بازرس ویژه کمیته بهداشت و درمان اربعین، از تأمین اقلام دارویی و سرُم مورد نیاز راهپیمایی اربعین خبر داد.

تأمین سرُم و داروهای مورد نیاز اربعین در مرزهای ۶ گانه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد اسماعیل توکلی گفت: در بازدیدهایی که به دستور وزیر بهداشت و تاکید رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از مرزهای ۶ گانه داشتیم، شرایط در حوزه سلامت مطلوب است.

وی افزود: در تمامی محورهای مواصلاتی به سمت مرزهای ۶ گانه، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی را مورد بازدید قرار دادیم و خوشبختانه مشکل خاصی در ارائه خدمت به زائران وجود ندارد.

توکلی ادامه داد: بازدیدها از مراکز درمانی، کلینیک‌ها و درمانگاه‌های دستگاه‌های دیگر همچون فراجا، تأمین اجتماعی، هلال احمر و…، نیز در دستور کار قرار داشت.

وی از آمادگی فرودگاه مهرآباد برای مواقع تخلیه اضطراری خبر داد و گفت: با توجه به بازدید هفته گذشته وزیر بهداشت از مرزهای ۶ گانه، شرایط تأمین داروهای OTC و سرُم در مرزها مطلوب است.

بازرس ویژه کمیته بهداشت و درمان اربعین افزود: اقدامات و ارائه خدمات دارویی و درمانی در مرزها برای زائران رایگان است.

وی با اشاره به راه اندازی ۳ مرکز اختصاصی در پایانه‌های مرزی برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی، تاکید کرد: با توجه به مشاهده مواردی از سرماخوردگی و شبه آنفلوانزا در بین زائران، اقدامات کنترلی در پایانه‌ها انجام می‌شود و زائران در بد ورود به کشور، تست رپید انجام می‌دهند و موارد مثبت بیماری، تحت مراقبت قرار گرفته و به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه ارجاع می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha