بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۳ بیمار مبتلا به کرونا در هفته‌ای که گذشت جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۳۲۱ نفر رسید.

مرگ ۳ بیمار کرونایی در هفت روز اخیر/ زیر سویه جدید در کشور شناسایی نشده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، شمار مرگ و میر کرونایی در بیست و پنجم، بیست و ششم و بیست و هفتم مرداد ماه به ترتیب یک مورد بوده است و ۲۲۱ بیمار جدید نیز شناسایی و از این تعداد ۱۳۸ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

و ۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۷۴ هزار و ۴۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. تا کنون ۵۷ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۶۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۲۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۹۵ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۶۵۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۷۳ دُز رسید.

زیر سویه EG۵ از زمان کشف آن تاکنون در ایران شناسایی نشده است

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هفته گذشته گفت: زیرسویه EG۵ نخستین بار ماهها قبل یعنی ۱۷ فوریه یا ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در جهان شناسایی شد. این زیرسویه، مشتق از یکی از زیرسویه های امیکرون بنام XBB۱, ۹.۱ است و از طرف سازمان جهانی بهداشت تحت رصد و سپس تحت توجه طبقه بندی شده است.

وی افزود: همچنین این زیرسویه در ۵۱ کشور شناسایی شده و از زمان شناسایی تا کنون تغییری در بیماری زایی آن مشاهده نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این مطلب که در ایران، آزمایش سکانس برای تعیین سویه و زیرسویه به تعداد بالغ بر ۲۰۰ مورد در هر ماه به ویژه در مورد مسافران خارجی و در مرزها انجام می شود، اظهار داشت : زیر سویه EG۵ از زمان کشف آن تاکنون در ایران شناسایی نشده است.

وی گفت: خبر منسوب به یکی از دانشگاه های تهران مبنی بر توصیه به عموم برای ماسک زدن مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و فعلا چنین توصیه ای وجود ندارد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت سوم مرداد سال جاری در اطلاعیه ای مبتنی بر نظر کمیته علمی کشوری کرونا از پایان شرایط اضطراری کرونا و استفاده همگانی از ماسک خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha