمل، منطقه مورد نظر تمیز می‌ شود و برای جلوگیری از درد و تحریک موضعی، ابتدا پماد موضعی و بعد از سی دقیقه تزریق آمپول بی حسی انجام میشود.

  1. استفاده از لیزر

پس از آماده سازی، لیزر بر روی لابیاها قرار داده می‌شود و با استفاده از حرارت، بافت ‌های اضافی تخریب می ‌شوند و اضافات لابیای مینور بریده شده و بخیه های لازم در محل برش زده میشوند. در نتیجه شل شدگی و افتادگی لابیای مینور رفع شده و فرم و شکل ظاهری آن طبیعی خواهد شد.

  1. بهبود و بازسازی

پس از اتمام فرآیند لیزر، منطقه مورد عمل با کرم ضد التهابی پوشانده می‌شود تا بهبودی سریع ‌تر صورت بگیرد. همچنین، مراقبت ‌های خاصی نیز باید در طول فرایند بازسازی انجام شود. کلیه بخیه های استفاده شده در روش لیزر به صورت جذبی میباشد.

فرآیند انجام لابیاپلاستی با جراحی

فرآیند لابیاپلاستی به روش جراحی سنتی به صورت زیر انجام میشود:

1. آماده سازی و بیهوشی

در شروع عمل، شما به طور کلی یا موضعی بیهوش می‌شوید تا در طول عمل جراحی هیچ درد یا تنشی را احساس نکنید.

2. برش و اصلاح لابیاها

پزشک متخصص زنان با استفاده از ابزارهای جراحی مخصوص، برش ‌های لازم را در لابیاها انجام می‌دهد و سپس با دقت لابیاها را اصلاح و شکل داده و اندازه آن ‌ها را تغییر میدهد.

3.مرحله دوخت

پس از اصلاح لابیاها نوبت به این است که پزشک، دوخت‌ های لازم را بر روی آنها انجام دهد تا زخم‌ ها به خوبی بهبود یابند و شکل نهایی به لابیا بدهند.

4.پس از عمل

پس از عمل، شما به یک اتاق ریکاوری خواهید رفت تا به هوش آیید. پزشک نیز دستورات مربوط به مراقبت‌های پس از عمل را به شما خواهد داد.

5.بازگشت به خانه و مراقبت

پس از گذشت چند ساعت با طبیعی شدن حال شما، وقت این است که به خانه خود بر ‌گردید. توصیه میشود که در این مرحله دستورات پس از عمل را به دقت دنبال کنید تا بهبودی بهتر و سریع تری داشته باشید.

لازم به ذکر است که هر فردی ممکن است نیازهای مختلفی درباره لابیاپلاستی داشته باشد و گاهی اوقات برنامه جراحی بر اساس نیازهای شخصی شما تغییر میکند. بنابراین مهم است که با جراح خود در مورد جزئیات بیشتر و نحوه انجام عمل صحبت کنید.

تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و لابیاپلاستی با جراحی

فرق لابیاپلاستی با لیزر و جراحی از نظر کیفیت

در رابطه با فرق لابیاپلاستی با لیزر و جراحی از لحاظ کیفیت، باید گفت که استفاده از لیزر در انواع جراحی مانند زیبایی یا درمانی، باعث افزایش کیفیت و نتایج ایده آل و مطلوب در مدت زمانی بسیار کوتاه خواهد شد. برای مثال، در زمان انجام برش لابیا توسط لیزر، برش ها بسیار مرتب، منظم و صاف هستند و کیفیت برش ها بسیار بهتر از روش جراحی سنتی میباشد. زیرا به طور معمول در بیشتر مواقع در جراحی سنتی، شما این میزان از کیفیت را هرگز مشاهده نمیکنید.

علاوه بر این، به علت میزان برش بسیار کم در عمل لابیاپلاستی با لیزر، جای اسکار یا بخیه به وجود نمی آید و بانوان دغدغه مشکلات زیبایی مثل ماندن جای بخیه را نخواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha