مسئول قرارگاه و مدیر مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران در کربلا گفت: روزانه ۱۷ هزار زائر حسینی ایام اربعین از خدمات درمانی هلال‌احمر در شهر کربلا بهره‌مند می‌شوند.

مراجعه روزانه ۱۷ هزار زائر به مراکز درمانی هلال‌احمر در کربلا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر امین طباطبایی با اشاره به اینکه هفته گذشته تمامی مراکز و درمانگاه‌های ثابت و موقت هلال‌احمر در شهر کربلا برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی موسم اریعین فعال شده‌اند، افزود: در این مراکز تمامی خدمات عمومی و تخصصی به زائران ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکان داوطلب هلال‌احمر در بیمارستان الحسین(ع) مستقر هستند و به صورت شبانه روزی به تمامی مراجعه کنندگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

طباطبایی گفت: تلاش بر این است که یک پوشش سراسری در شهرهای زیارتی عراق ایجاد شود تا شهروندان دسترسی آسانی به مراکز درمانی داشته باشند. بر همین اساس تیم‌های بهداشتی و درمانی در برخی موکب‌ها نیز مستقر شده‌اند تا زائران به راحتی بتوانند نیازهای بهداشتی و درمانی خود را برطرف کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان پشتیبان گروه‌های پزشکی جهادی نیز وارد عرصه شده و تلاش می‌کند تا نیازهای تجهیزاتی و دارویی این گروه‌های داوطلبانه را برطرف کند، گفت: گسترش خدمات رسانی هلال‌احمر به زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی سبب شده تا روزانه به حدود ۱۷ هزار زائر خدمات درمان ارائه شود و آن دسته از زائرانی که نیاز به انتقال به بیمارستان دارند، نیز تحت پوشش قرار گیرند.

مدیر مراکز درمانی هلال‌احمر ایران در کربلا با اشاره به افزایش میزان تصادفات و سوانح جاده‌ای در روزهای منتهی به اربعین، گفت: بر اثر این سوانح ترافیکی متاسفانه تعدادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha