جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با تشریح جزئیات آخرین خدمات امدادی و درمانی به زائران در ایام اربعین حسینی، تعداد کل خدمات این جمعیت را بیش از یک میلیون و 830 هزار خدمت عنوان کرد.

توصیه به زائران برای پیشگیری از تصادفات در بازگشت از عراق

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف بشردوستانه خود و با استفاده از ظرفیت داوطلبانه امدادگران، نجاتگران و کادر درمانی در ایام اربعین حسینی (ع) در داخل ایران و در کشور عراق، به زائران حسینی (ع) خدمت‌رسانی می‌کند. در این راستا، از ۲۷ مرداد تا ۱۳ شهریور، در مجموع یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۹۷ خدمات امدادی و درمانی در داخل و خارج از کشور، ارائه شده است.

با توجه به پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) در مرزهای 9 گانه شرقی و غربی داخل کشور، از ٢٧ مرداد تا ساعت ۶ صبح امروز ۱۳ شهریور، ۱۱۰ هزار و ۶۵۵ نفر از زائران که به سمت مرزهای غربی کشور و ورود به خاک عراق در تردد بوده اند، از خدمات امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شده اند.

با فعالیت مراکز درمانی ثابت و موقت جمعیت هلال‌احمر در شهرهای زیارتی عراق در ایام اربعین حسینی - از ۲۷ مردادماه تا ۱۳ شهریور- کادر درمان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، ۷۴۷ هزار و ۹۷۲ ویزیت تخصصی و عمومی، به زائران در شهرهای نجف، کربلا، مسیر نجف تا کربلا، سامرا و کاظمین ارائه داده اند. در این مدت زمان در مجموع یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۴۴۲ خدمات برون مرزی، ارائه شد.

در حال حاضر در موج بازگشت زائران با احتمال افزایش تصادفات جاده‌ای مواجه هستیم که برای حفظ سلامت آنها، رعایت نکته‌های زیر ضروری است:

الف.هنگام رانندگی جهت حفظ تمرکز و پرهیز از حواس‌پرتی، از صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مشاجره و شوخی خودداری کنید.

ب. برای پیشگیری از حوادث رانندگی، همیشه با سرعت مجاز برانید.

پ. در صورت احساس خواب آلودگی بلافاصله خودرو را متوقف و استراحت کنید. هر دو ساعت رانندگی، ١٥ دقیقه استراحت کنید.

ت. همراهان راننده دائماً وی را زیر نظر داشته باشند و در صورت مشاهده آثار خستگی مانند تند پلک زدن و خمیازه کشیدن حتماً وی را مجبور به استراحت کنند.

22 هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر در داخل کشور و بیش از ۴۰۰۰ داوطلب کادر امداد و درمان هلال احمر در کشور عراق، آماده ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی ۱۴۰۲ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha