​وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم کلنگ زنی خط لوله گذاری، انتقال آب دریای عمان از سمت زاهدان گفت : تلاشها براین است تا آب دریای عمان تا پایان سال آینده به زاهدان برسد .

تاپایان سال آینده آب دریای عمان به زاهدان می رسد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از طرح شیرین سازی و نمک زدایی آب دریای عمان در چابهار گفت: طرح شیرین سازی و نمک زدایی آب دریای عمان و انتقال آن به تمام شهرهای سیستان و بلوچستان و استان‌های شرقی کشور، پیشرفت ۱۲ درصدی داشته و با اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی که برای آن تخصیص یافته، باعث خوشحالی است که به زودی کام مردم این دیار شیرین شود.

علی‌آبادی افزود: برای بازدید طرح فوق استراتژیک انتقال آب دریای عمان به شهرها و استان‌های شرقی کشور برنامه‌های فشرده‌ای داشتیم و این آب شیرین و به تمام روستاها و شهرهای استان سیستان و بلوچستان منتقل می‌شود.

وی گفت: انتقال آب به شهرها و روستاها موجب توسعه اشتغال و تولید می‌شود و می‌تواند رونق خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از سمت زاهدان و پیشرفت ۱۲درصدی طرح در یک سال و نیم، خاطرنشان کرد: در ابتدا مشکل آب شهر چابهار که سالهاست آب آن جیره بندی شده است، رفع و از آب شبانه روزی بهره‌مند می‌شود و در ادامه انتقال آب به دیگر شهرها و روستاها انجام خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: لوله‌گذاری خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در مسیری قرار گرفته است که از مناطق تجمع جمعیت عبور کند تا نیاز آب استان تأمین شود و هدف ما سرعت بخشیدن به این طرح است.

علی آبادی افزود: این طرح بسیار بزرگ و مهم است و هدف ما اتمام آن تا پایان سال آینده خواهد بود که این امر نیازمند یک همکاری ویژه برای انجام آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha