هرچند سازمان غذا و دارو ادعا میکند جلسه هم‌اندیشی چالش‌ها و راهکارهای صنعت داروسازی با استقبال چشمگیر فعالان و تاثیرگذاران این حوزه برگزار شده اما خبرها حاکی از آن است که این جلسه بدون حضور چهره های تاثیرگذار حوزه دارو و بدون نتیجه خاصی به اتمام رسیده است.

جلسه هم اندیشی سازمان غذا و دارو با شرکت های دارویی بی نتیجه ماند

جلسه هم‌اندیشی با موضوع "چالش‌ها و راهکارهای پیش‌روی صنعت داروسازی در شرایط فعلی" در محل سالن همایش‌های دانشگاه تهران با حضور رئیس و مدیران کل سازمان غذا و دارو و ۱۳۰ شرکت فعال این حوزه برگزار شد.

کانال اطلاع رسانی تلگرامی سازمان غذا و دارو از استقبال چشمگیر شرکت‌های دارویی از این جلسه خبر داد با این حال فانا مدعی است که بسیاری از چهره های تاثیر گذار صنایع دارویی در این جلسه حضور نداشته اند.

محمد عبده‌زاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران به عنوان نماینده صنعت داروسازی ایران و همچنین برخی دیگر از اعضای هیات مدیره سندیکا مانند مهدی پیرصالحی، عباس کبریایی‌زاده و محمود نجفی عرب هم در این جلسه حضور نداشتند. اگرچه مرتضی خیرآبادی، هاله حامدی‌فر و علی مهرآمیزی از دیگر اعضای هیات مدیره سندیکا در این جلسه حضور داشتند.

موضوع تأمین نقدینگی یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد و رئیس سازمان غذا و دارو و معاون توسعه سازمان، اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه را تشریح کردند.

گویا این جلسه در نهایت بدون جمع‌بندی خاتمه یافته و بیشتر به دردودل فعالان زنجیره تامین دارو با مدیران سازمان غذا و دارو گذشته است.

جلسه هم اندیشی سازمان غذا و دارو با شرکت های دارویی بی نتیجه ماند



حضور با تاخیر محمد پیکانپور مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در جلسه و همچنین حضور محمدرضا شانه‌ساز رئیس اسبق سازمان غذا و دارو در این جلسه از دیگر نکات جالب این جلسه بود. از محمدرضا شانه‌ساز به عنوان مشاور تاثیرگذار حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو یاد می‌شود.

موضوع دریافت مابه‌التفاوت ارزی ناشی از اجرای طرح دارویاری از شرکت‌های دارویی که طی هفته‌های گذشته به مناقشه اصلی بین سازمان غذا و دارو و شرکت‌های دارویی تبدیل شده هم در جلسه دیروز مطرح شد که مسوولان سازمان غذا و دارو عنوان کرد که این موضوع از سوی سازمان بازرسی کل کشور دنبال می‌شود و از اختیار سازمان غذا و دارو خارج شده است.

با این حال فعالان حوزه دارو معتقدند که طبق یک مصوبه، وزارت بهداشت متولی دریافت این مابه‌التفاوت بوده و شرکت‌های دارویی در این شرایط بحرانی اقتصادی نباید درگیر دادگاه جرایم اقتصادی می‌شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha