یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 360613

 یک فیزیوتراپ کفش‌های ورزشی ساق‌دار را بهترین نوع کفش برای دانش‌آموزان دانست.

کفش‌های ورزشی؛ بهترین گزینه برای دانش‌آموزان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمدباقر صداقت جو بهترین کفش برای دانش‌آموزان را کفش ورزشی دانست و افزود: کفش‌های ورزشی عمدتا سبک و قابل انعطاف هستند و همین ویژگی برای دانش آموزان که پرتحرکند، بسیار مناسب است.

صداقت جو گفت: کفش خریداری شده برای بچه ها باید قالب پا باشد و از طرفی نباید جنس کفش خشک و سفت باشد و باید به راحتی با حرکت پا انعطاف داشته باشد.

وی با بیان اینکه عمده کودکان مشکل قوس پا دارند، گفت: کفش مناسب کفشی است که به خوبی قوس کف پا را پر کند. همچنین برای کودکانی که مشکل قوس کف پا دارند باید از کفش های طبی استفاده شود.

صداقت جو گفت: کفه کفش باید ضخیم بوده و نازک نباشد، چرا که نازک بودن آن فشار به پا و ستون فقرات را افزایش می‌دهد.

این فیزیوتراپ با تاکید بر پهن بودن پنجه کفش گفت: پنجه باریک فشار را بر انگشتان پا تشدید کرده و به مرور موجب انحراف انگشتان می‌شود که این مورد را در دانش آموزان دختر شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: استفاده از کفش‌هایی ساق کوتاه و صندل و کفش های مدل دار و... برای دانش آموزان اصلا توصیه نمی‌شود، چرا که موقع حرکت و یا دویدن احتمال پیچ خوردگی مچ پا وجود دارد و ترجیحا باید از کفش‌های ورزشی ساق دار استفاده شود.

صداقت جو با بیان اینکه استفاده از کفش‌های پاشنه دار برای دختران دانش‌آموز توصیه نمی‌شود، گفت: پاشنه کفش مناسب نهایتا باید دو تا سه سانتی‌متر باشد.

این فیزیوتراپ همچنین استفاده از کفش‌های با پاشنه یک سره را توصیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha