از اواخر اسفند سال 1400 که تنش نظامی میان روسیه و اکراین آغاز شد. برای گردشگران ایرانی این سوال به صورت جدی مطرح شد که علی رغم مزایای تور روسیه نسبت به سایر ممالک اروپایی، آیا این کشور در چنین شرایطی امن است؟ واقعیت این است که تقاضای تور روسیه در سال های بعد از کرونا هم سیر صعودی خود را حفظ کرده و حتی جنگ هم نتوانسته مانعی جدی در مسیر این رشد باشد.

​​​​​​​با وجود تنش نظامی با اوکراین، آیا تور روسیه امنیت دارد؟

قیمت یا امنیت، برای تورگردان ایرانی کدام اهمیت بیشتری دارد؟

براساس تجربه کانترهای یک آژانس مسافرتی از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین، موارد امنیتی تور روسیه هم به سوالات تماس گیرندگان اضافه شده. تا این جا موضوع طبیعی است. مورد تعجب‌آور این است که سوال اصلی متقاضیان این است که آیا جنگ قیمت تور روسیه را کاهش داده است؟ علی الظاهر برای این افراد رزرو تور روسیه با قیمتی ارزان‌تر بالاترین اولویت را دارد، حتی اگر تور با احتمال اتفاقی غیر منتظره برگزار شود.

آیا امنیت تور روسیه قابل اتکا است؟

تور روسیه عمدتا روی 2 شهر سن پترزبورگ و مسکو بسته می شود که از میادین جنگ دوراند. اگر به نقشه نگاهی بیندازید این 2 شهر هزاران کیلومتر از مناطق درگیری فاصله دارند. چرا که تحرکات نظامی طرفین داخل خاک اوکراین انجام می شود و روسیه امن است.

میزان تقاضای رزرو تور روسیه بعد از جنگ چه تغییری کرده است؟

ظاهرا جنگ، خللی در تمایل تورگردان ایرانی برای سفر به روسیه ایجاد نکرده است. بنا به گفته مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی توریستی مسکو در سال 2022 ایران با ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر، پس از ترکیه و هند سومین کشوری است که بیشترین تعداد گردشگر را به روسیه فرستاده و این یعنی علی رغم درگیری نظامی در منطقه، میزان تقاضای تور مسافرتی روسیه در ایران رکورد زده است. دیدگاه بسیاری از تورگردان ایرانی پس از سفر به روسیه تغییرات زیادی می کند. پهناورترین کشور جهان چیزهای زیادی برای عرضه دارد. اما اقبال ایرانی ها برای سفر به روسیه دلایل دیگری هم دارد که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

​​​​​​​با وجود تنش نظامی با اوکراین، آیا تور روسیه امنیت دارد؟

قیمت تور روسیه ارزان‌تر از سایر کشورهای اروپایی است

در مقایسه با کشورهای اروپای غربی نظیر فرانسه، اتریش و آلمان، مسیر روسیه قیمت‌های وسوسه‌کننده ای دارد. به طوری که برای تورهای با مشخصات یکسان قیمت تورهای روسیه گاه تا 50 درصد پایین تر از سایر کشورها است.

ویزای روسیه تعهد مالی نمی خواهد

برای گرفتن ویزای توریستی روسیه نیازی به سپردن هیچ تعهد مالی و وثیقه ملکی ندارید. حتی نیازی به مصاحبه در سفارت هم نیست. کافی است یک پاسپورت ایرانی داشته باشید که حداقل 7 ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد. غیر از آن ۲ قطعه عکس ۳×۴ (که با عکس پاسپورت یکی نباشد)، بلیط رفت و برگشت تور، واچر هتل محل اقامتتان در روسیه، بیمه مسافرتی معتبر، فرم تکمیل شده تعهد بازگشت به کشور محل اقامت و فرم تکمیل شده اطلاعات شخصی متقاضی هم لازم است که باید به سفارت ارائه دهید. البته نیاز به مراجعه حضوری شما نیست. همان آژانسی که از آن تور روسیه خریده اید این کار را برای شما انجام می دهد.

در تور روسیه نهال گشت چه چیزی انتظار شما را می کشد؟

این بستگی دارد به این دارد که کدام تور روسیه را انتخاب کرده اید. تور روسیه برای شهر مسکو یا تور سن پترزبورگ اگر تور مسکو را انتخاب کرده اید اقامتتان در یکی از هتل های 4 یا 5 ستاره مرکز شهر و نزدیک میدان سرخ خواهد بود و یک گشت شهری دو روزه با یک وعده ناهار رایگان خواهید داشت. البته زمانی برای گردش شخصی تور گردان در شهر اختصاص یافته است. اوضاع در سن پترزبورگ هم به همین منوال است. محل اقامتتان در یکی از هتل های لوکس مرکز شهر است. هم می توانید شخصا گردش کنید و هم می توانید از گشت شهری با یک وعده ناهار رایگان همراه استفاده کنید. با این تفاوت که گشت شهری سن پترزبورگ 1 روزه است.

​​​​​​​با وجود تنش نظامی با اوکراین، آیا تور روسیه امنیت دارد؟

  • پروازهای رفت و برگشت تور روسیه به صورت مستقیم برگزار می شود و مدت زمان آن ها بین 4 تا 5 ساعت است.
  • در مسیر روسیه علاوه بر تور مختص هر شهر، تور مسکو و سن پترزبورگ به صورت ترکیبی هم برگزار می شود که در طی آن تورگردان ابتدا به شهر سن پترزبورگ رفته، پس از آن راهی مسکو می شوند. در تور ترکیبی علاوه بر پرواز رفت و برگشت، یک پرواز داخلی از سن پترزبورگ به مسکو خواهیم داشت که البته بنا به مقتضیات، ممکن است حد فاصل این 2 شهر به صورت زمینی طی شود.

چرا قیمت تور روسیه گروهی با تور انفرادی متفاوت است؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است با مفهوم تور گروهی آشنا شوید. تور گروهی توسط آژانس یا تورلیدر برنامه ریزی می شود و برنامه های مهم تور نظیر انتخاب هتل محل اقامت و پرواز توسط برنامه ریز از قبل تعیین می شود. در این حالت تورگردان حق انتخاب چندانی در تعیین برنامه ها ندارند. اما در تور انفرادی آژانس تنها هتل و پرواز مد نظر تورگرد را رزرو می کند و برنامه های سفر به صلاحدید خود متقاضی انجام می شود. از آنجایی که ممکن است قیمت هتل و پروازی که در تور انفرادی رزرو می شود با قیمت پرواز و هتل انتخاب شده در تور گروهی متفاوت باشد پس طبیعی است که قیمت این 2 یکسان نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha