یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 360611

​حالا که کم کم به فصل خوب مدرسه‌ نزدیک می شویم بد نیست بدانیم تغذیه کودک در کارایی ذهن ، افزایش هوش بهبود یادگیری نقش مهمی دارد. ​

خوراکی‌هایی برای تقویت ذهن کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، چند روز دیگر دوباره شاهد فصل خوب مدرسه‌ها و حضور پرشور دانش‌آموزان در پشت میز و نیمکت‌ها خواهیم بود؛ یکی از چالش‌های جدی والدین در روزهای مدرسه این است که چه غذاهایی می‌تواند باعث بهبود عملکرد ذهنی بچه‌ها شود؟ بدن در حال رشد کودکان به انواع مواد مغذی احتیاج دارد و ما در ادامه از غذاهایی می‌گوییم که باعث تقویت هوش آن‌ها می‌شود.

ماهی قزل آلا


ماهی‌های چرب منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا 3 و DHA و EPA بوده که برای رشد و عملکرد مغز ضروری هستند. بسیاری از بچه‌ها طعم ماهی را دوست ندارند و این ابتکار والدین است که در شکل ارائه و طعم ماهی کاری کنند که کودک به خوردن آن رغبت داشته باشد.


تخم مرغ


تخم‌مرغ به عنوان منبع عالی پروتئین شناخته می‌شود و زرده‌های آن با کولین پر شده که به رشد و تقویت حافظه کمک می‌کند.


کره بادام زمینی


به گزارش «لیمو تاپ»بادام‌زمینی و کره بادام زمینی منبع خوبی از ویتامین ای (E) است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و از غشای عصبی محافظت می‌کند. علاوه بر وجود تیامین برای کمک به مغز و سیستم عصبی از گلوکز برای تولید انرژی استفاده می‌کند.


غلات سبوس‌دار


مغز نیاز به تأمین مداوم گلوکز دارد و غلات کامل آن را به‌وفور تأمین می‌کنند. فیبرها به تنظیم ترشح گلوکز به بدن کمک می‌کنند و غلات کامل هم حاوی ویتامین‌های ب هستند و باعث تقویت سلامت سیستم عصبی می‌شوند.


جو


جو غنی از فیبر است و مغز کودک را در طول صبح در مدرسه تغذیه می‌کند. جو همین‌طور منبع خوبی از ویتامین ای ، ویتامین ب ، پتاسیم و روی است که باعث می‌شود بدن و ذهن ما با تمام ظرفیت کار کنند.


انواع توت‌ها


توت فرنگی، گیلاسو دیگر انواع توت‌ها، حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان‌ها به ویژه ویتامین سی هستند که ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند.مطالعات نشان داده‌ که خوردن انواع توت ها باعث بهبود حافظه می شود و دانه تمشک نیز منبع خوبی از امگا 3 است.


لوبیا


لوبیا یک غذای ذهنی عالی است؛ زیرا علاوه بر مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی حاوی پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر است؛ همچنین برای مدت طولانی سطح انرژی و تفکر کودک را بالا می‌برد.


سبزیجات رنگارنگ


سبزیجات با رنگ‌های مختلف، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که سلامت و قدرت سلول‌های مغزی را حفظ می‌کنند؛ مثل گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج و اسفناج.

شیر و ماست


لبنیات پر از پروتئین و ویتامین‌های ب لازم برای رشد بافت مغز، انتقال دهنده‌های عصبی و آنزیم‌ها و منبع مورد نیاز انرژی برای مغز هستند.


گوشت گاو بدون چربی


آهن ماده معدنی ضروری است که به کودکان در حفظ فعالیت و تمرکز در مدرسه کمک می‌کند؛ گوشت گاو یکی از بهترین منابع جذب آهن و همچنین حاوی روی است که به تقویت حافظه کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha